Bekijk volle/desktop versie : goede huishoudschema met kinderen



Pagina's : [1] 2 3 4 5

17-02-2012, 16:30
salam dames,

wie weet een goed huishoudschema ik heb een baby van 2wkn en peuter van 18 mnd, ben meestal vroeg wakker, rond 6 a half 7 vooral met kindjes, ben net een uur geleden gaan zitten, ik doe iedere dag wat in het huishouden soms wil ik teveel doen waar door ik aan het einde van de dag helemaal op ben daartussen ook nog het voeden,pamperen, baderen enz. wie heeft misschien een goed schema aub.

soekran alvast

17-02-2012, 16:36


salaam alaikoem

het is moeilijk in te plannen met kleintjes..
ik doe gewoon tussendoor vanalles als de kleine ff rustig is..
smorgens ga ik ff met een doekje door de badkamer,toilet en keukenkastjes etc
bedden opmaken
tussendoor ff afstoffen.stofzuigen,dweilen en de was ophangen..


het enige waar ik niet aan toe kom is strijken en de ramen

21-02-2012, 21:42

Citaat door moslimaatjuh09:
salaam alaikoem

het is moeilijk in te plannen met kleintjes..
ik doe gewoon tussendoor vanalles als de kleine ff rustig is..
smorgens ga ik ff met een doekje door de badkamer,toilet en keukenkastjes etc
bedden opmaken
tussendoor ff afstoffen.stofzuigen,dweilen en de was ophangen..


het enige waar ik niet aan toe kom is strijken en de ramen
dat probeer ik ook maar tussen de voedingen en luiers verschonen ben ik al helemaal brak

21-02-2012, 21:57
Salaam meid,


Ben je altijd zo vroeg wakker of gaan je kindjes nog terug slapen.. want als dta zo s zou ik je aanraden om ook even terug te gaan liggen. Want zonder slaap, vaak minder eetlust en uiteindelijk dus minder energie.. Energie die je zowel aan je kinderen, je huishouden en aan jezelf moet besteden..
Ik zou zeggen
voor je gaat ontbijten ramen in de slaapkamer en dekbed uit het raam
8 uur ontbijten
8.30 ontbbijttafel opruimen, keuken opruimen max 15 min
8.45 de woonkamer stofzuigen en alles met een doekje afnemen max 20 min
9.05 wc schoonmaken max 5 min (wc reiniger erin laten, met choordoekjes de deur, de handkruik ligtknpje en de wc afnemen en de dwijl over de vloer
9.10 badkamer einigen max 10 min
ondertussen heb je de ramen open laten staan en kun je nu je bed opmaken max 10
9.20 even snel de stofsuiger door de rest van de kamers en binnen het uur ben je klaar..
in die tussen tijd je kindjes in de box of laten spelne op het speelkleed
om de dag stofzuigen en dweilen...


de was opvouwen wwanneer je kindjes slapen en jij lekker op de bank zit met een leuk filmje op.. voor je het weet is de was opgevouwen en jij hebt even ook tijd voor je zelf..
De was doe ik vaak savonds en dna is die de volgende dag droog als me kindje ligt te sapen ga ik tv kijken en vouw ik de was op.. daarnma ga ik verder kijken met een lekker kopje thee totdat ze wakker wordt.. als ze wakker wordt doe ik haar in de eetsoel en krijgt ze een hapje.. tssendoor begin ik aan het eten....
Meid... je bent net bevallen... zorg lekker vooral voor je zelf dus maak een lekker gebakje voor jezelf en kopje koffie erbij en lekker relaxen
qua eten niet te uitgebreid en maak van alles wta meer
bv vandaag rijstsaladee met vis...
morgen rijstslade met kipvleugeltjes uit de oven en wat ovenfrietjes erbij....


Ik zal binnekort ook in de zelfe situatie zitten en zat er al ook over na te ndken hoe ik het ga doen maar 1 ding ik ga me niet druk maken om het huishouden de eerste weken....

Hoop dta je er wat aan hebt..
succes!!!

MiKa

21-02-2012, 21:58


wow is wel erg lang gewordne... sorry maar succees!

