Bekijk volle/desktop versie : Is zelfbevrediging verboden?



25-02-2012, 16:33
Vraag

Ik heb een vraagje over masturberen. Ik heb ergens gelezen dat het haram is. Ik heb dat stukje wat ik gelezen heb hieronder toegevoegd . Ik begrijp niet helemaal wat er bedoeld word met dat laatste stukje. Want als je de zonde begaan hebt, moet je dan vasten?

Zelfbevrediging is verboden, en degene die dit doet moet berouw tonen en Allah om vergeving vragen en spijt hebben dat hij deze daad verricht heeft, en zichzelf voornemen dit nooit meer te herhalen!

Hij moet trouwen om zijn kuisheid te bewaren, en kan hij dit niet, dan moet hij de raadgeving van de Profeet opvolgen en vasten! En in geen geval gaat hij naar de overspelige vrouwen om zijn lusten tot rust te brengen! Beiden zijn verboden, overspel en zelfmasturbatie ook al zijn zij verschillend in graad van ergste!

En er is geen enkele noodzaak om je tot één van deze beide te richten omdat de oplossing alreeds gegeven werd door de Profeet: vasten!

(Bron: Fatawah ladjnatoed-daa-imah)

Antwoord

Wat hier mee bedoeld wordt is dat op het moment dat een persoon die niet getrouwd is en zich zelf wil masturberen of seks wil hebben (voor het huwelijk, wat natuurlijk niet toegestaan is), moet vasten.

Het advies is dan ook om vroeg te trouwen zodra je zelfstandig een eigen huishouden kunt runnen.

Maar stel dat je nog niet zo ver bent om te trouwen en de drang is groot om seks te hebben, dan is het medicijn: vasten. Het vasten (extra buiten de ramadan om) zal de persoon weerhouden van seks te hebben voor het huwelijk.

Vasten heeft in het Arabisch de betekenis van "zich onthouden van". Toegepast op de religie heeft het vasten de betekenis van het uit vroomheid afzien van eten, drinken, seksuele relaties en alles wat geacht wordt het vasten te kunnen verbreken.


En Allah weet het beste.

25-02-2012, 16:41


Klopt helemaal.

25-02-2012, 16:44
inderdaad broeder

25-02-2012, 16:58

Citaat door nour-fi-qalbi:
inderdaad zuster.


ik ben een broeder.

25-02-2012, 17:05


ooh sorry broeder aan je plaatje dacht ik een zuster