Bekijk volle/desktop versie : !!! Ahadeeth: "De Ummah verenigd op Waarheid zonder dwalingen" !!!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

25-02-2012, 19:29
Assalamu alikum,


Eenheid in de gemeenschap, de Ummah van Mohammed, vrede en zegeningen zij met hem,:

Overgeleverd van Ibn `Abbaas r.a. dat de Profeet, vrede en zegeningen zij met hem, heeft gezegd:

"Wie van zijn leider iets ziet waar hij een afkeer tegen heeft, dienst geduld met hem te hebben. Wie namelijk een handbreedte afstand neemt van de Islamitische groep (djama`ah) en dood gaat, overlijdt een dood (gelijk aan die ten tijde van de periode) van onwetendheid." Door Al-Bukhari [7054].


Gehoorzaam de Profeet, vrede en zegeningen zij met hem,:

Abu Huraira verhaalt dat de Boodschapper van Allah, vrede en zegeningen zij met hem, zei:

" Mijn gehele Ummah (geloofsgemeenschap) zal het Paradijs binnentreden, behalve wie mij ontkent."

Er werd gevraagd : "Wie ontkennen jou, O Boodschapper van Allah ?"

Hij zei :"Wie mij gehoorzaamt treedt het Paradijs binnen, en wie mij ongehoorzaam is ontkent mij."
Door Bukhari.


"Nu heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt en heb ik Mijn gunsten aan u voltooid en 'Islam" verkozen als uw godsdienst". (Q 5/4).


Vraag het de Geleerden (kibaar ulaama):

"Als jij dan in twijfel verkeert over wat Wij aan jou hebben neergezonden, vraag dan aan hen die de Schrift lezen (die) vóór jou (is geopenbaard). Voorzeker, de Waarheid van jou Heer is tot jou gekomen, behoor daarom niet tot de twijfelaars" Q.10:94.


"En vóór jou (O Muhammed) zonden Wij slechts mannen aan wie Wij openbaarden; vraag het aan de bezitters van de kennis, indien jullie het niet weten." Q.16:43.







[B][SIZE=3][COLOR="#0000FF"]Imaam al-Bukhaaree (rahimuhuAllah): How to achieve unity?[/SIZE]


بـسـم الله والحـمـد لله والـصلاة والـسـلام عــلى رسـول الله، وبـعـد



Imaam al-Bukhaaree رحمه الله said:

I met more than a thousand men amongst the people of knowledge from the people of al-Hijaaz, al-Makkah, al-Madinah, al-Koofah, al-Basrah, Waasit, Baghdaad, Shaam and Misr... and I never saw a single one of them differ with respect to the following matters...

... And they (the people of knowledge) used to forbid and prevent [people] from the innovations - those that the Messenger صلى الله عليه وسلم and his Companions رضي الله عنهم were not upon, due to His تعالى saying:

{And hold fast, all of you together, to the Rope of Allaah (i.e. this Qur’aan), and be not divided among yourselves} [Surah Aal-Imraan (3):103]

and due to His تعالى saying:

{If you obey him [the Messenger], you shall be on the right guidance} [Soorah an-Noor 24:54]

[Reported by al-Laalikaa'ee (2/172-5), The Creed of Imaam al-Bukhaaree p.13,28 - al-Maktabah as-Salafiyyah Publications]


Notes:

In the words of Imaam al-Bukhaaree is a clear indication that Muslim unity is to be attained by removing the innovations - and that is the unanimous understanding of the greatest of scholars of the noble Aayah in question; since it is the newly-invented matters (in the issues of belief, action and methodology) that have divided the hearts of the Muslims and set them against each other. Thus, in order for the hearts of the Muslims to unite and consequently, their word and rank, it is necessary for them to purify their beliefs, actions and methodologies from everything that was never taught by the Messenger صلى الله عليه وسلم and which was never acted upon by the Noble Companions رضي الله عنهم اجمعين - whilst humbly submitting to the Pure and Clear Sunnah. But this cannot be attained until the Muslims attend to the authentic and beneficial knowledge - that which has been left by the Messenger صلى الله عليه وسلم and which has been inherited by the Scholars after him, the Ahl ul-Hadeeth (the People of Authenticating the Narrations) and then to nurture themselves upon it. This issue was so clearly understood by the Companions of Allaah’s Messenger صلى الله عليه وسلم and those after them, as will become evident by the narrations below.

