Bekijk volle/desktop versie : Ruimte in een huwelijk



Pagina's : [1] 2 3 4

21-02-2012, 20:25
[Hoe zal het zijn, heel je leven lang met iemand samen leven.

Je hebt vele mensen die erg gesteld zijn op hun eigen, hun privacy, niet van het geklef gedoe houden, eigenwijs zijn en het niet gewoon zijn om rekening te houden met een ander persoon.

Vertel eens, hoe denken jullie hierover? Ruimte in een huwelijk, elkaar de ruimte geven en niet constant op elkaars lippen zitten. Je hobby blijven uitoefenen..

Het geliefde gedeelte mag zeker niet ontbreken maar de hele tijd klef doen en lieve woorden zeggen enzo is al zeker niks voor mij, ik moet eindeloze gesprekken kunnen voeren, lachen, gek doen elkaar plagen.... Hij moet mijn beste vriend zijn en geliefde en niet enkel geliefde. Ik wil niet naast elkaar leven maar met elkaar leven.

Vertel hoe staan jullie tegenover het huwelijk]

21-02-2012, 20:34


Soms denk ik dat het verlangen naar een huwelijk en wanneer dat het geschiedt is, dat het verlangen weer even groot zal zijn naar het leven zonder huwelijk.

21-02-2012, 20:40

Citaat door Darth.Vader:
Soms denk ik dat het verlangen naar een huwelijk en wanneer dat het geschiedt is, dat het verlangen weer even groot zal zijn naar het leven zonder huwelijk.
Ik weet niet, Darth, ik denk dat de kunst zit in hoe de koppel met elkaar omgaat. Een persoon moet niet veranderen door een huwelijk. Wat ik hiermee wil zeggen, zij/hij moet niet het gevoel krijgen dat ze zich anders moeten gaan voordoen. Een koppel moet elkaar de ruimte geven.

Begrijp me niet verkeerd, ons geloof blijft centraal staan. Wat ik bedoel met elkaar de ruimte geven is dat als bijvoorbeeld je man iedere dinsdag en donderdag avond gaat voetballen, dit jaren aan een stuk dat jij als vrouw niet kunt gaan zeggen "neen, ik wil je iedere avond bij mij thuis hebben".

Het is denk ik juist gezond om elkaar even te missen, je eigen ding doen.

De vrouw heeft bijvoorbeeld weer haar vrijwilligerswerk dat ze graag doet en altijd doet ofzo. Ik zeg maar.

Hoe denk jij hierover?

21-02-2012, 20:42
Sja, je zegt niet voor niets je ja woord tegen de persoon met wie je het huwelijksbootje instapt. Er is geen ik meer, maar wij. Jouw privacy is zijn privacy, en zijn privacy is jouw privacy?

21-02-2012, 20:44



Citaat door Darth.Vader:
Soms denk ik dat het verlangen naar een huwelijk en wanneer dat het geschiedt is, dat het verlangen weer even groot zal zijn naar het leven zonder huwelijk.
+1

Het huwelijk is voelt wat dat betreft aan als een gevangenis. Ik stik al als ik eraan denk.

21-02-2012, 20:46

Citaat door ZAKENVROUW__:
+1

Het huwelijk is voelt wat dat betreft aan als een gevangenis. Ik stik al als ik eraan denk.

21-02-2012, 20:48

Citaat door Onbereikbaar__:
Sja, je zegt niet voor niets je ja woord tegen de persoon met wie je het huwelijksbootje instapt. Er is geen ik meer, maar wij. Jouw privacy is zijn privacy, en zijn privacy is jouw privacy?

Daar draait het niet rond lieve meid. Lees verder.

Het gaat juist om de ruimte aan elkaar geven. Uiteraard is er geen privacy, het is samen ed.


Citaat door ZAKENVROUW__:
+1

Het huwelijk is voelt wat dat betreft aan als een gevangenis. Ik stik al als ik eraan denk.
Is het altijd zo Zakenvrouw? Kan het niet zo zijn dat het juist geen verstikkend gevoel gaat geven?

Ik ken een meisje en ooo wat ben ik blij als ik haar zie, haar man steunt haar in alles en omgekeerd ook. Ze gunnen elkaar alles, zijn beste maatjes en tegelijk geliefde van elkaar. Dat is een voorbeeld huwelijk, geen huwelijk waarin zij alles heeft moeten opgeven noch hij. Zo wil ik het ook mocht ik ooit zo iemand tegenkomen die perfect bij mij past.

