Bekijk volle/desktop versie : Moeder laat kinderen in Syrië achter..



Pagina's : [1] 2 3

01-03-2012, 19:35
Ik las vanochtend in het AD over een Nederlandse vrouw die met een Syrische man is getrouwd, uit Nederland. Vervolgens zijn ze naar Syrië op vakantie gegaan, zijn getrouwd en die man wilde daar blijven..zij is ook gebleven.
Anyway, ze heeft twee kinderen van die man gekregen, die zijn nu 3 en 5 jaar..en zij is 24 jaar.

Er stond dus dat haar kinderen nu nog daar waren en dat ze niks kan doen..en zij is in België. Ik dacht ahh zielig..vervolgens lees je dat zij in oktober ongeveer, wanneer alles dus al mis was, zij ALLEEN weg is gegaan uit Syrië, zonder haar kinderen. Ze heeft ze gewoon achtergelaten. En ze zitten nog wel vlakbij Homs..
Haar man had haar beloofd ook naar België te komen met de kinderen..maar daar kun je als moeder toch niet op vertrouwen? Ze heeft haar kinderen gewoon achtergelaten in een heel gevaarlijk gebied en roept nu om hulp en ik kan niks doen en blabla...

Welke moeder kan haar kinderen in zo'n toestand achterlaten

01-03-2012, 19:40


sommige vrouwen ook, ik snap dat dus ook niet.

Ik heb een kennis en haar moeder zit daar meskina, ik moet steeds aan haar denken wanneer ik die beelden zie op TV.

01-03-2012, 19:44
Dan zou je denken dat ze op zijn minst haar kinderen zou meenemen en die man daar laten. Je laat je kinderen toch niet daar alleen achter vooral jonge kinderen. Pfff

01-03-2012, 19:46
Nu doet ze haar verhaal en wilt hulp... je laat ze alleen achter En ze had een week geleden gehoord dat haar man beschoten was in zn benen.

Ff kijken of k het artikel online kan vinden.

01-03-2012, 19:48



Citaat door naamloos_2010:
laten we niet iemands daden veroordelen als je zelf niet in zo;n situatie heb gezeten. Ik ken persoonlijk iemand die ook in een oorlogs gebied vast zat en de familie heeft via de ministerie van buitenlande zaken hulp gezocht. Deze is ook via een geheime missie terug gehaald. Zie het voorbeeld van de mislukte aktie, toen NL een helicopter stuurde om een paar mensen op te halen die geen kant uit komen libië. Dit gebeurd echt wel vaker voor mensen met een nederlande nationaliteit. En waarom zou je de vader niet kunnen vertrouwen. Hij kan ze meer beschermen dan hun moeder hoor.
Zij is alléén weggegaan, vast in veiligheid naar Belgie. Haar man zegt dat hij zsm zal komen met hun kinderen. Kan je hem dan vertrouwen? Hij is niet gekomen dus kennelijk kon ze hem neit vertrouwen nee. Hij wlt daar niet weg, terwijl het levensgevaarlijk is.

Ze kan ook niks doen aangezien die kinderen gewoon Syrische staatsburgers zijn. Ik kan niet begrijpen dat je als moeder je kinderen kan achterlaten. Normaal gesproken al niet eigenlijk, maar in zo'n situatie??! Dan liever daar blijven..of alles eraan doen de kids ook mee te nemen

01-03-2012, 19:51
woow, dat kan ik niet begrijpen waarom ze zoiets heeft gedaan

01-03-2012, 20:08

Citaat door missy_samia:
Dan zou je denken dat ze op zijn minst haar kinderen zou meenemen en die man daar laten. Je laat je kinderen toch niet daar alleen achter vooral jonge kinderen. Pfff
Waarschijnlijk kon dat niet...Ze zijn in het land waar de vader bepaald of zijn kinderen het land uit mogen of niet.

Haar zaak is eigenlijk hopeloos...als ze naar Belgie ging om hulp te zoeken/halen dan is ze echt naïef. Ze had in dat geval natuurlijk beter bij haar kinderen kunnen blijven want veel keus heb je niet... Helemaal nu de situatie in Syrië...maar eigenlijk is de vader van die kinderen pas fout door zijn kinderen 'vast' te houden in zo'n gevaarlijk gebied ipv ze met de moeder mee te laten gaan naar BE.

Misschien vertrouwde zij er echt op dat hij de week erop terug zou komen?