The Messenger of Allaah صلى الله عليه وسلم said: “Every innovation is misguidance and going astray.” [Sunan Abu Daawood (4607) and it is Saheeh]

The Messenger صلى الله عليه وسلم also warned against the people of innovation, from befriending, supporting or taking from them saying: “Whoever innovates or accommodates an innovator then upon him is the curse of Allaah, His Angels and the whole of mankind.” [Saheeh al-Bukhaaree (12/41) and Muslim (9/140)]

And in his footsteps, we find the Noble Companions and the Taabi`een after them warning from the danger of innovations upon the Ummah, its people and their unity.

Ibn `Abbaas said: “Indeed the most detestable of things to Allaah are the innovations.” [al-Bayhaqee in as-Sunan al-Kubraa (4/316)]

Ibn `Umar said: “Every innovation is misguidance, even if the people see it as something good.” [Abu Shaamah (39)]

Sufyaan ath-Thawree said: “Innovation is more beloved to Iblees than sin, since a sin may be repented from but innovation is not repented from.” [al-Laalikaa’ee (238)]

Al-Fudayl bin `Iyaad said: “I met the best of people, all of them people of the Sunnah and they used to forbid from accompanying the people of innovation.” [al-Laalikaa'ee (267)]

Al-Hasan al-Basree said: “Do not sit with the people of innovation and desires, nor argue with them, nor listen to them.” [ad-Daarimee in his Sunan (1/121)]

Ibraaheem bin Maysarah said: “Whoever honours an innovator has aided in the destruction of Islaam.” [al-Laalikaa'ee (1/139)]

Sufyaan ath-Thawree said: “Whoever listens to an innovator has left the protection of Allaah and is entrusted with the innovation.” [Abu Nu'aym in al-Hilyah (7/26) and Ibn Battah (444)]

Imaam Maalik said: “How evil are the people of innovation, we do not give them salaam.” [al-Baghawee in Sharh us-Sunnah (1/234)]

Imaam ash-Shaafi`ee said: “That a person meets Allaah with every sin except Shirk is better than meeting Him upon any one of the innovated beliefs.” [al-Bayhaqee in al-I'tiqaad (p.158)]

Al-Fudayl bin `Iyaad said: “Whoever sits with a person of innovation, then beware of him and whoever sits with a person of innovation has not been given wisdom. I love that there was fort of iron between me and a person of innovation. That I eat with a Jew and a Christian is more beloved to me than that I eat with a person of innovation.” [al-Laalikaa'ee (1149)]

Al-Layth bin Sa`d said: “If I saw a person of desires (i.e. innovations) walking upon the water I would not accept from him.” So Imaam as-Shaafi`ee then said: “He (al-Layth) has fallen short. If I saw him walking in the air I would not accept from him.” [as-Suyooti in al-Amr bil 'Ittibaa wan-Nahee anil Ibtidaa`].



Wassalaam.[/COLOR][/B]

25-02-2012, 19:48


Shaych ul-Islam rahimuhAllah zei ook in een weerlegging van een Soefi extremist:

Het zijn beweringen als deze die behoren tot de grootste vorm van valsheid. Zoals we al waarschuwden voor een deel van wat erbij hoort, zodat hun meningen absoluut gezien zouden worden als vals. De verplichting is de weerlegging. Want waarlijk de weerlegging van de besmettelijke ziekte onder vele Moslims is belangrijker dan de weerlegging van de religie van de Joden en de Christenen, want daardoor worden de Moslims niet misleid! Madjmo ul-Fatawa (2/359).

25-02-2012, 20:21
Is het toegestaan om innovaties onder te verdelen in goede en slechte innovaties?