21-02-2012, 22:02

Citaat door MiKa_TaBeRsHeNt:
Salaam meid,


Ben je altijd zo vroeg wakker of gaan je kindjes nog terug slapen.. want als dta zo s zou ik je aanraden om ook even terug te gaan liggen. Want zonder slaap, vaak minder eetlust en uiteindelijk dus minder energie.. Energie die je zowel aan je kinderen, je huishouden en aan jezelf moet besteden..
Ik zou zeggen
voor je gaat ontbijten ramen in de slaapkamer en dekbed uit het raam
8 uur ontbijten
8.30 ontbbijttafel opruimen, keuken opruimen max 15 min
8.45 de woonkamer stofzuigen en alles met een doekje afnemen max 20 min
9.05 wc schoonmaken max 5 min (wc reiniger erin laten, met choordoekjes de deur, de handkruik ligtknpje en de wc afnemen en de dwijl over de vloer
9.10 badkamer einigen max 10 min
ondertussen heb je de ramen open laten staan en kun je nu je bed opmaken max 10
9.20 even snel de stofsuiger door de rest van de kamers en binnen het uur ben je klaar..
in die tussen tijd je kindjes in de box of laten spelne op het speelkleed
om de dag stofzuigen en dweilen...


de was opvouwen wwanneer je kindjes slapen en jij lekker op de bank zit met een leuk filmje op.. voor je het weet is de was opgevouwen en jij hebt even ook tijd voor je zelf..
De was doe ik vaak savonds en dna is die de volgende dag droog als me kindje ligt te sapen ga ik tv kijken en vouw ik de was op.. daarnma ga ik verder kijken met een lekker kopje thee totdat ze wakker wordt.. als ze wakker wordt doe ik haar in de eetsoel en krijgt ze een hapje.. tssendoor begin ik aan het eten....
Meid... je bent net bevallen... zorg lekker vooral voor je zelf dus maak een lekker gebakje voor jezelf en kopje koffie erbij en lekker relaxen
qua eten niet te uitgebreid en maak van alles wta meer
bv vandaag rijstsaladee met vis...
morgen rijstslade met kipvleugeltjes uit de oven en wat ovenfrietjes erbij....


Ik zal binnekort ook in de zelfe situatie zitten en zat er al ook over na te ndken hoe ik het ga doen maar 1 ding ik ga me niet druk maken om het huishouden de eerste weken....

Hoop dta je er wat aan hebt..
succes!!!

MiKa
wat lief dat je dit zo allemaal typt! heel aardig van jou!

Succes met je bevalling moge allah swt het voor je vergemakkelijken!

En topicstarter succes je kunt het!

21-02-2012, 22:04
sorry maar bij mij is de keuken in in 15 min klaar hoor, en de wc niet 5 min, en de badkamer al helemaal niet in 10 minuten.

maar ieder voor zich ik ben iemand die niet snel tevreden is, ben alleen al een halfuur bezig met het gasfornuis.

heb trouwens ook ook een baby en een peuter tis wel heel moeilijk om alles af te krijgen maar ik moet het goed doen desnoods
wacht ik er dan mee tot mijn man thuis komt. dan houd hij de kids bezig en dan doe ik bv de badkamer.

21-02-2012, 22:09
Hey meid,

Wat lief van je dank je wel!!
Jah ik zat er ook heel lang mee te worstelen...
ook omdta ik gewoon geen zin had om de gehele dga ermee bezig te zijn...
en daarnaast je leeft ook in je huis dus je kan het niiet de gehele tijd niet spik en span houden.. vooral niet met een kleintje die constant door het huis loopt en kruimeltjes achterlaat.... drm 1 keer per dag 1 uur en dan om de dag dweilen of stofzuigen...
en als ik echt geen zin heb om te dweilen of het is niet echt nodig dan even met de zwiffer erover heen en klaar....

Maar vooral die eerste wkeen na de bevalling ben erg benieuwd naar je ervaring TS hoe reageerde je kindje van 18 maanden....
ben ook erg benieuwd of je oudste kindje wakker werd als je baby snachts wakker werd..
ik wilde een topic over openen maar als je het niet erg vind om te vertellen dna hoor ik graga je verhaal...

groetjes!!

21-02-2012, 22:12

Citaat door MiKa_TaBeRsHeNt:
Hey meid,

Wat lief van je dank je wel!!
Jah ik zat er ook heel lang mee te worstelen...
ook omdta ik gewoon geen zin had om de gehele dga ermee bezig te zijn...
en daarnaast je leeft ook in je huis dus je kan het niiet de gehele tijd niet spik en span houden.. vooral niet met een kleintje die constant door het huis loopt en kruimeltjes achterlaat.... drm 1 keer per dag 1 uur en dan om de dag dweilen of stofzuigen...
en als ik echt geen zin heb om te dweilen of het is niet echt nodig dan even met de zwiffer erover heen en klaar....

Maar vooral die eerste wkeen na de bevalling ben erg benieuwd naar je ervaring TS hoe reageerde je kindje van 18 maanden....
ben ook erg benieuwd of je oudste kindje wakker werd als je baby snachts wakker werd..
ik wilde een topic over openen maar als je het niet erg vind om te vertellen dna hoor ik graga je verhaal...

groetjes!!
Heb je niet bijvoorbeeld iemand die je kan helpen de eerste weken?

