Bekijk volle/desktop versie : Islamisten Egypte domineren ook Hogerhuis



Pagina's : [1] 2 3 4

26-02-2012, 10:13
ANP − 25/02/12, 23:03

De verkiezingen voor het Hogerhuis in Egypte hebben geen verrassingen opgeleverd. Islamistische partijen wonnen de meeste zetels, zo bleek uit de uitslag die vandaag werd bekendgemaakt door de kiescommissie.

De Moslimbroederschap domineert het nieuwe parlement met zijn Partij voor Vrijheid en Gerechtigheid. In het Hogerhuis bezet deze partij nu 105 zetels. De salafistische partij Al-Nur kreeg 45 zetels. Als derde eindigde de liberale Wafd-partij met 14 zetels. Kleinere partijen behaalden bij elkaar 16 stoeltjes in het parlement.

Een op de drie zetels in het Hogerhuis is gereserveerd voor militairen. De militaire raad onder leiding van veldmaarschalk Mohammed Hussein Tantawi bepaald wie deze zetels innemen.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/article/detail/3202600/2012/02/25/Islamisten-Egypte-domineren-ook-Hogerhuis.dhtml

Lekker democratisch: zetels reserveren voor militairen!

26-02-2012, 10:16


Wow een moslimland waar de moslims het voor het zeggen hebben, moet niet gekker worden.

26-02-2012, 10:27
Bepaalt is met een T

26-02-2012, 10:29
Pomono haal je comment weg en bespaar je een kleine blamage, het is echt met een d in deze zin.

26-02-2012, 10:34



Citaat door hork:
Pomono haal je comment weg en bespaar je een kleine blamage, het is echt met een d in deze zin.

26-02-2012, 10:36

Citaat door hork:
Pomono haal je comment weg en bespaar je een kleine blamage, het is echt met een d in deze zin.
\
Huh??????

26-02-2012, 10:52

Citaat door hork:
Pomono haal je comment weg en bespaar je een kleine blamage, het is echt met een d in deze zin.
Ten eerste, is het Pomona, met een A, en niet met een O!!

Ten tweede: nee kneus, jij moet het ABN beter zien te beheersen!

De zin waar ik het over had:

"De militaire raad onder leiding van veldmaarschalk Mohammed Hussein Tantawi bepaald wie deze zetels innemen."[/SIZE]

is incorrect!

Simplistisch gesteld staat er:

Iets bepaal[SIZE=3]t [/SIZE] iets

"Bepaalt" is in dit zinsverband de persoonsvorm van de derde persoon enkelvoud (onvoltooid tegenwoordige tijd) en deze heeft als vorm: STAM + T!

Ergo: BEPAAL (stam) + T= Bepaal[SIZE=3]T, en dus niet met een D!

Kortom, de enige die zich hier een blamage had moeten besparen ben jij met je tweede opmerking!

26-02-2012, 10:56
Maar ff on topic:

Goed nieuws voor mijn ikhwaan elmuslimine!

26-02-2012, 10:57

Citaat door Pomona:
Ten eerste, is het Pomona, met een A, en niet met een O!!

Ten tweede: nee kneus, jij moet het ABN beter zien te beheersen!

De zin waar ik het over had:

"De militaire raad onder leiding van veldmaarschalk Mohammed Hussein Tantawi bepaald wie deze zetels innemen."[/SIZE]

is incorrect!

Simplistisch gesteld staat er:

Iets bepaal[SIZE=3]t [/SIZE] iets

"Bepaalt" is in dit zinsverband de persoonsvorm van de derde persoon enkelvoud (onvoltooid tegenwoordige tijd) en deze heeft als vorm: STAM + T!

Ergo: BEPAAL (stam) + T= Bepaal[SIZE=3]T, en dus niet met een D!

Kortom, de enige die zich hier een blamage had moeten besparen ben jij met je tweede opmerking!
Je hebt gelijk, ik las het woord 'heeft' voor 'bepaald' maar dat staat er niet.

Ik heb nu m'n bril op en extra koffie gezet.

26-02-2012, 11:04

Citaat door Pomona:
Bepaalt is met een T
Bepaalt is met een t en bepaald is met een d. Er zijn belangrijke grammaticale verschillen, en ook belangrijke betekenisverschillen tussen de twee werkwoordsvormen.

Het onderwijs is niet meer wat het geweest is, hoewel vroeger ook allerlei halve zolen niet goed konden lezen wegens gebrek aan grammaticaal onderwijs of gewoon uit domheid.

26-02-2012, 11:05

Citaat door Pomona:
Ten eerste, is het Pomona, met een A, en niet met een O!!

Ten tweede: nee kneus, jij moet het ABN beter zien te beheersen!

De zin waar ik het over had:

"De militaire raad onder leiding van veldmaarschalk Mohammed Hussein Tantawi bepaald wie deze zetels innemen."[/SIZE]

is incorrect!

Simplistisch gesteld staat er:

Iets bepaal[SIZE=3]t [/SIZE] iets

"Bepaalt" is in dit zinsverband de persoonsvorm van de derde persoon enkelvoud (onvoltooid tegenwoordige tijd) en deze heeft als vorm: STAM + T!

Ergo: BEPAAL (stam) + T= Bepaal[SIZE=3]T, en dus niet met een D!

Kortom, de enige die zich hier een blamage had moeten besparen ben jij met je tweede opmerking!
Jij bent echt goed.

26-02-2012, 11:06
Ik heb mezelf een rood puntje gegeven voor mijn oelewapperige schooljufgedrag, mag het nu weer ON TOPIC?

Vraag: waarom moeten militairen vaste zetels krijgen in het Hogerhuis? Ik begreep dat iedereen die militairen uit de macht wil?

26-02-2012, 11:06



Citaat door oeps:
Bepaalt is met een t en bepaald is met een d. Er zijn belangrijke grammaticale verschillen, en ook belangrijke betekenisverschillen tussen de twee werkwoordsvormen.

Het onderwijs is niet meer wat het geweest is, hoewel vroeger ook allerlei halve zolen niet goed konden lezen wegens gebrek aan grammaticaal onderwijs of gewoon uit domheid.
Dat is bepaald niet aardig van je.

26-02-2012, 11:06

Citaat door hork:
Je hebt gelijk, ik las het woord 'heeft' voor 'bepaald' maar dat staat er niet.

Ik heb nu m'n bril op en extra koffie gezet.
Bied haar je homo-excuses aan. Dat vind ze leuk.

26-02-2012, 11:07

Citaat door Abudais:
Dat is bepaald niet aardig van je.
Teveel softheid is niet in het belang van de geknuffelden.

Pagina's : [1] 2 3 4