Bekijk volle/desktop versie : Vraag over een uitspraak van de shaikh in het debat



18-02-2012, 01:25
Bij de volgende link kun je het debat nog zien.
http://video.engagetv.com/debalie-lb/play.php

vanaf 41.40min wordt een uitspraak gedaan door de shaikh
er wordt hem gevraagd is het toegestaan voor een christen moslim te worden.
de shaikh antwoord met als hij de echte christendom volgt dan is hij moslim.

ik begrijp de uitspraak niet en wil graag uitleg erover

wat de shaikh zegt geldt toch niet meer, Allah zegt toch in de Quran.
surah 3 vers 85:En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn. ...”

wil graag weten wat hij ermee bedoeld iemand die me uitleg kan geven?

18-02-2012, 01:30


Iemand die de ware boodschap volgt die verkondigt is door Isa die volgt de boodschap van islaam.

18-02-2012, 01:33
ja maar zo'n iemand moet toch wel Mohammed vrede zij met hem accepteren,
er zijn ook christenen die Jezus niet als God zien etc dan zijn ze niet per direct moslim toch
pas wanneer ze mohammed vrede zij met hem accepteren
als een christen gelooft in de echte boodschap van Isa maar Mohammed niet accepteert is het toch nog geen moslim?

18-02-2012, 01:36
De Profeet Isa heeft verkondigd dat er een Profeet genaamd Ahmed na hem zou komen en dat hij gevolgd dient te worden. Dat is wat hij bedoelt. Als jij een christen bent en Isa beweert te volgen, dan ben je een moslim (omdat je automatisch de islaam zal volgen).

Kijk zijn uitspraak is een statement en niet genuanceerd, maar ik denk dat het toch wel duidelijk is wat hij ermee bedoelt.

18-02-2012, 01:40


[video=youtube;vCBrW9OLSbo]http://www.youtube.com/watch?v=vCBrW9OLSbo[/video]

18-02-2012, 01:40
is goed fassi barakallahu fiek ik begrijp het al beetje

afrah barakallahoe fieki ik ga het bekijken

18-02-2012, 01:44

Citaat door Broeder_Ahmed:
ja maar zo'n iemand moet toch wel Mohammed vrede zij met hem accepteren,
er zijn ook christenen die Jezus niet als God zien etc dan zijn ze niet per direct moslim toch
pas wanneer ze mohammed vrede zij met hem accepteren
als een christen gelooft in de echte boodschap van Isa maar Mohammed niet accepteert is het toch nog geen moslim?
Maar iemand die in de échte boodschap gelooft, dus de pure boodschap en Christendom zoals die was, zal Mohammed sal allaahou alayhie wa salaam niet ontkennen en wél 'accepteren'. Maar die Christenen bestaan niet meer, wa allaahou a3lam? En ik weet niet, Christenen van tegenwoordig volgen sowiezo allemaal het 'nieuwe testament', de oorspronkelijke bijbel bestaat niet meer. Dus deze mensen waar de sheikh het over had bestaan ook niet meer denk ik. Misschien doelt hij meer op dat de oorspronkelijke Christendom en Islaam zelfde zijn en met zelfde boodschap kwamen.. En Christenen van nu: of ze geloven dat 'jezus' de zoon van god is, of dat 'jezus' zelf god is. (aoedhou billaah). Volgens mij bestaan er geen Christenen die 'jezus' enkel en alleen als boodschapper zien. Nogmaals Allaahou a3lam. Misschien klopt er niks van wat ik zeg.

18-02-2012, 12:03
De sheikh wou gewoon niet in de val lopen, slimmeriken. Als hij had gezegd dat een Christen Moslim kan worden, dan hadden ze gezegd dat hij hypocriet was. Doordat moslims geen christenen mogen worden

Op deze manier heeft hij zich er slim van afgemaakt, zonder dat hij iets verkeerd zei