Bekijk volle/desktop versie : Bijbel kondigt komst aan van de Profeet vzmh.



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 [35] 36 37 38

16-11-2012, 11:42

Citaat door Leonidas:
vanavond 20.30 op Ned 3; de briljante Nederlandse prof.dr. Dijkgraaf geeft college over het leven na de oerknal.

Echt kijken jongens!

Dijkgraaf (wiskundige en theoretisch natuurkundige) is kort geleden benoemd aan de Princeton Universiteit als hoofd van het Institute for Advanced Study, de functie die ook Einstein eens heeft bekleed, de piano van Einstein staat nu in zijn woonkamer!
Jammer ik kan er niet bij zijn, gelukkig kan ik uitzending gemist zien. Die vorige van hem moest ik ook zo zien

16-11-2012, 13:07



Citaat door Leonidas:
vanavond 20.30 op Ned 3; de briljante Nederlandse prof.dr. Dijkgraaf geeft college over het leven na de oerknal.

Echt kijken jongens!

Dijkgraaf (wiskundige en theoretisch natuurkundige) is kort geleden benoemd aan de Princeton Universiteit als hoofd van het Institute for Advanced Study, de functie die ook Einstein eens heeft bekleed, de piano van Einstein staat nu in zijn woonkamer!
Weet dijkgraaf dat het heelal door allah swt geschapen is?

16-11-2012, 13:13

Citaat door Morrokito:
Weet dijkgraaf dat het heelal door allah swt geschapen is?
prof.dr Dijkgraaf is een briljante wetenschapper, blijft dus niet hangen bij wat mensen ca 3500 jaar geleden in een boek hebben geschreven; juist een verhaal hebben verzonnen omdat het hen aan de kennis ontbrak die wij nu wel hebben.

Prof.dr Dijkgraaf gaat alleen uit van wat wetenschappelijk is vast te stellen.

16-11-2012, 13:18

Citaat door Leonidas:
prof.dr Dijkgraaf is een briljante wetenschapper, blijft dus niet hangen bij wat mensen ca 3500 jaar geleden in een boek hebben geschreven; juist een verhaal hebben verzonnen omdat het hen aan de kennis ontbrak die wij nu wel hebben.

Prof.dr Dijkgraaf gaat alleen uit van wat wetenschappelijk is vast te stellen.
Ga toch krassen, de mens kan niet eens een logische verklaring afleggen waarom er alleen op aarde leven is in een helaal van miljarden lichtjaren groot waarbij de grootte van de aarde niet eens groter is dan een atoom.
Who the Fxxx is Dijkgraaf

16-11-2012, 13:24



Citaat door Morrokito:
Ga toch krassen, de mens kan niet eens een logische verklaring afleggen waarom er alleen op aarde leven is in een helaal van miljarden lichtjaren groot waarbij de grootte van de aarde niet eens groter is dan een atoom.
Who the Fxxx is Dijkgraaf
Ik kan je zo verklaren waarom er (voor zover wij nu weten) alleen leven op aarde is. Heel simpel. Op aarde zijn de omstandigheden op enig moment optimaal geworden zodat er leven kon ontstaan, op de andere hemellichamen niet! Let wel, miljoenen jaren waren de omstandigheden op aarde ook volkomen ongeschikt om leven te laten ontstaan en bestaan.
Is het zo wonderlijk dat er tussen die enorme hoeveelheid hemellichamen een was waar alle omstandigheden optimaal waren, waardoor leven kon ontstaan en bestaan?

Wie prof.dr. Dijkgraaf is; een briljante wetenschapper, die lichtjaren qua intelligentie uitsteekt boven heel veel andere mensen in de wereld; dus zich niet laat leiden door mythen en sagen vele eeuwen terug door mensen verzonnen, omdat zij geen verklaring hadden voor heel veel zaken, die wij nu wel kunnen verklaren.

16-11-2012, 13:30

Citaat door Leonidas:
Ik kan je zo verklaren waarom er (voor zover wij nu weten) alleen leven op aarde is. Heel simpel. Op aarde zijn de omstandigheden op enig moment optimaal geworden zodat er leven kon ontstaan, op de andere hemellichamen niet! Let wel, miljoenen jaren waren de omstandigheden op aarde ook volkomen ongeschikt om leven te laten ontstaan en bestaan.
Is het zo wonderlijk dat er tussen die enorme hoeveelheid hemellichamen een was waar alle omstandigheden optimaal waren, waardoor leven kon ontstaan en bestaan?

Wie prof.dr. Dijkgraaf is; een briljante wetenschapper, die lichtjaren qua intelligentie uitsteekt boven heel veel andere mensen in de wereld; dus zich niet laat leiden door mythen en sagen vele eeuwen terug door mensen verzonnen, omdat zij geen verklaring hadden voor heel veel zaken, die wij nu wel kunnen verklaren.
Het ligt heel simpel. Allah swt heeft de aarde geschapen voor het leven. Wil jij mij vertellen dat het puur toeval is dat alleen op aarde leven is in een heelal van miljarden lichtjaren groot. Als je logisch nadenkt dan weet je dat het geen toeval kan zijn.
Enig idee hoe groot de aarde is ten opzichte van het heelal?

