Bekijk volle/desktop versie : 3 Maart 1924 88jr geleden… De vernietiging van de khilafa, de Islamitische Staat



04-03-2012, 02:24

Citaat door AbduArahman:




Citaat:
3 Maart 1924… De vernietiging van de khilafa, Het Islamitische Staat

De Profeet Zei: “De knopen van de Islam zullen één voor één ontdaan worden, totdat alles ontdaan is. Het eerste wat ontdaan word gemaakt is het regeren met het boek van Allah en het laatste wat ontdaan word gedaan is het gebed” (At Tabaraani)

De profeet heeft de knopen van de islam op aarde gevestigd. Voor 13 jaar onderging hij vele ellende zodat de aarde beschaduwd is onder het boek van Allah, de islamitische staat. Voor veertien eeuwen leefden de moslims onder deze nobele regels en wetgevingen. In die periode beleefde de moslims de tevredenheid van Allah, omdat ze regeerde met wat hem tevreden maakte. In de bovengenoemde hadith zegt de profeet dat dit niet eeuwig zo zal zijn. Door de eeuwen van islamitische gezag heen schudde moslims alleen al door het loutere idee van het verliezen van de islamitische staat als ze deze Hadith lazen. De khilafa was vernietigd op 3 maart 1924, op de plaats waar vandaag zeker vijftig seculiere staten zijn. Hun regeren is met iets anders dan wat Allah heeft geopenbaard. De advocaten van Secularisme laten ons voelen dat we geen grote verlies hebben geleden. De seculieren vinden dit een stap vooruit; de vernietiging van het islamitische gezag was een teken van “proces”. Er werd zelfs gezegd dat we de man die een grote rol heeft gespeelt door dit kapot te maken als een held moeten zien. Zijn naam is Mustafa Kamal ook wel bekend als “Atta turk” (vader van de turken). Dit gaat zo ver dat mensen “TIME Magazine” hebben overspoelt om hem te nomineren voor “Man van de eeuw”

De vernietiging van de khilafa is ver van een stap in de goede richting. Het heeft diepe wonden veroorzaakt wat we zelfs vandaag de dag nog voelen. De gebeurtenissen van het vernietigen heeft vele vitale zaken toegebracht op ons waarvan we de effecten nog steeds van voelen. Het was niet een gebeurtenis wat opeens voorkwam of een ongeluk. Het was een climax van alle landen, beter gezegd niet moslims, vijanden van de islam, decennia lang met Mustafa Kamal die slecht de trekker had overgehaald.

De khilafa is een schild voor de moslims

Aan het einde van de negentiende eeuw hield Premie Minister Disraeli een kopie van het boek van Allah in het Britse parlement. Hij zei dat de moslims nooit kunnen worden verslagen totdat het (De Qoran) bij hun is weggehaald. Vandaag de dag is de Qoran nog steeds onder ons, het word gereciteerd in onze huizen en in de moskeeën. Wat Disraeli specifiek bedoelde was het regeren ermee en de islam als levensweg. En met goede reden heeft Mohammed gezegd: ”De Imam is als een schild, je vecht vanachter het en je word er door beschermd”. Europese machthebbers hebben deze hadith moeten ondervinden. De Khilafa verdedigt het land van de moslims tegen elke intentie van de koeffar. Deze intenties bleven ongedaan voor eeuwen lang. Disraeli en Bismarck kwamen bijeen in Berlijn (1887) om het islamitische land te verdelen. Het plan is te zien in het geheime Sykes-Picot Verdragvan 1916 (http://nl.wikipedia.org/wiki/Sykes-Picotverdrag). Ze hadden al veel land van de Moslims bezet maar toch bezaten ze dezelfde angst als de originele kruisvaarders. Ze hadden met succes landen van de moslims in beslag genomen, ook al was het voor een korte periode. Binnen een aantal jaren werden ze weer compleet verjaagd en weggevaagd wanneer de khalifa Nur-ud-Deen een jihad campagne tegen hen begon. De nederlaag van de kruisvaarders lieten zien dat wanneer de khilafa bestond, de potentiële kracht van binnenuit altijd kon worden los gelaten. Daarom eiste Groot-Brittannië op de Lausanne Conferentie (20 Nov 1922 t/m 4 Feb 1923) dat de moslims (hypocrieten) de khilafa moesten vernietigen. Ook voor dit allemaal in 1915 de Russische ambassadeur voor Groot-Brittannië stuurde een bericht terug naar St.Petersburg: “”De Italiaanse regering steunt de opinie van de Russische regering. De Italiaanse regering werkt volledig mee, om te worstelen tegen de khilafa van de Ottomanen, om het te vernietigen als dat nodig is ”. Het werk lag allang klaar, voordat de Europeanen zendelinge stuurde en activiteiten starten binnenuit de khalifa. Hun centers sprongen uit de grond zelf vanuit het afrottende gebied in de islamitische staat. Zoals die van Malta (Eind van de 16e Eeuw), Ash-Sham (1725) en Beirut (1820). Hun doel was niet om moslims te laten bekeren tot het christendom, dit idee was absurd en onwaarschijnlijk. Integendeel het idee was om Moslims islam te laten adopteren zoals de Europeanen de Christendom hadden geaccepteerd. Specifiek dat Moslims hun voorbeeld (van leven) namen door een seculiere reformatie te nemen. Namelijk de moslim geloof (Islam) gescheiden te houden van de staat. Ze hebben vele partijen en vele overnames gedaan om dit te kunnen bereiken, doormiddel van dit en andere zaken hebben ze moslims genomen die aan sluiten op hun seculiere gedachten en hebben toegevoegd aan hun kruistocht. Het enige wat nog over bleef was het implementeren van de seculiere visie, tijd liet zien dat dit niet een eenvoudige taak was.

