Bekijk volle/desktop versie : Trouwen met iemand van een langer denkniveau



Pagina's : [1] 2

19-02-2012, 13:08
Of een hoger denkniveau. Bijvoorbeeld zij heeft een mbo niveau en jij een VWO niveau of andersom.

19-02-2012, 13:11


Opleidings en denkniveau zijn totaal iets anders. Ik zou best met iemand kunnen gaan met een lager opleidingsniveau maar nooit met iemand met een lager denkniveau.

19-02-2012, 13:54

Citaat door HeiligeHo:
Opleidings en denkniveau zijn totaal iets anders. Ik zou best met iemand kunnen gaan met een lager opleidingsniveau maar nooit met iemand met een lager denkniveau.
Ja indd.

19-02-2012, 14:00
Ik ben het eens met HeiligeHo. Lagere opleidingsniveau maakt niet zoveel uit. Uiteindelijk moet je iemand kiezen op karakter en geloof.

19-02-2012, 14:04


Je hebt het over opleidingsniveau en je noemt het denkniveau. Beiden zijn verschillend. De opleiding die je hebt gedaan zegt niet perse iets over je denkniveau. Zat mensen die een hoog denkniveau hebben maar, die door de verkeerde keuzes die zij op jongere leeftijd hebben gemaakt, een lagere opleiding zijn gaan doen. En vica versa; zat mensen die een universiteitsdiploma hebben behaald maar daar eigenlijk de hersenen niet voor hadden en hun hele schoolloopbaan net op het nippertje hebben gehaald mét elke dag 5 uur studeren.

19-02-2012, 14:07

Citaat door zitoen_hoceima:
Ik ben het eens met HeiligeHo. Lagere opleidingsniveau maakt niet zoveel uit. Uiteindelijk moet je iemand kiezen op karakter en geloof.
Het maakt wel uit eigenlijk de profeet sallalahoe 3alayhi wa sallam heeft ons aangeraden om partners te kiezen met hetzelfde denkniveau (niet hetzelfde opleidingsniveau, dat is iets anders). Why? Zodat je met elkaar op één lijn zit, goed met elkaar kunt praten en je ei bij elkaar kwijt kunt. Zou je iemand met een hoog denkniveau nemen en die koppelen aan iemand met een laag denkniveau, dan zitten ze niet op één lijn met elkaar, begrijpen ze elkaar minder goed etc.

19-02-2012, 14:11

Citaat door tijdschrift2012:
Het maakt wel uit eigenlijk de profeet sallalahoe 3alayhi wa sallam heeft ons aangeraden om partners te kiezen met hetzelfde denkniveau (niet hetzelfde opleidingsniveau, dat is iets anders). Why? Zodat je met elkaar op één lijn zit, goed met elkaar kunt praten en je ei bij elkaar kwijt kunt. Zou je iemand met een hoog denkniveau nemen en die koppelen aan iemand met een laag denkniveau, dan zitten ze niet op één lijn met elkaar, begrijpen ze elkaar minder goed etc.
Ik heb het over OPLEIDINGSniveau.

19-02-2012, 14:12
Als zij maar scherp van geest is.

19-02-2012, 14:13
Sluit me aan bij Heiligeho

19-02-2012, 14:14

Citaat door tahendieth:
Of een hoger denkniveau. Bijvoorbeeld zij heeft een mbo niveau en jij een VWO niveau of andersom.
Wat heeft opleidingsniveau te maken met denkniveau? Totaal verschillende dingen.

19-02-2012, 14:14

Citaat door zitoen_hoceima:
Ik heb het over OPLEIDINGSniveau.
Oke chill out

19-02-2012, 14:16

Citaat door CreativeMind:
Wat heeft opleidingsniveau te maken met denkniveau? Totaal verschillende dingen.
Opleidingsniveau bevestigd jouw denkniveau.

19-02-2012, 14:17



Citaat door Stito:
Opleidingsniveau bevestigd jouw denkniveau.
Niet altijd, soms denk ik bij iemand en deze debiel doet WO?

19-02-2012, 14:19
Tja, lager dan die van mij kan toch niet.

19-02-2012, 14:20

Citaat door Stito:
Opleidingsniveau bevestigd jouw denkniveau.
Niet altijd. Ken genoeg mensen die WO hebben gedaan en waar van je denkt nee hoe bestaat het

Pagina's : [1] 2