16-11-2012, 14:04

Citaat door Morrokito:
Het ligt heel simpel. Allah swt heeft de aarde geschapen voor het leven. Wil jij mij vertellen dat het puur toeval is dat alleen op aarde leven is in een heelal van miljarden lichtjaren groot. Als je logisch nadenkt dan weet je dat het geen toeval kan zijn.
Enig idee hoe groot de aarde is ten opzichte van het heelal?
Dat is wat mensen lang geleden hebben verzonnen, omdat zij over heel veel zaken kennis misten. Dat maakte mensen angstig dus kwam dat verhaal over goden die alles hadden geschapen en bestierden; mensen doen dat al zo lang zij op aarde zijn.

Gelukkig hebben de mensen zich steeds meer ontwikkeld, razend knappe mensen hebben steeds meer zaken kunnen verklaren.

Daarbij zien wij steeds weer dat de wetenschappelijke verklaringen heel iets anders laten zien dan die mythen en sagen van goden.
Zie evolutietheorie, maar ook het ontstaan van het heelal; oerknal.

Miljoenen jaren was de aarde volkomen ongeschikt voor welk leven dan ook; gigantisch heet, nauwelijks of niet zuurstof.
Wetenschappelijk aangetoond dat er diverse bijna rampen zijn gebeurd, enorme botsingen van hemellichamen met de aarde die bijna het einde van de aarde waren, maar uiteindelijk de veranderinen te weeg brachten die het op enig moment mogelijk maakte dat er leven ontstond en kon bestaan.

Geen enkele sprake dus van een opperwezen die die keurig even een heelal met alles er op en er aan heeft geschapen!
Toeval, dat overigens wel volgens de lijnen van natuurwetten verliepen, hebben de aarde bewoonbaar gemaakt, na miljoenen jaren!

Dus heel iets anders dan wat in de bijbel en koran staat; god sprak, er zij; en pats boem het was er!
Als er echt een almachtig opperwezen zou hebben bestaan, dan zou het inderdaad zo zijn gegaan, we hebben wetenschappelijke bewijzen dat het zo niet is gegaan; dus bestaat er geen almachtig opperwezen!

16-11-2012, 14:37

Citaat door aplat:
Vertel....
Correctie, het was klei:


Citaat:
en toen gij door Mijn gebod uit klei de vorm van een vogel maakte, dan er in blies en het een vogel werd door Mijn gebod
[5:110]

Exegese:
http://www.altafsir.com/Tafasir.asp?tMadhNo=1&tTafsirNo=74&tSoraNo=5&tAyah No=110&tDisplay=yes&Languageid=2

Ik las een keer dat oriëntalisten beweren dat dit geloof komt van de oud-christenen, dit was voor hem een argument dat Mohammed geen profeet is, maar zij staan volgens deze logica juist dichter bij Jezus dan de katholieken na hen.

16-11-2012, 15:33

Citaat door Morrokito:
Het ligt heel simpel. Allah swt heeft de aarde geschapen voor het leven. Wil jij mij vertellen dat het puur toeval is dat alleen op aarde leven is in een heelal van miljarden lichtjaren groot. Als je logisch nadenkt dan weet je dat het geen toeval kan zijn.
Enig idee hoe groot de aarde is ten opzichte van het heelal?
Volgens mij begrijp jij Atheisten niet. Zonder een verklaring te geven voor hoe het wel is gegaan, want dat weten we simpelweg niet, lijkt het wel absurd dat een schepper 1 of 2 boodschappers stuurt die in tongen spreken, wat een boek tot gevolg heeft die niemand kan begrijpen of die morele en etische ontwikkelingen niet kan bijhouden..

Is het nou echt logisch om te denken dat wij op dit moment hogere ethische en morele waarden aan het ontwikkelen zijn dan de god beschreven in de bijbel of de koran? Is het echt logisch dat de ene persoon die in contact staat met god een verkrachter, moordernaar, pedofiel of krijgsheer is...is dat echt logisch?

Wees gewoon realistisch, zeggen dat het geen toeval kan zijn dat wij hier zijn is geen argument om een boekje met het moraal van de 7e/8ste eeuw voor eeuwige waarheid aan te nemen..

16-11-2012, 15:41

Citaat door Morrokito:
Het ligt heel simpel. Allah swt heeft de aarde geschapen voor het leven. Wil jij mij vertellen dat het puur toeval is dat alleen op aarde leven is in een heelal van miljarden lichtjaren groot. Als je logisch nadenkt dan weet je dat het geen toeval kan zijn.
Enig idee hoe groot de aarde is ten opzichte van het heelal?
Natuurlijk. Je hebt echt helemaal gelijk, als je 2000 jaar terug had geleefd.

Toen de mensen nog dachten dat de sterren aan het firmament waren geplakt door de Schepper.

