Bekijk volle/desktop versie : Cavani: 'Batistuta is mijn idool, zelfs mijn kapsel is op hem geïnspireerd'



01-03-2012, 22:17
Edinson Cavani, die ook dit seizoen weer op dreef is in de Italiaanse Serie A, weet dat een leven als superster in Napels niet eenvoudig is. De inwoners van de stad zijn sinds het tijdperk van Diego Maradona enorm gek van voetbal, maar stellen ook dito eisen aan de huidige formatie van de plaatselijke club.

De Uruguayaanse aanvaller van Napoli vertelt over de tweezijdigheid van zijn beroemde status: “Het is moeilijk om hier te wonen. Je kunt geen privé-leven hebben. Maar aan de andere kant zijn de fans fantastisch. Zo gepassioneerd en altijd bereid om achter het team te gaan staan.” Hoe Cavani de steun van de supporters wil belonen lijdt voor hem geen enkele twijfel: “Het is mijn droom om een prijs te winnen met Napoli.”

Cavani, die met Marek Hamsik en Ezequiel Lavezzi de aanval van zijn team kleur geeft, wordt vaak vergeleken met Gabriel Batistuta. Hijzelf gaat deze vergelijking niet uit de weg: “Batigol is mijn idool. Zelfs mijn kapsel is op hem geïnspireerd. Ik denk dat we ook qua spel veel van elkaar weg hebben.”

01-03-2012, 23:54


Batistuta, Montella, Totti.... Mooie tijden.