Geschreven door Shaych Saalih al-Fawzaan (hafidahuAllah):


Vraag:

Wat is de regelgeving omtrent het onderverdelen van de bid´ah (innovatie) in goede en slechte innovaties? Is deze onderverdeling correct voor degene die dit zegt en daarbij als bewijs de uitspraak van de profeet (صلى الله عليه و سلم) gebruikt: (“degene die in de islaam een goede soennah invoert …&rdquo, en de uitspraak van ‘Omar gebruikt: (“wat een begunstigde innovatie is dit…&rdquo.

Graag zouden wij een verduidelijking hieromtrent willen. Moge Allah u belonen.


Antwoord:

Degene die deze onderverdeling maakt heeft hier geen bewijs voor want alle innovaties zijn slecht. Dit volgens zijn (صلى الله عليه و سلم) uitspraak:

“Iedere innovatie is een dwaling en iedere dwaling leidt tot het Hellevuur”.[1]


Wat betreft zijn (صلى الله عليه و سلم) uitspraak:

“degene die in de islaam een goede soennah invoert …”[2]


De bedoeling hiervan is: “degene die een soennah doet herleven”. Hij (صلى الله عليه و سلم) heeft deze uitspraak gedaan vanwege een daad van een van de metgezellen. Deze metgezel gaf sadaqah[3] ten tijde van een crisisperiode waardoor de mensen hem hierin volgden en ook sadaqaat[4] begonnen te geven.


En wat betreft de uitspraak van ‘Omar (رضي الله عنه): ““wat een begunstigde innovatie is dit…”. Hiermee wordt de taalkundige betekenis bedoelt. ‘Omar (رضي الله عنه) zei dit na het samenbrengen van de mensen achter één iemaam tijdens het tarawieh gebed. En het tarawieh gebed is gezamenlijk en is door de profeet (صلى الله عليه و سلم) reeds vastgesteld want hij (صلى الله عليه و سلم) heeft het een aantal nachten met zijn metgezellen gebeden. Vervolgens is hij hiermee gestopt omdat hij (صلى الله عليه و سلم) angst had dat het verplicht gesteld zou worden. De mensen bleven vanaf toen het tarawieh gebed alleen of in kleine groepjes bidden. ‘Omar (رضي الله عنه) heeft hen vervolgens samengebracht achter één iemaam zoals dit ook plaatsvond ten tijde van de boodschapper van Allah (صلى الله عليه و سلم) die ook met hen had gebeden in die aantal nachten. ‘Omar heeft deze soennah doen herleven waarmee hij iets heeft laten herhalen wat reeds opgehouden was. Deze daad van hem wordt dus gezien als een innovatie in de taalkundige betekenis en wordt niet beschouwd als een innovatie in de islamitische termkunde. Want de verboden innovatie is de innovatie die wordt omschreven in de islamitische termkunde. Het is onmogelijk dat ‘Omar noch anderen deze zouden verrichten terwijl zij weten dat de boodschapper van Allah (صلى الله عليه و سلم) hiertegen heeft gewaarschuwd.

Bron: al-Moentaqa min fataawa as-Shaych Saalih al-Fawzaan, deel 1, vraag nr. 94.


VOETNOTEN:


[1] Overgeleverd door an-Nasaa’ie, volume 3/188-189. Vanuit de overlevering van Djaabir bin ‘Abdoellah. Ook overleverd door Moslim in zijn sahieh, volume 2/592. Vanuit de ovelevering van Djaabir bin ‘Abdoellah zonder vermelding van het laatste gedeelte “en iedere dwaling leidt tot het hellevuur”.
[2] Overgeleverd door Moslim, volume 2/704-705. Vanuit de overlevering van Djaabir bin ‘Abdoellah.
[3] Voetnoot vertaler: sadaqah: aalmoes.
[4] Voetnoot vertaler: sadaqaat: meervoud van sadaqah (aalmoezen).


[video=youtube;OqNt7sCLT-Q]http://www.youtube.com/watch?v=OqNt7sCLT-Q&feature=channel_video_title[/video]

25-02-2012, 23:54
“…the one without Ghayrah is one without Religion”:


Ibn Al-Qayyim, (rahimahullaah), said: “And the Dayyouth is the most vile of Allah’s creation, and Jannah is forbidden for him, (because of his lack of Ghayrah – jealousy). The foundation of the Religion is Ghayrah, and the one without Ghayrah is one without Religion, for Ghayrah protects the heart and enlivens the limbs, and shields one from evil and lewdness, and lack of Ghayrah kills the heart so that the limbs die, so that there remains not even shielding from [the minor things]. And the example of Ghayrah in the heart is the example of the strength that shields one from sickness and fights it off, so if the strength leaves, he will be faced with the sickness, and will not find any thing to protect himself from it, so it will establish itself [within him] and destroy him.”