21-02-2012, 20:48

Citaat door Onbereikbaar__:
Nee, echt.

Ik ben nogal op mezelf gesteld. Hou er niet van om levensverhalen te delen met anderen, mijn geheimen op te doeken. Wat dat betreft ben ik niet constant aanspreekbaar.
Ik hoef hem ook niet hele dagen lang te zien, al zijn nonsens aan te horen, etc.

En dan heb ik het nog niet eens over de dingen die je allemaal op moet geven.

21-02-2012, 20:48
ik wil een open huwelijk waarin zij haar dingen doet die ze ervoor deed en ik ook en als we zin om samen wat leuks te doen dan spreken we het gewoon af

21-02-2012, 20:50

Citaat door ZAKENVROUW__:
Nee, echt.

Ik ben nogal op mezelf gesteld. Hou er niet van om levensverhalen te delen met anderen, mijn geheimen op te doeken. Wat dat betreft ben ik niet constant aanspreekbaar.
Ik hoef hem ook niet hele dagen lang te zien, al zijn nonsens aan te horen, etc.

En dan heb ik het nog niet eens over de dingen die je allemaal op moet geven.
Ik ben blij dat er nog lang niet tegen mij word gezegd van "wanneer ga jij trouwen".

Maar denk je dat er ooit klaar voor gaat zijn wanneer je die "ene"persoon ontmoet?

21-02-2012, 20:50

Citaat door hayatteke:


Is het altijd zo Zakenvrouw? Kan het niet zo zijn dat het juist geen verstikkend gevoel gaat geven?

Ik ken een meisje en ooo wat ben ik blij als ik haar zie, haar man steunt haar in alles en omgekeerd ook. Ze gunnen elkaar alles, zijn beste maatjes en tegelijk geliefde van elkaar. Dat is een voorbeeld huwelijk, geen huwelijk waarin zij alles heeft moeten opgeven noch hij. Zo wil ik het ook mocht ik ooit zo iemand tegenkomen die perfect bij mij past.
Je kent me wel een beetje, Hayat. Ik ben nogal op mezelf aangewezen, hou niet teveel van bemoeienis van buiten. Een man zal willen weten wat er in je omgaat, je problemen willen weten, etc. Ik voel daar helemaal niets voor.
Daarnaast vind ik het heerlijk om af en toe helemaal alleen te zijn. Die rust, .

Misschien ziet het er vanbuiten zo uit, maar je weet nooit wat er tussen twee personen speelt.

21-02-2012, 20:51

Citaat door Gevoeligeboy:
ik wil een open huwelijk waarin zij haar dingen doet die ze ervoor deed en ik ook en als we zin om samen wat leuks te doen dan spreken we het gewoon af
Dit is belangrijk, zolang het niet strookt met ons geloof. Ik vind het belangrijk dat een mens niet belemmerd wordt in zijn laten en doen zodra hij/zij gaat trouwen.

Ik denk dat dit ook een reden is dat mensen snel opgeven, je kunt je eigen niet zijn en in een huwelijk moet je je zelf zijn.

21-02-2012, 20:51



Citaat door hayatteke:
Daar draait het niet rond lieve meid. Lees verder.

Het gaat juist om de ruimte aan elkaar geven. Uiteraard is er geen privacy, het is samen ed.
Dan ben ik het met de slimme darth mee eens

21-02-2012, 20:51

Citaat door Onbereikbaar__:
Ik ben blij dat er nog lang niet tegen mij word gezegd van "wanneer ga jij trouwen".

Maar denk je dat er ooit klaar voor gaat zijn wanneer je die "ene"persoon ontmoet?
Als die ene persoon een drukbezette zakenman is die vaker weg dan thuis is, ben ik er morgen klaar voor. No, just kidding.

21-02-2012, 20:53

Citaat door ZAKENVROUW__:
Als die ene persoon een drukbezette zakenman is die vaker weg dan thuis is, ben ik er morgen klaar voor. No, just kidding.
Ach maak je niet druk jo, krijg jij het vaak in je omgeving te horen dat je moet trouwen? Zoniet, ga lekker je leven leven.

Pagina's : [1] 2 3 4