Seculieren in Turkije proberen de staat te vernietigen

In het begin van 1920 de ‘Union en Progress’ en de ‘Jonge Turken’ vormden zich een weg naar het implementeren van het secularisme. Hun meest inspannende initiatief was een voorstel voor een seculiere grondwet, gepresenteerd aan het Nationale Beraadslaging. Dit leidde tot een woede uitbarsting van Kathim Qara Bakir de Uthmani khilafa generaal die zei: “Ik heb gezworen dat ik elke stap neem om te voorkomen dat jullie doel, de khilafa tot een seculiere staat te maken, het maakt niet uit wat het offer moet zijn”. Een leidende Mustafa Kamal heeft vast gelegd: “De grondwet die samengesteld is door Nationale Beraadslaging is niet het laatste. Er is niets in deze wetten die aangeven dat het heilige sultanaat en de heilige khilafa onderdrukt word. Of dat het aanmoedigt om een republiek systeem aan te nemen. Degene die dit beeld aannemen en denken dat wij het (khilafa) willen vernietigen en het regeren van de wetgevingen van het Sultanaat willen verwijderen en een republieke wetgeving willen, zij leven op een ANDERE planeet, het planeet van fictie en gedachten”. Geschiedenis laat zien dat dit niets meer dan lege woorden waren en zijn. Hun acties lieten zien dat ze wensten om deze planeet van een fictie naar de bittere realiteit. Het echte motief voor dit duidelijke berg afwaartse was dat ze realiseerde dat Bakir goed gerespecteerd werd en dat men naar hem luisterde in de ummah, zijn zicht en zijn idee was het die van de ummah in die tijd. Waarlijk de ummah was ervan bewust dat de Islam met alle aspecten van het leven te maken had, ingerekend met dat van de regering, dat van de overheid. Ze (de koeffar) hadden een concept van een seculiere overheid, dat houd in een regering die heerst buiten de regels en wetgevingen van de islam. Dit is wat we zagen aan hun wanneer ze hun ware kleur toonde aan ons tijdens het debat in het Nationale Beraadslaging. Mustafa Kamal suggereerde het onderscheiden van de sultanaat en de khilafa, dus het vernietigen van het sultanaat en het verwijderen van de khilafa. Wahid-ud-Deen, Een comité voor buitenlandse bezigheden werd meteen de volgende dag ingesteld om de zaak te bekijken. In de comité zaten ook allemaal islamitische geleerden, het comité heeft uren gewerkt aan de zaak het scheiden van de politieke islam en de khilafa. Het comité weigerde het voorstel, verwijzend naar teksten uit de Qoran en de Sunnah die het seculiere staat verbieden.

Islam verbied seculiere staat en beveelt om een khilafa

De volgende verzen uit de Qoran zijn slechts een paar bewijzen die duidelijk laten zien dat Islam in elk aspect van het leven heerst. Kerk en staat gescheiden houden wordt duidelijk verworpen in de Qoran en het geeft aan dat politiek een duidelijke plaats heeft binnen de Islam en dat secularisatie uit den boze is.

Allah heeft geopenbaard in de Qoran:

“Bij jou heer, zij geloven niet totdat zij jou laten oordelen over waar zij over mening verschillen en dan in zichzelf geen weerstand vinden tegen wat jij oordeelde, en zij aanvaarden (het dan) volledig”. (Soerah An Nisa, 65)

“En wanneer jullie tussen de mensen oordelen, oordeel dan met rechtvaardigheid”. (Soerah An Nisa, 58)

“O Jullie gelovigen, gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de Boodschapper en degene die onder jullie die met gezag bekleed zijn” (Soerah An Nisa, 59)

“En wie niet oordeelt met wat Allah geopenbaard heeft: zij zijn de ongelovigen!” (Soerah Al Ma’idah, 44)

“En wie niet oordeelt met wat Allah geopenbaard heeft: zij zijn het die de onrechtvaardigen zijn!” Soerah Al Ma’idah, 45)

“En wie niet oordeelt met wat Allah neergezonden heeft: zij zijn degene die zware zondaren zijn. ” (Soerah Al Ma’idah, 47)

“Oordeel dus onder hen met wat Allah neergezonden heeft. En volg niet hun begeerten om van de waarheid die tot jou gekomen is af te wijken”. ( Soerah Al Ma’idah, 48)

“En oordeel onder hen met wat Allah neergezonden heeft, en volg niet hun begeerten en hoed je voor hen opdat zij jou niet weglokken van een deel van wat Allah jou neergezonden heeft.” ( Soerah Al Ma’idah, 49)

“Voorwaar, het oordeel is alleen aan Allah”. (Soerah Al An’am 57)

“Hebben zij deelgenoten die hun in de godsdienst dat voorschrijven waartoe Allah geen toestemming heeft gegeven?” (Soerah As Sjoera, 21)

“Vervolgens plaatsen wij jou (O Mohammed) op de juiste weg (Sharia) van de Godsdienst. Volg deze dan en volg niet de begeerten van degene die niet weten”. (Soerah Al Djatsijah, 18)

“Het oordeel is slechts aan Allah”. ( Soerah Yoesef, 40)


.