Source: Ad-Daa’ Wad-Dawaa’, p.77.

26-02-2012, 02:01


Imaam al-Barbahaaree (rahima-hullaah) mentions:


The innovators are like scorpions.

They bury their heads and bodies in the sand and leave their tails out.

When they get the chance they sting; the same with the innovators who conceal themselves amongst the people, when they are able, they do what they desire!!


Reported in ((Tabaqaatul-Hanaabilah)) – Volume 2, Page 44 and ((Manhajul-Ahmad))

Sharhus-Sunnah – Imaam al-Barbahaaree.

26-02-2012, 16:37
Ibn Mas`ood heeft overgeleverd dat Rasuuloellaah (s.a.s.) zei:

"Er was nooit een Profeet voor mij door Allaah opgewekt uit zijn gemeenschap, of hij had helpers en Metgezellen die vast hielden aan zijn sunnah en die zijn bevelen opvolgden.

Dan werden ze opgevolgd door mensen die dingen beweerden die ze niet praktiseerden en die dingen deden die hun niet bevolen waren. Dus degene die jihaad tegen hun doet met zijn hand is een gelovige en degene die jihaad tegen hun doet met zijn tong is een gelovige en degene die jihaad tegen hun doet met zijn hart is een gelovige, want er is in hun hart zelfs niet een mosterd zaadje aan imaan!"

(Sahih Muslim).

26-02-2012, 17:47
The Evil And Harm Of The Innovators Is Worse Than That Of The Kuffaar:


Abu Anas Hamad Al-’Uthmaan said:


“The evil of the Jews and Christians is open and clear to the common Muslims; as for the people of innovation, then their harm is not clear to every person… This is why the Scholars see that to refute the people of innovation takes precedence over refuting the Jews and Christians.” (1)


Ibn Al-Jawzee said: Abul Fadhl Al-Hamdaanee said:


“The innovators of Islaam and the fabricators of hadeeth are more harmful than the athiests, because the athiests desire to corrupt the Religion from the outside, and these, they desire to corrupt it from within.


They are like the people of a town who strive to corrupt it (from within), but the atheists are those who have surrounded it from the outside. So the ones who are inside open up the fortress, so they are more evil to Islaam than those who do not wear the cloak of Islaam.” (2)


And Shaykhul Islaam Ibn Taymiyyah said:


“Their harm (the people of innovations, disbelief, or misguidance) is greater than the harm of the enemies who wage war (on the Muslims). For if those people conquer (the Muslim lands), they do not corrupt the hearts (of the people) and the religion that lies within them, except afterwards.

However, those people (the people of innovations) corrupt the hearts from the very beginning.” (3)

Footnotes:

(1) Zajarul Mutahawwin, p. 96

(2) Al-Mawdhoo’aat, 1/51

(3) Majmoo’ Al-Fataawaa 28/232

26-02-2012, 19:44
What The Salaf Said Regarding Theological Rhetoric (Kalaam):

Imaam Ash-Shaafi’ee (d.204) said, “My ruling regarding the people of Kalaam (theological rhetoric) is that they should be beaten with palm leaves and shoes and be paraded amongst the kinsfolk and the tribes with it being announced, ‘This is the reward of the one who abandons the Book and the sunnah and turns to theological rhetoric (kalaam).“

[Sharh 'Aqeedatut-Tahaawiyyah og Ibn 'Abdil-'Izz, p. 75]

Ibn ‘Abdil-Barr said, “The people of Fiqh and Aathaar in all the various towns and cities are agreed unanimously that the Ahlul-Kalaam (People of theological rhetoric) are but Ahlul-Bida’ waz-Zaigh (the People of Innovations and Deviation). And they are not considered, by all of the above, to be amongst the ranks of the Scholars (in truth).“