16-11-2012, 15:42
19 Marjam
16 En vermeld in het boek Marjam. Toen zij zich van haar familie terugtrok naar een oostelijke plaats 17 en een afscherming tegen hen maakte. Toen zonden Wij Onze geest naar haar en hij deed zich aan haar voor als een goedgevormd mens. 18 Zij zei: "Ik zoek bij de Erbarmer bescherming tegen jou, als jij godvrezend bent." 19 Hij zei: "Maar ik ben de gezant van jouw Heer om jou een reine jongen te schenken." 20 Zij zei: "Hoe zou ik een jongen krijgen, terwijl geen mens mij aangeraakt heeft; en ik ben geen onkuise vrouw." 21 Hij zei: "Zo is het. Jouw Heer heeft gezegd: 'Het is voor Mij gemakkelijk. En het is opdat Wij hem tot een teken voor de mensen maken en uit barmhartigheid van Ons. En het is een beslissing die gevallen is.?" x 22 Dus werd zij zwanger van hem en trok zich met hem terug naar een afgelegen plaats. 23 Toen maakten de weeën dat zij naar de stam van de palm ging. Zij zei: "Ach was ik maar eerder gestorven en was ik maar volstrekt in vergetelheid geraakt." 24 Maar hij riep haar van onder haar vandaan: "Wees niet bedroefd, jouw Heer heeft onder jou een beekje geplaatst. 25 En schud de stam van de palm naar je toe dan zal zij verse rijpe dadels op je laten vallen. 26 Eet en drink dan en wees goedsmoeds en als jij iemand van de mensen ziet zeg dan: 'Ik heb aan de Erbarmer de gelofte gedaan mij te onthouden en dus zal ik vandaag met geen mens spreken.?" 27 Toen kwam zij met hem bij haar mensen, terwijl zij hem droeg. Zij zeiden: "O Marjam jij hebt echt iets ongehoords begaan. 28 Zuster van Haroen, jouw vader was geen slechte man en jouw moeder was geen onkuise vrouw!" 29 Maar zij wees naar hem. Zij zeiden: "Hoe kunnen wij spreken met iemand die nog een kind in de wieg is?" 30 Hij zei: "Ik ben Gods dienaar; Hij heeft mij het boek gegeven en mij tot profeet gemaakt. 31 En Hij heeft mij gezegend gemaakt waar ik ook ben en Hij heeft mij de salaat en de zakaat opgelegd zolang ik leef 32 en ook om plichtsgetrouw te zijn jegens mijn moeder en Hij heeft mij niet tot een ellendige geweldenaar gemaakt. 33 En vrede zij met mij op de dag dat ik geboren werd, op de dag dat ik sterf en op de dag dat ik weer tot leven word opgewekt." 34 Dat is Tsa, de zoon van Marjam, het woord van de waarheid waaraan zij twijfelen. 35 God is niet zo dat Hij zich een kind neemt. Geprezen zij Hij! Wanneer Hij iets beslist dan zegt Hij er slechts tegen: "Wees!" en het is. 36 "God is mijn Heer en jullie Heer; dient Hem dus. Dit is een juiste weg." 37 Maar de partijen waren het onderling oneens. Wee dus hen die ongelovig zijn want zij zullen van een geweldige dag getuige zijn. 38 Wat zullen zij scherphorend en scherpziend zijn op de dag dat zij tot Ons komen! Maar de onrechtplegers verkeren vandaag in duidelijke dwaling. 39 En waarschuw hen voor de dag van wroeging wanneer de beslissing is gevallen, terwijl zij in onoplettendheid verkeren en niet geloven. 40 Wij zullen de aarde beërven en wie erop zijn en tot Ons zullen zij teruggebracht worden.

16-11-2012, 19:23

Citaat door aplat:
Natuurlijk. Je hebt echt helemaal gelijk, als je 2000 jaar terug had geleefd.

Toen de mensen nog dachten dat de sterren aan het firmament waren geplakt door de Schepper.
Geef een serieus tegen argument i.p.v. hier onzin uit te kramen. Altijd weer voorspelbaar die atheïsten zo snugger ben je niet he...

16-11-2012, 19:25



Citaat door Morrokito:
Geef een serieus tegen argument i.p.v. hier onzin uit te kramen. Altijd weer voorspelbaar die atheïsten zo snugger ben je niet he...
Hij is rond de 80 , respect voor ouderen

16-11-2012, 19:31

Citaat door berberman:
Hij is rond de 80 , respect voor ouderen
Het is vrijdagavond 19.30 uur, normaal gesproken moet hij naar zijn bingo bejaarde avond.
Wel frappant dat hij marokko.nl verkiest boven de Bingo avond

16-11-2012, 19:45

Citaat door Morrokito:
Geef een serieus tegen argument i.p.v. hier onzin uit te kramen. Altijd weer voorspelbaar die atheïsten zo snugger ben je niet he...
Het enige serieuze tegenargument is: Die schepper waar jij steeds over fantaseert, die is er niet. Als je groot bent- later- zul je dat wel gaan begrijpen.

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 [35] 36 37 38