Bekijk volle/desktop versie : Een beetje een beschamende vraag hoor,maar op al-yaqeen staat dat



Pagina's : [1] 2 3

19-02-2012, 00:08
[een moeder haar dochter niet meer bloot mag zien, na haar 7e levensjaar. Waarom is dit? en hoe zit het dan met de zoon?]

19-02-2012, 00:16


Ik heb namelijk een dochtertje en wil graag weten of ik moet stoppen met haar douchen en aankleden als ze zeven is.
Toch klinkt het een beetje onlogisch. Mijn moeder was ook bij mijn bevalling, heeft ze nu een zonde begaan, omdat ze me heeft gezien terwijl ik geen zeven meer ben?

19-02-2012, 00:31
Heb daar nooit over gehoord. Is het misschien niet andersom?

19-02-2012, 14:13
http://al-yaqeen.com/va/vraag.php?id=179

19-02-2012, 15:06


Zover ik weet mag een vrouw de awrah een vrouw niet zien. maar vanaf 7 jaar is wel erg vroeg ja. Allahoe a3lem. Ik zelf heb geen bronnen hierover. Gair incha'Allah.

19-02-2012, 15:20
In dit boek vindt je belangrijke informatie over zaken die betrekking hebben op kinderen;

http://www.islamproducten.nl/huwelijk-en-het-gezin-15/202-vragen-en-antwoorden-over-het-moslimkind.html

19-02-2012, 16:38

Citaat door kleine_heksje:
Ik heb namelijk een dochtertje en wil graag weten of ik moet stoppen met haar douchen en aankleden als ze zeven is.
Toch klinkt het een beetje onlogisch. Mijn moeder was ook bij mijn bevalling, heeft ze nu een zonde begaan, omdat ze me heeft gezien terwijl ik geen zeven meer ben?
het is niet toegestaan voor je moeder om jou naakt te zien..

19-02-2012, 17:25

Citaat door kleine_heksje:
Ik heb namelijk een dochtertje en wil graag weten of ik moet stoppen met haar douchen en aankleden als ze zeven is.
Toch klinkt het een beetje onlogisch. Mijn moeder was ook bij mijn bevalling, heeft ze nu een zonde begaan, omdat ze me heeft gezien terwijl ik geen zeven meer ben?
Als moeder zijnde moet ze altijd haar dochter tot steun blijven. Zelfs na haar menstruatie heeft ze de steun van haar moeder nodig. Haar moeder moet haar leren hoe ze zich, ook vooral gedurende haar menstruatie, moet verzorgen. Het moet niet zo zijn dat ze deze voorlichtingen van vriendinnen krijgt die het vaak ook niet zo goed weten. Ook al ben ik haar vader, ze mag bij mij altijd met vragen komen gedurende haar puberteit. Ik schaam mij er niet voor om mijn dochter inzicht te verschaffen in haar groei naar volwassenheid. Want ik zal voor altijd haar beschermengel blijven, zelfs na mijn dood.

25-02-2012, 21:02

Citaat door moslimaatjuh09:
het is niet toegestaan voor je moeder om jou naakt te zien..
Bron?

25-02-2012, 21:03

Citaat door Verrijking:
Als moeder zijnde moet ze altijd haar dochter tot steun blijven. Zelfs na haar menstruatie heeft ze de steun van haar moeder nodig. Haar moeder moet haar leren hoe ze zich, ook vooral gedurende haar menstruatie, moet verzorgen. Het moet niet zo zijn dat ze deze voorlichtingen van vriendinnen krijgt die het vaak ook niet zo goed weten. Ook al ben ik haar vader, ze mag bij mij altijd met vragen komen gedurende haar puberteit. Ik schaam mij er niet voor om mijn dochter inzicht te verschaffen in haar groei naar volwassenheid. Want ik zal voor altijd haar beschermengel blijven, zelfs na mijn dood.
Dat is echt heel lief

25-02-2012, 21:05
Ik heb tot nu toe nog geen enkele bron gezien

25-02-2012, 21:25

Citaat door kleine_heksje:
[een moeder haar dochter niet meer bloot mag zien, na haar 7e levensjaar. Waarom is dit? en hoe zit het dan met de zoon?]
Wanneer de dochter op leeftijd is van volwassenheid (dus wanneer ze haar periode heeft gehad), dan moet ze haar awrah bedekt houden. In dit geval dus tussen haar knie tot borst.

25-02-2012, 22:04



Citaat door Verrijking:
. Want ik zal voor altijd haar beschermengel blijven, zelfs na mijn dood.
Het zijn van een "beschermengel" is een christelijk concept. Na jouw dood ben je tot niets meer in staat wat betreft handelingen van de wereldse mensen.

25-02-2012, 22:07
Ik heb hier een fatwa over..

ik ga even zoeken..

25-02-2012, 22:11
Ik vraag me wel af of dit uberhaupt waar is, aangezien het van die site komt. Ik heb in een fatwa boek gegeken en heb niets kunnen vinden.
Maar een vrouw mag sowieso de auwrah van een ander vrouw niet zien.
Maar of dat na de 7de leerjaar is, Allahoe a3lam!


Pagina's : [1] 2 3