[Reported by Ibn Qudaamah in his Burhaan Fee Bayaanil-Qur'aan]

Imaam Ash-Shaafi’ee said, “That a person is pout to trail with everything that Allaah has forbidden, besides Shirk, is better than that he looks at Kalaam (theological rhetoric).“

Imaam Ash-Shaafi’ee also said, “If people knew what (misleading and destructive) desires are contained within theological rhetoric they would certainly flee from it as they would from a lion.“

Imaam Ash-Shaafi’ee also said, “Whoever showed boldness in approaching theological rhetoric will never prosper.“

[Reported by Ibn Qudaamah in his Burhaan Fee Bayaanil-Qur'aan]

One of the Scholars of Ash-Shaash said:

“Every knowledge except that of the Qur’aan is a pre-occupation
Except for the Hadeeth and Fiqh (understanding) of the deen
Knowledge is only that about which it is said,
‘Haddathanaa…” (So and so narrated to us (a hadeeth))
And what is besides that
Are but whisperings of the Shaytaan (Devils)”

Aboo Yoosuf, the companion of Aboo Haneefah, said, “Whoever sought knowledge by Kalaam (theological rhetoric) will turn a heretical apostate.“

Imaam Ahmad (d. 241) said, “The person of theological rhetoric will never prosper. And never do you see anyone looking into theological rhetoric except that in his heart is a desire for creating mischief.“

[Both the above narrations are reported Ibn Qudaamah in his Burhaan Fee Bayaanil-Qur'aan]

[Taken from "Foundations Of The Sunnah" Pp. 16-17]

27-02-2012, 00:35
Allah zegt (interpretatie van de betekenis): “Waarlijk degenen die zeggen: ,,Onze Heer is Allah.” en die vervolgens standvastig zijn; er zal geen vrees over hen komen en zij zullen niet treuren. Zij zijn de bewoners van het Paradijs, daarin zullen zij eeuwig verblijven als een beloning voor wat zij pleegden te doen.” (Soerat al-Ahqaaf: 13-14)

Aboe cAmrah Soefyaan bin cAbd Allah overlevert dat hij het volgende zei: “O Boodschapper van Allah, doe mij een uitspraak over de Islam, waarna ik niemand daarover hoef te vragen.” Hij antwoordde: “Zeg: ,,Ik geloof in Allah en houdt je hieraan vervolgens vast.” (Moeslim) Aboe Bakr as-Siddieq zei over het zinsdeel ‘en die vervolgens standvastig zijn’: “Het betekent dat je geen deelgenoten toekent aan Allah.” Aboel cAaliyah zei dat het betekent: “Ervoor zorgen dat iemands geloof en daden volledig en oprecht voor Allah zijn.” En Qataadah zei: “Standvastig zijn in het gehoorzamen van Allah.”

Ibn Radjab zei: “De basis voor standvastigheid is; standvastigheid van het hart in het belijden van de eenheid van Allah.” Wanneer het hart standvastig en oprecht is en kennis heeft van Allah; dit houdt in dat het vrees, ontzag en liefde heeft voor Hem, dan zullen de ledematen volgen in het gehoorzamen van Allah. Dit omdat het hart de koning is van de ledematen en de ledematen de onderdanen zijn van het hart. Als de koning dus oprecht is, dan zijn de onderdanen ook oprecht. Na het hart is de tong het belangrijkste lichaamsdeel die verantwoordelijk is voor standvastigheid. De tong vertaalt immers datgene wat in het hart zit.

De Profeet (vrede zij met hem) zei: “Iemands Imaan (geloof) zal niet standvastig zijn totdat zijn hart standvastig is. En zijn hart zal niet standvastig zijn totdat zijn tong standvastig is.” (Ahmad) En hij zei: “Wanneer de zoon van Adam (de mens) ’s ochtends opstaat, stellen de lichaamsdelen zich nederig op ten opzichte van de tong, zeggende: ,,Vrees Allah met betrekking tot ons, want wij zijn afhankelijk van jou. Als jij standvastig bent, zijn wij ook standvastig en als jij afdwaalt, dwalen wij ook af. ” (at-Tirmidhi)

27-02-2012, 15:21
Abu Raafi' en anderen hebben overgeleverd dat Rasuloelaah(s.a.s.) heeft gezegd:

"Ik wil niemand van jullie op zijn bank achterover zien leunen en wanneer hij van mijn geboden of verboden hoort,horen zeggen:"Ik accepteer het niet; zoiets staat niet in de Qur'aan!"

