Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Camouflage om dit probleem te bedekken…!!



01-03-2012, 15:11
-











Heey dames,

Ik had een vraagje over camouflage voor het gezicht.

Ik heb altijd last gehad van een wijnvlek op mijn linkerwang. Het is goed behandeld door laserbehandelingen en therapie. In ieder geval, ik ben nu een tijdje gestopt omdat ik het persoonlijk echt vermoeiend vind en de pijn vind ik ook maar niks. Ik ga de laserbehandelingen wel gewoon weer doen over paar maanden weer. Alleen ik ben dus op het punt gekomen dat mijn wijnvlek kleiner is geworden en lichter, maar het is dus nog te zien. Ik dacht dus misschien dat er mogelijk een bepaalde camouflage is die mij kan helpen om het te bedekken.
Ik heb echt talloze kleuren en poeders geprobeerd, soms duur, soms goedkoop. Maar eerlijk is eerlijk… ik weet niet waar ik het zoeken moet. Ik had ooit gezien op tv dat een gele poeder roodheid van de huid kan camoufleren, maar dat werkt ook niet echt. In ieder geval… ik wil eigenlijk niet naar de winkel en advies vragen, dat vind ik best moeilijk. Dus ik vroeg me af of jullie misschien een tip hebben voor een camouflage. Overigens soms merk ik dat de tinten tot een bepaalde hoogte gaan, terwijl ik echt heel erg licht ben van mezelf. Dus hoe ik het ook wen of keer ik heb altijd de verkeerde kleur en als ik de juiste kleur heb is het te licht om mijn wijnvlek te camoufleren. Trouwens als ik blusher doe op mijn andere wang dan valt de wang met de wijnvlek ook minder op. Maar ik wil gewoon twee egale wangen als het even kan…

Mijn vraag dus… heeft iemand een mogelijke tip? En valt het überhaupt te camoufleren of moet ik het gewoon opgeven. Het is werkelijk een droom om gewoon met 2 symmetrische wangen op straat te lopen in plaats van dat ik nu op de ene wang een kleurtje heb en op de andere niet.

Ik hoor het graag..
xxx

01-03-2012, 15:44


Trouwens heb er al best veel geld aan verspilt…En voel er niet veel voor om nog extreem meer geld te verspillen.. Dus graag binnen een bepaald budget… Iemand?

01-03-2012, 16:57
Wat je kunt doen is de vlek camoufleren met een coverstick die bijna wit van kleur is. En daarna eroverheen te gaan met een foundation. Je kan ook die cover stick een beetje aanbrengen op de egale wang zodat de basis voor je foundation hetzelfde is. Ga er tot slot overheen met een transparante poeder zodat het de hele dag blijft et voila. Vervolgens je blush. Daarnaast kun je de nadruk op bijvoorbeeld je ogen leggen of je mond. Door een eyeliner of lippenstift.

01-03-2012, 17:00
Wat moet ik er eigenlijk bij denken? Hóe groot is het?
Want je zou het kunnen verbergen met een groene concealer maar het ligt natuurlijk wel aan de grootte.

02-03-2012, 10:38



Citaat door sannee:
Wat je kunt doen is de vlek camoufleren met een coverstick die bijna wit van kleur is. En daarna eroverheen te gaan met een foundation. Je kan ook die cover stick een beetje aanbrengen op de egale wang zodat de basis voor je foundation hetzelfde is. Ga er tot slot overheen met een transparante poeder zodat het de hele dag blijft et voila. Vervolgens je blush. Daarnaast kun je de nadruk op bijvoorbeeld je ogen leggen of je mond. Door een eyeliner of lippenstift.


Ohh een witte coverstick… daar heb ik eigenlijk nooit bij stilgestaan. Dat zou idd misschien wel kunnen helpen. Dankjewel voor de tips, erg nuttig!


Citaat door femme-arab:
Wat moet ik er eigenlijk bij denken? Hóe groot is het?
Want je zou het kunnen verbergen met een groene concealer maar het ligt natuurlijk wel aan de grootte.
De grootte.. ja moeilijk uit te leggen. Het is denk ik zo 4 a 5 cm groot. Je moet je indenken dat het vooral aan de bovenkant is, dus rond de junkbeenderen en een klein gedeelte er onder ook. Maar het is wel licht van kleur, niet veel paarsachtig meer, maar lichtroze. Hoe kom je aan de kleur groen als ik vragen mag?

