Bekijk volle/desktop versie : Investeerders OV-chipkaart willen geld terug



22-02-2012, 19:00
De vier openbaarvervoerbedrijven die hebben geïnvesteerd in de OV-chipkaart willen zich binnenkort terugtrekken als aandeelhouder.

NS, RET, GVB en HTM willen daarom hun investeringen terug. Dat zegt een woordvoerder van de NS na berichtgeving hierover van het Financieele Dagblad woensdag. Het gaat bij elkaar om een bedrag van 164 miljoen euro, plus zeven tot tien procent rente. Na terugtrekking hopen de vier bedrijven dat Trans Link Systems (TLS), het bedrijf achter de kaart, een nieuwe ov-autoriteit wordt. De bedrijven vinden het nu de chipkaart in het hele land is ingevoerd tijd om afstand te nemen.

"Het is nu belangrijk dat we met de andere vervoerders, de overheden en TLS om de tafel gaan over de toekomst van TLS. Als straks de OV-kaart volledig is ingevoerd kunnen zij zich op een nieuwe taak storten." Volgens de woordvoerder is zo'n nieuwe instantie goed voor de reiziger. Die zijn nu nog vaak de dupe van bijvoorbeeld een storing, maar hebben daar geen goed aanspreekpunt voor. Vorig jaar pleitte de commissie-Meijdam, dat onderzoek deed naar de OV-chipkaart, ook al voor zo'n landelijke organisatie.

(Novum)

22-02-2012, 20:12


En ik wil mijn opwaardeer geld terug. Elke x halen ze een bedrag van mijn ov chipkaart. Wordt er gek van..stelletje oplichters.


22-02-2012, 20:19

Citaat door Redactie:
"Volgens de woordvoerder is zo'n nieuwe instantie goed voor de reiziger. Die zijn nu nog vaak de dupe van bijvoorbeeld een storing, maar hebben daar geen goed aanspreekpunt voor. Vorig jaar pleitte de commissie-Meijdam, dat onderzoek deed naar de OV-chipkaart, ook al voor zo'n landelijke organisatie."
Helemaal mee eens. Dagelijks bellen consumenten de verkeerde organisatie, voor storingen of net wat, waaruit blijkt dat zij helaas als consumentzijnde niet het juiste nummer hebben gebeld. Daarbij is het voor een consument totaal onduidelijk waar of wat zij moeten doen. Zowel TLS als de 4 OV-bedrijven communiceren hierin niet duidelijk naar een consument, wat ontzettend veel ergernis met zich meebrengt.

Niet alleen dat ze met zen allen om tafel moeten gaan zitten, ook zullen zij beter met elkaar moeten gaan communiceren voor hen als zakelijke 'partners' als voor de consument. Wellicht dat dit al heel wat opheldering oplevert!

Eens zien of TLS dit uiteindelijk alleen zou aankunnen

22-02-2012, 20:20

Citaat door 3niba:
En ik wil mijn opwaardeer geld terug. Elke x halen ze een bedrag van mijn ov chipkaart. Wordt er gek van..stelletje oplichters.

En ook daarin gaat er heel veel goed mis. Ik zou eens contact met ze opnemen als ik jou was, anders kun je lang wachten op je geld.

22-02-2012, 21:30


Ik heb ze zo vaak gemaild en gebeld dat ze me strot uitkomen..


22-02-2012, 21:35

Citaat door 3niba:
Ik heb ze zo vaak gemaild en gebeld dat ze me strot uitkomen..

Das, even bot gezegd, echt rot voor je. Maar ik zou toch andere stappen maar gaan ondernemen. Want dit ziet eruit als een organisatie waar het ook intern een chaos is!

Ik zou eens een keertje bellen en eisen om een manager te spreken, want zij hebben meerdere mogelijkheden dan een telefonist(e) en komen vaker en soms ook sneller beloftes na omdat zij ook meer bevoegdheden hebben.

23-02-2012, 00:27
Ja precies je hebt gelijk...ik zal het er niet bij laten zitten. Ik vind die hele ov chipkaart maar een vervelend systeem..thnx voor de tip


23-02-2012, 08:15

Citaat door 3niba:
Ja precies je hebt gelijk...ik zal het er niet bij laten zitten. Ik vind die hele ov chipkaart maar een vervelend systeem..thnx voor de tip

Gewoon doordrammen en dan helpen ze je uiteindelijk echt wel! Ja, ik hoor het vaker ook van anderen. Wat ben ik blij dat ik geen OV heb!