Bekijk volle/desktop versie : Studie Studiefinanciering met Belgische nationaliteit



25-02-2012, 14:54
Salaam,


ik ben erover aan het nadenken om volgend jaar in Nederland een opleiding te gaan volgen maar ik zit met het volgende probleem. Heb je recht op studiefinanciering met een Belgische nationaliteit als ik daar ga wonen? En als ik België blijf wonen, heb ik dan recht op Nederlandse studiefinanciering? Ik heb al gekeken op de website van de DUO-groep maar ik begreep er niets van.

Alvast bedankt

26-02-2012, 17:53


Ik heb werkelijk geen idee, misschien weet iemand anders het!

26-02-2012, 22:06

Citaat door CrazyIsmail:
Salaam,


ik ben erover aan het nadenken om volgend jaar in Nederland een opleiding te gaan volgen maar ik zit met het volgende probleem. Heb je recht op studiefinanciering met een Belgische nationaliteit als ik daar ga wonen? En als ik België blijf wonen, heb ik dan recht op Nederlandse studiefinanciering? Ik heb al gekeken op de website van de DUO-groep maar ik begreep er niets van.

Alvast bedankt
Hoi hoi,

Ik zit met hetzelfde probleem alleen dan andersom. Dus heb het een tijdje geleden even nagezocht. Wanneer je de Belgische nationaliteit hebt en je kiest dus niet voor de Nederlandse, heb je GEEN recht op stufi van de Nederlandse overheid. Echter je krijgt dan wel een beurs van de Vlaamse overheid. Wanneer je wel kiest voor de Nederlandse nationaliteit krijg je natuurlijk wel gewoon stufi (mits je aan de voorwaarden op de website voldoet).

Als je nog vragen hebt mag je me pm'en!

26-02-2012, 23:40
Dankjewel Shimia