01-03-2012, 20:08

Citaat door naamloos_2010:
volgens mij heb ik het dan anders begrepen. Maar ik denk dat het best makkelijk gezegd is om als buitenstaande te zeggen dat hij niet weg wilt. Hij zal waarschijnlijk dan ook zijn ouders en al zijn familileden daar hebben en wil deze niet in de steek laten. Dat is dus heel begrijpelijk. Ik zou in zo'n situatie denk ik ook niet mijn familie in de steek laten om later te horen dat heel mijn familie is uitgemoord. Ik sterf dan nog liever daar met mijn familie en kinderen. Dat maakt hem voor mij nog niet onbetrouwbaar. Hij zit letterlijk tussen twee vuren.
Ik begrijp die man wel, dat hij daar wilt blijven (al is het onverstandig met kinderen), maar die vrouw begrijp ik gewoon niet ze is gewoon alleen weg gegaan.. zit nu in Belgie en maakt zich nu doodongerust...tja...

01-03-2012, 20:10

Citaat door Julia-ailuJ:
Waarschijnlijk kon dat niet...Ze zijn in het land waar de vader bepaald of zijn kinderen het land uit mogen of niet.

Haar zaak is eigenlijk hopeloos...als ze naar Belgie ging om hulp te zoeken/halen dan is ze echt naïef. Ze had in dat geval natuurlijk beter bij haar kinderen kunnen blijven want veel keus heb je niet... Helemaal nu de situatie in Syrië...maar eigenlijk is de vader van die kinderen pas fout door zijn kinderen 'vast' te houden in zo'n gevaarlijk gebied ipv ze met de moeder mee te laten gaan naar BE.

Misschien vertrouwde zij er echt op dat hij de week erop terug zou komen?
Is ook hopeloos. Ze had geen andere keuze dan daar te blijven. Ze konden in Syrie wel naar een veiliger gebied gaan.

Kan jij het je voorstellen dat jij alleen weg zou gaan? Nu ik zelf een kind heb kijk ik er echt anders tegenaan.. ik kan het me gewoon niet voorstelen.

01-03-2012, 20:13
Waarom oordelen mensen zo snel over iemand terwijl de situatie niet gekend is? Ik denk niet dat een moeder haar kinderen zo maar in de steek laat. Er zal hier vast meer achter zitten dan wat er verteld is. Dus dit oordelen heeft geen zin.

01-03-2012, 20:15

Citaat door Nemesis030:
Is ook hopeloos. Ze had geen andere keuze dan daar te blijven. Ze konden in Syrie wel naar een veiliger gebied gaan.

Kan jij het je voorstellen dat jij alleen weg zou gaan? Nu ik zelf een kind heb kijk ik er echt anders tegenaan.. ik kan het me gewoon niet voorstelen.
Nee, ik kan me er niets bij voorstellen. Als je erbij bent kun je er alles aan doen wat in je vermogen ligt om je kinderen te beschermen...dat kan natuurlijk niet van duizenden kilometers afstand...Aan wie vraagt ze dan eigenlijk hulp nu?

01-03-2012, 20:30
iets wat jij nooit zou doen betekend niet dat een ander dat niet zou doen.
je weet niet wat zij op dat moment dacht.
misschien had ze nog hoop om het via hier te proberen aangezien het daar niet kon, misschien was ze ten einde raad en wilde hier de media inschakelen zoals ze gedaan heeft...het is niet aan ons om te oordelen.

01-03-2012, 20:32



Citaat door Cherry-Blossom:
iets wat jij nooit zou doen betekend niet dat een ander dat niet zou doen.
je weet niet wat zij op dat moment dacht.
misschien had ze nog hoop om het via hier te proberen aangezien het daar niet kon, misschien was ze ten einde raad en wilde hier de media inschakelen zoals ze gedaan heeft...het is niet aan ons om te oordelen.
De geschiedenis heeft ons helaas geleerd dat niets helpt...geen media, geen hulpinstanties...

01-03-2012, 20:34
Ik zeg alleen dat ik het niet kan begrijpen...als ik dan oordeel, dan doe ik dat maar lekker.

Het verhaal stond uitgebreid in de krant, dus er stond best veel achtergrondinfo.

01-03-2012, 20:35

Citaat door Cherry-Blossom:
iets wat jij nooit zou doen betekend niet dat een ander dat niet zou doen.
je weet niet wat zij op dat moment dacht.
misschien had ze nog hoop om het via hier te proberen aangezien het daar niet kon, misschien was ze ten einde raad en wilde hier de media inschakelen zoals ze gedaan heeft...het is niet aan ons om te oordelen.
Klopt, gelukkig zijn we niet hetzelfde.

En dat is onzin want zij was dondersgoed op de hoogte van hoe en wat. Het zijn Syrische staatsburgers...en tis oorlogsgebied, wat had ze nou gedacht dat een helikopter zou gaan overvliegen voor 2 Syrische kinderen?

Ze is alleen weg gegaan, MET de hoop dat haar man zou volgen. Maar niet in de weet, dus ze is alleen weg gegaan..

Pagina's : [1] 2 3