Bekijk volle/desktop versie : Zwanger en Sporten



28-02-2012, 23:33
wie blijft sporten nadat die ontdekt heeft zwanger te zijn!!
Waarom Wel of Niet??!!?!?!?!?!

05-03-2012, 21:04


Dat vraag ik me ook af. Tot nu toe ben ik blijven sporten (ben net zwanger).
Heb op inet gekeken maar wordt nergens echt afgeraden.

Wat zijn jullie ervaringen met wel/niet sporten?

05-03-2012, 21:12
sporten is juist heel erg goed voor je maar je moet dan wel extra goed naar je lichaam luisteren en geen vechtsport beoefenen

05-03-2012, 21:16

Citaat door ProudMommy:
sporten is juist heel erg goed voor je maar je moet dan wel extra goed naar je lichaam luisteren en geen vechtsport beoefenen
Dat las ik ook ja. Ik vind het wel een beetje eng, omdat ik net zwanger ben. Maar ik doe nu iets rustiger aan tot aan de eerste echo.

05-03-2012, 21:18



Citaat door zomerbloemetje:
Dat las ik ook ja. Ik vind het wel een beetje eng, omdat ik net zwanger ben. Maar ik doe nu iets rustiger aan tot aan de eerste echo.
Het is maar dat mijn man het niet meer wil omdat hij bang is dat er wat gebeurd met de baby anders ging ik door met sporten. Vind het zelf heerlijk. Enige wat wij regelmatig doen is zwemmen. Is ook ergg goed en heel veilig voor je kindje

05-03-2012, 21:24

Citaat door ProudMommy:
Het is maar dat mijn man het niet meer wil omdat hij bang is dat er wat gebeurd met de baby anders ging ik door met sporten. Vind het zelf heerlijk. Enige wat wij regelmatig doen is zwemmen. Is ook ergg goed en heel veilig voor je kindje
Ik vind zwemmen nu juist eng, met uitglij gevaar enzo haha.
Maar zolang je maar in beweging blijft is het goed, dat geeft je ook kracht tijdens de bevalling

27-03-2012, 23:42
SLM,

Ik zat op fitnes en groepslessen. Ik ben toen naar mijn traniner geweest en heb haar uitgelegt dat ik zwanger ben, en vroeg haar wat ik moet doen. Ze zei tegen me dat ik moest stoppen met sporten. Pas nadat ik 16 weken zwangerschap ben
was het veilig voor het kindje op te sporten. Ze zei wel dat ik veel moest lopen dat dat wel belangrijk is.

Hoop dat je hier wat aan heb.
p.s. het ligt er ook aan wat voor sport je doen, voorbeeld zwemmen is goed.

groetjes.

28-03-2012, 10:03
Ik ken dames die echt een aantal maanden hebben doorgesprot toen ze merkte dat ze zwanger zijn. Is niets gebeurt. Ik sport ook en probeer juist nog zwanger te raken.. Hoor van velen is niet goed hoor.. Heb het de huisarts en de gynacoloog gevraagd. Die zeiden gewoon doorgaan, is juist heel goed. Ook als je zwanger bent, kan je gerust doorgaan. Je moet het wel rustig aan doen en inderdaaad naar je lichaam luisteren als je zwanger bent.

Groetjes!

28-03-2012, 10:04
in het begin kun je beter even stoppen met sporten, een verkeerde beweging kan al fataal zijn.. maar zodra je 16 weken bent kun je gwn weer gaan sporten.. oefeningen voor je benen, armen en rug zijn erg goed tijdens je zwangerschap.. veel fietsen en lopen ook erg goed voor je.. kijk wel uit met oefeningen voor je buik..zo min mogelijk met je bovenbenen tegen je buik aankomen en niet als een gek gaan bewegen of rennen maar gwn lekker rustig aandoen.. ben zelf met 7maanden gestopt omdat het wat te zwaar werd mar daarvoor was het heerlijk..lekker bewegen sauna erachteraan hmmm kan niet wachten om na mn bevalling weer te beginnen..

28-03-2012, 10:47
Ik ben gewoon doorgegaan met sporten. Ik doe wel rustig aan. Niet springen en zo, gewoon rustig mee bewegen.