Bekijk volle/desktop versie : Islamitische activiteiten..



23-02-2012, 13:49
Salaamu 3alaikoum beste zusters en broeders,

Ik ben opzoek naar ideëen, voor 3 activiteiten die ik voor kinderen wil organiseren.
Het is voor kinderen vanaf 8 tot 12 jaar.
Iedere activiteit heeft een profeet als thema.
De volgende 3 profeten heb ik uitgekozen, alleen daarvan weet ik geen activiteit te bedenken:

- Muhammad '' Sallallahoe 3alajhie wasallam
- Isa '' 3alajhie salaam
- Moesa '' 3alajhie salaam

Ik maak gebruik van een hele klaslokaal voor iedere profeet. Dus grooste ideëen zijn welkom.

Wa3alaikoumu Salaam,

Mevrouwtje-16

23-02-2012, 14:43


Wat een mooi initiatief zeg, MashaAllah. Ik zal even met je gaan brainstormen...

23-02-2012, 14:50
- Muhammad '' Sallallahoe 3alajhie wasallam
Een woordenspel over het leven van de profeet. Een filmpje laten zien over zijn leven! Dan de kinderen hierover testen?
Of vertellen dat hij heel belangrijk voor ons is en dat hij een belangrijke rol heeft gespeeld in de islam. Je kunt ook zelf een verhaal vertellen met plaatjes, zodat je de aandachtig van de kinderen vasthoudt.
- Isa '' 3alajhie salaam
- Moesa '' 3alajhie salaam
Over de profeet Moesa heb je ook een kinderfilm, dit zou je ook kunnen laten zien.

23-02-2012, 14:51

Citaat door goudsteentje:
Wat een mooi initiatief zeg, MashaAllah. Ik zal even met je gaan brainstormen...
BarakaAllahofiekie..
Ik hoor wel van je ideëen, InshaAllah..
Mijn deadline is tot vanavond.

23-02-2012, 14:57



Citaat door goudsteentje:
- Muhammad '' Sallallahoe 3alajhie wasallam
Een woordenspel over het leven van de profeet. Een filmpje laten zien over zijn leven! Dan de kinderen hierover testen?
Of vertellen dat hij heel belangrijk voor ons is en dat hij een belangrijke rol heeft gespeeld in de islam. Je kunt ook zelf een verhaal vertellen met plaatjes, zodat je de aandachtig van de kinderen vasthoudt.
- Isa '' 3alajhie salaam
- Moesa '' 3alajhie salaam
Over de profeet Moesa heb je ook een kinderfilm, dit zou je ook kunnen laten zien.
Masha'Allah het idee dat je hebt bedacht over Moesa '' 3alajhie salaam, vind ik wel een goed. Dan kan ik daar bijvoorbeeld een ''film-kijken-activiteit'' van maken. Met lekkernij erbij.

Over Muhammad' Sallallahoe 3alajhie wasallam, kan ik inderdaad een woordspel over het leven de profeet bedenken. Alleen weet ik niet wat je daarmee exact bedoelt, hoe ik die activiteit zou kunnen voorbereiden/uitvoeren.

En nog iets bedacht over Isa '' 3alaijhie salaam? Haha..

23-02-2012, 15:15

Deze vind ik best lastig om een activiteit te bedenken...ben nog mijn hersens aan het kraken haha

23-02-2012, 17:03

Citaat door goudsteentje:

Deze vind ik best lastig om een activiteit te bedenken...ben nog mijn hersens aan het kraken haha
Djazaaka Allaho Khayran!
Je hebt me heel erg goed op weg geholpen, alleen over Isa '' 3alajhie salaam heb ik nog niets kunnen bedenken.
Gair InshaAllah.

Ik ben nu opzoek naar de film van Moesa '' 3alajhi Salaam, alleen kan het nergens vinden. Heb jij misschien een idee, waar ik het kan vinden? In het Nederlands.

23-02-2012, 17:50
BarakaAllaho Fiek!
Voor het filmpje..

23-02-2012, 18:58
salam zuster maar je mag de profeeten niet spelenx