26-03-2012, 11:07

Citaat door MisssImperfect:
-



Heey dames,

Ik had een vraagje over camouflage voor het gezicht.

Ik heb altijd last gehad van een wijnvlek op mijn linkerwang. Het is goed behandeld door laserbehandelingen en therapie. In ieder geval, ik ben nu een tijdje gestopt omdat ik het persoonlijk echt vermoeiend vind en de pijn vind ik ook maar niks. Ik ga de laserbehandelingen wel gewoon weer doen over paar maanden weer. Alleen ik ben dus op het punt gekomen dat mijn wijnvlek kleiner is geworden en lichter, maar het is dus nog te zien. Ik dacht dus misschien dat er mogelijk een bepaalde camouflage is die mij kan helpen om het te bedekken.
Ik heb echt talloze kleuren en poeders geprobeerd, soms duur, soms goedkoop. Maar eerlijk is eerlijk… ik weet niet waar ik het zoeken moet. Ik had ooit gezien op tv dat een gele poeder roodheid van de huid kan camoufleren, maar dat werkt ook niet echt. In ieder geval… ik wil eigenlijk niet naar de winkel en advies vragen, dat vind ik best moeilijk. Dus ik vroeg me af of jullie misschien een tip hebben voor een camouflage. Overigens soms merk ik dat de tinten tot een bepaalde hoogte gaan, terwijl ik echt heel erg licht ben van mezelf. Dus hoe ik het ook wen of keer ik heb altijd de verkeerde kleur en als ik de juiste kleur heb is het te licht om mijn wijnvlek te camoufleren. Trouwens als ik blusher doe op mijn andere wang dan valt de wang met de wijnvlek ook minder op. Maar ik wil gewoon twee egale wangen als het even kan…

Mijn vraag dus… heeft iemand een mogelijke tip? En valt het überhaupt te camoufleren of moet ik het gewoon opgeven. Het is werkelijk een droom om gewoon met 2 symmetrische wangen op straat te lopen in plaats van dat ik nu op de ene wang een kleurtje heb en op de andere niet.

Ik hoor het graag..
xxx



Hoi meid,

Ik volg visagielessen, een roodkleurige vlek werk je weg door groen zoals het meisje daarboven zei en zeker niet door wit.
Met concealers werk je vanuit de kleurencirkel. De kleuren die in ons gezicht storen, zijn meestal de kleuren rood en blauw/paars (wallen)
Als je naar de kleurencirkel kijkt dan zie je dat de tegenovergestelde kleur van rood groen is en de kleur tegenover blauw-paars geel oranje is.
We gebruiken concealers om de huid te neutraliseren, dus om het 1 egale kleur te geven.
Als je een groene kleur krijgt wilt het zeggen dat je te veel hebt gebruikt. Je moet er een beetje over doen tot het ongeveer een neutrale kleur heeft. Nadat je het rood hebt weggewerkt vallen meestal de wallen het meest op.
Om die weg te werken meng je, je meest geelgekleurde concealer met je meest oranje gekleurde concealer. En ook daat weer juist genoeg op doen dat het geen oranje boel wordt.
Nadat je dat hebt gedaan. Kun je, je foundation in JOUW huidskleur op doen, dus geen donkere foundation wat veel meisjes fout doen. Als je moeilijk jouw exacte huidstint vindt dan kun je beter voor een tintje lichter gaan dan donker. Ook daar heel licht op je huid doen, dit kan met de vingers (voor een naturelle look), met een sponsje (voor een naturelle maar meer dekkende look) of met een penseel (meer dekkende look) ik kom met 1 klein pompje van mijn foundation, toe op heel mijn gezicht.

Daarna kun je met een mineraal poeder (doorzichtig dus eentje die weinig kleur afgeeft) over je gezicht gaan, dit is nodig om je gezicht een mat effect te geven en zo houd je make-up langer.

Voor een wat bruinere tint kan je een bronzer op je gezicht doen maar ook daar met mate... Het best doe je beetje bronzer op je voorhoofd, je neus en wangen.

Wat blush en je ziet er tip top uit :-)

Het lijkt heel veel, maar is simpel en ziet er super natuurlijk uit :-)

Succes!

27-03-2012, 20:36