Bekijk volle/desktop versie : Mourinho: 'De Inter- en Chelsea-fans moeten het zonder mij oplossen'



19-02-2012, 00:24
Sinds José Mourinho vertrok bij Internazionale is het de club niet best vergaan. I Nerazzurri stelden al vier nieuwe trainers aan sinds Mourinho naar Real Madrid vertrok en de huidige coach, Claudio Ranieri, ligt ook alweer zwaar onder vuur. Vrijdagavond ging het weer hopeloos mis bij de Italianen en werd de naam van Mourinho gescandeerd.

Rafa Benítez werd in de zomer van 2010 gepresenteerd als opvolger van the Special One en won de Supercoppa en Wereldbeker voor clubteams, maar moest wijken toen hij openlijk vroeg om versterkingen. Leonardo kwam als nieuwe sterke man, maar aan het eind van het seizoen 2010/11 verliet hij Milaan en werd Gian Piero Gasperini aangesteld. Hij mocht slechts vijf wedstrijden blijven en sindsdien zit Ranieri op de troon in de modestad.

Bij Mouinho's andere ex-werkgever Chelsea gaat het al niet veel beter. Carlo Ancelotti maakte the Blues nog wel landskampioen, maar met André Villas-Boas aan het roer lukt er weinig en dus werd ook bij Chelsea geroepen om Mourinho. De Real-trainer doet echter niets met de verzoeken van de aanhang in Milaan en Londen. “Mijn boodschap aan de supporters is dat ik Chelsea en Inter het beste gun.”

“Maar ik geef er de voorkeur aan supporter te zijn van die twee clubs en geen trainer. Ik ben het verleden. Een mooi verleden, maar nu ben ik daar niet meer en de Inter- en Chelsea-fans moeten samenwerken en het zonder mij zien op te lossen”, aldus Mourinho. Zelf is de Portugees hard op weg om Real Madrid de landstitel te bezorgen. Dankzij een 4-0 zege op Racing Santander werd de voorsprong op Barcelona uitgebreid tot dertien punten.

19-02-2012, 00:29


Ik hoop maar niet dat dit ook met Madrid gebeurd zodra hij ermee kapt.