21-02-2012, 22:13
samalila... als jet het leke dag bijhoud toch wel...
tuusrlijk zal het de eerste paar dgane niet zoooo spotless zjn maar na een week ziet e huis er echt wel in toppie uit....
en de wc hoeft mr 5 min.. het lijkt heel kort maar tis best lang aangezoe de wc maar heel klein is en als je het dagelijks doet dan is het niet meer dna normaal die 5 min...
en dweilen kan je doen die wegwerp doeken van de action die zijn wat dikker en die kan je ook omspoelen in choor en vloerreiniger...
tis ook maar een getal gata er meer om dan je het inzichtelijk houd wnat jah voor je het weet ben je elke dag 3 uur bezig...
en gezondheid gaat voor en je energie kun je goed gebruiken met 2 kleine kids zeker als je ze ook een leuke dga wil bezorgen dus ook lekker naar buiten naar de speeltuin kinderboederij buiten fietsen wandelen en noem maar op...
nou upjes!!

21-02-2012, 22:17
vroutjemo: (me citeer werkt niet)
Ja mijn man doet alhamd wel veel hoor maar verder niet echt familie in de buurt.. wel schoonzussen en die zullen ookwel komen om even te feliciteren maar niet opruimen ed.
jah kraamzorge doet het toilet en badkamer en me man ff stofzuigen en dwijlen en ik dan het koken en de de keuken...
maar ik vind het ook helemaal niet zo een probleem als het huis er geleefd uitziet... hiermee bedoel ik speelgoed in de woonkamer en wat rommeltjes hier en daar....
ik ga gewoon lekker genieten en als ik me weer beetje fit voel dan ga ik gewoon weer een ritme opbouwen en dna zal het ook lekker weer zijn dus ook lekker naar buiten met de kleintjes...
Heb echt zin in de lente/zomer het opent gewoon je hart en geft jezoveel energie souhanalaaah...

upjes!!

21-02-2012, 22:37
wauw dames, maken jullie elke dag schoon?
Ik maak alleen maar de keuken schoon elke dag, en dan bedoel ik vaatwasser opruimen, nieuwe vaat erin, aanrecht en kookplaat schoonmaken, safi. De rest komt een hulp 1x per week alles schoonmaken. RESPECT voor jullie!

22-02-2012, 13:29


Ik houd elke dag alles bij maar eerlijkk de keuken is echt geen 15 minuten ik pak er elke dag wat bij, anders word alles smerig,
de ene keer de koelkast de andere keer de kastjes en de andere keer de tegels.
maar goed ieder heeft zijn eigen manier. bij mij duurt het wel langer dan 15 minuten, 15 min is voor mij de vaat uitruimen en de nieuwe erin, dan komt de rest nog......

22-02-2012, 14:15
Je kan ook elke avond een schema maken voor de volgende dag wat je allemaal moet doen, en dan zo de schema afwerken. Dat werkt makkelijker. Ik zou ook niet teveel doen op 1 dag. Af en toe ook gewoon kunnen zeggen 'bekijk het lekker' en gewoon een dagje niets doen in het huishouden.
En als je moe bent gewoon lekker rustig gaan zitten of liggen .
Ik heb 1 ding geleerd en dat is dat het huishouden toch nooit ophoudt, dus het even op zich laten wachten is echt geen ramp.

22-02-2012, 14:58
Mijn dag schema:
7 uur de kids wakker ga ik ontbijt maken voor mij en de kids
7.30 kleed ik de kids aan en zei tv aan gaan zei tv kijken en dan ga ik de bedden uitkloppen , ramen open zetten me man uit bed schoppen
Wasje draaien.

8 uur brengt me man de kids naar school en rijdt hij door naar ze werk.
Heb ook een kleine thuis.

8.15 neem ik altijd een bakje thee of koffie en ga ik gezellig spelen met de kleine .

8.45 ga ik de was ophangen en de andere was opruimen en loop ik naar beneden om alles daar op te ruimen en tevens de wc's .

10 uur ga ik boodschappen doen meestal kleine dingen en ook
Nog even naar de speeltuin met de kleine .

11.00 ga ik middag eten maken tosti klaar leggen of pannenkoeken, poffertjes

11.45 ga ik de kinderen van school halen om te lunchen.

13.00 zijn de kinderen terug naar school en ga ik een rust pauze nemen met de jongste ( lukt niet altijd) en de kinderen blijven ook 2 keer per week over .

15.30 kinderen van school halen

16.00 begin ik met koken en ga ik ook de was op de bank opruimen


Dat was mijn dag

Pagina's : [1] 2 3 4 5