Bekijk volle/desktop versie : Een grote ego



Pagina's : [1] 2

17-02-2012, 09:51
[Hoe komt het dat sommige mensen een te grote ego hebben?

Ontstaat een ego omdat je teveel complimenten krijgt waardoor je je groter gaat wanen?

Hoe blijf een mens down to airth?

Iemand die zich groter waant dan anderen, is heel slecht. Alsook verboden in ons geloof maar hoe ontstaat dat gevoel?]

17-02-2012, 09:54


Vergis je niet, ego's hebben niet altijd met complimenten oid te maken. men voelt zich vooral/eigenlijk heel onzeker , en die ego gebruiken ze om die te verbergen

17-02-2012, 10:00

Citaat door Samira222:
Vergis je niet, ego's hebben niet altijd met complimenten oid te maken. men voelt zich vooral/eigenlijk heel onzeker , en die ego gebruiken ze om die te verbergen
Denk je dat een ego vanuit onzekerheid ontstaat?

Is het niet zo dat als een persoon altijd hoort hoe goed zij/hij is. Zij/ hij het hoog in zijn bolletje gaat krijgen?

17-02-2012, 10:00
Omdat ze hun Schepper en hun oorsprong niet kennen.

17-02-2012, 10:07



Citaat door antigay:
Omdat ze hun Schepper en hun oorsprong niet kennen.
Verklaar nader aub.

17-02-2012, 10:10
Een groot is ego is daarnaast vaak ook gespeeld. Mensen voelen zich echt niet altijd zo groot als ze zich voordoen.

17-02-2012, 10:14

Citaat door Just_Hannah:
Een groot is ego is daarnaast vaak ook gespeeld. Mensen voelen zich echt niet altijd zo groot als ze zich voordoen.
Eens, vaak is het inderdaad gespeeld maar vaak hebben zo ook wel echt de waanidee dat zij beter zijn dan andere of niet?

17-02-2012, 10:15
Meestal is het ook gespeeld, ze proberen zo hun onzekerheid te verbergen door middel van een te groot ego

17-02-2012, 10:17

Citaat door hayatteke:
Eens, vaak is het inderdaad gespeeld maar vaak hebben zo ook wel echt de waanidee dat zij beter zijn dan andere of niet?
Nee, ik denk het niet hoor. Vaak zijn dat mensen die zich juist heel bewust zijn van hun gedrag. Natuurlijk zullen er altijd wel een enkeling zijn die werkelijk denken dat ze beter zijn, maar die ben je sowieso liever kwijt dan rijk.

17-02-2012, 10:18

Citaat door X_AraBier_X:
Meestal is het ook gespeeld, ze proberen zo hun onzekerheid te verbergen door middel van een te groot ego
Hmmmm, ik weet niet. Is het niet zo dat die mensen zich effectief groot wannen.

17-02-2012, 10:21

Citaat door Just_Hannah:
Nee, ik denk het niet hoor. Vaak zijn dat mensen die zich juist heel bewust zijn van hun gedrag. Natuurlijk zullen er altijd wel een enkeling zijn die werkelijk denken dat ze beter zijn, maar die ben je sowieso liever kwijt dan rijk.
Is het niet juist vaak dat ze juist niet bewust zijn van hun gedrag?

17-02-2012, 10:24

Citaat door hayatteke:
Is het niet juist vaak dat ze juist niet bewust zijn van hun gedrag?
Diegene die ik ken of gekend heb zeker wel. Of ze geven het toe in een emotionele bui of zeggen in vertrouwelijke sferen dat ze heus niet zo zijn.

17-02-2012, 10:30



Citaat door Just_Hannah:
Diegene die ik ken of gekend heb zeker wel. Of ze geven het toe in een emotionele bui of zeggen in vertrouwelijke sferen dat ze heus niet zo zijn.
Dat kan, vaak is het misschien ook een verdediging mechanisme?

17-02-2012, 10:33

Citaat door hayatteke:
Dat kan, vaak is het misschien ook een verdediging mechanisme?
Dat zou pas bizar zijn, lijkt me vermoeiend, zo'n driedubbele karakter. Je eigen aan niemand tonende karakter, je (gespeelde) egocentrische aan iedereen tonende karakter en je aan bepaalde mensen (gespeelde) mildere variant van je egocentrische karakter. Ik word al moe als ik het typ!

17-02-2012, 10:35

Citaat door hayatteke:
[Hoe komt het dat sommige mensen een te grote ego hebben?

Ontstaat een ego omdat je teveel complimenten krijgt waardoor je je groter gaat wanen?

Hoe blijf een mens down to airth?

Iemand die zich groter waant dan anderen, is heel slecht. Alsook verboden in ons geloof maar hoe ontstaat dat gevoel?]
Ego is afgeleid van het woord egoistisch, dit zou betekenen dat super-ego's super-egoistisch zijn: hihi:. Dit zijn meestal wel de leiders in het midden van ons. Een egoistisch iemand wil het liefst niets geven, maar alleen willen nemen. Accepteerd bijna ook niets anders van anderen, wat hem automatisch een leider maakt. Of het wel al dan niet een goede leider staat los hiervan. Dus wat ik denk is dat egotripperij een aangeboren gedrag is. Naarmate jezelf ontwikkeld, kennis opdoet, een leuke aantrekkelijke vrouw hebt, en nog wat bereikt hebt, veel succes. Kan je ego alleen maar groter gaan worden, tot je een monster wordt. Hier schuilt het gevaar in, omdat je dan echt gaat denken dat je een superwezen bent, de kans is dan ook groot dat je je Schepper gaat vergeten.

Pagina's : [1] 2