Verzameld door at-Tirmithi, Abu 'Iesa zei:"Dit is een Sahih-Hasan hadith."
(zie Sunan at-Tirmithi; Shaakir editie nr:2663.)

27-02-2012, 16:15
Situation of the Ummah:


"When the Glorious Qur'an and the Sunnah are abandoned, because it is thought that they are insufficient; and when human opinions, analogy, discretion, and the words of scholars are sought, people's natures are corrupted, their hearts become dark, their understandings become confused, and their minds become distorted. All the previously mentioned matters had a great impact on their lives to the extent that the young and the old lived under these circumstances, thinking them to be allowed. Alternative conditions prevailed, in which innovated matters replaced Prophetic traditions, inclination replaced wisdom, vain desires replaced reason, doing astray replaced guidance, the wrong replaced the good, ignorance replaced knowledge, hypocrisy replaced devotion, the unlawful replaced the lawful, lying substituted truthfullness, flattery substituted advice, and injustice replaced justice, thus these evils reigned supreme, and their holders became privileged, despite the prevalence of their opposite in the past, where their holders were the privileged ones. If you see the superiority of such evils, and their slogans are set up where their armies are invading, surely the bottom of the earth would be much desirable than it's surface, the peaks of mountains would be more preferable than the plains, and accompanying beasts would be better than accompanying people!"

Source: "Al-Fawaid" by Imam Ibn Qayyim Al-Jawziyah(rahimuhuAllah).

27-02-2012, 16:55
Mensen en djins die voor de Hel zijn geschapen:

"En voorzeker, Wij hebben velen van de djin`s en de mensen voor de Hel geschapen. Zij bezitten harten waarmee zij niet begrijpen en zij bezitten ogen waarmee zij niet zien en zij bezitten oren waarmee zij niet horen, zij zijn degenen die als het vee zijn. Zij dwalen zelfs nog erger. Zij zijn degenen die de achtelozen zijn." Q. 7:179 .

27-02-2012, 18:24


Situation of the Ummah:


"When the Glorious Qur'an and the Sunnah are abandoned, because it is thought that they are insufficient; and when human opinions, analogy, discretion, and the words of scholars are sought, people's natures are corrupted, their hearts become dark, their understandings become confused, and their minds become distorted. All the previously mentioned matters had a great impact on their lives to the extent that the young and the old lived under these circumstances, thinking them to be allowed. Alternative conditions prevailed, in which innovated matters replaced Prophetic traditions, inclination replaced wisdom, vain desires replaced reason, doing astray replaced guidance, the wrong replaced the good, ignorance replaced knowledge, hypocrisy replaced devotion, the unlawful replaced the lawful, lying substituted truthfullness, flattery substituted advice, and injustice replaced justice, thus these evils reigned supreme, and their holders became privileged, despite the prevalence of their opposite in the past, where their holders were the privileged ones. If you see the superiority of such evils, and their slogans are set up where their armies are invading, surely the bottom of the earth would be much desirable than it's surface, the peaks of mountains would be more preferable than the plains, and accompanying beasts would be better than accompanying people!"

Source: "Al-Fawaid" by Imam Ibn Qayyim Al-Jawziyah(rahimuhuAllah).

27-02-2012, 19:31
Mensen en djins die voor de Hel zijn geschapen:

"En voorzeker, Wij hebben velen van de djin`s en de mensen voor de Hel geschapen. Zij bezitten harten waarmee zij niet begrijpen en zij bezitten ogen waarmee zij niet zien en zij bezitten oren waarmee zij niet horen, zij zijn degenen die als het vee zijn. Zij dwalen zelfs nog erger. Zij zijn degenen die de achtelozen zijn." Q. 7:179 .

27-02-2012, 19:34
uppp mashallah zuster

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25