Bekijk volle/desktop versie : Jezelf lelijk vinden.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

15-02-2012, 13:11
Er wordt wel eens gezegd dat schoonheid subjectief is en 'iedereen wel mooi is' etc, maar wat als je zelf niets moois aan jezelf kunt zien? Niet willen dat mensen foto's nemen, en als ze toch genomen worden denken dat je zo'n misschepsel bent dat geen mens over je lelijkheid heen zal kunnen kijken.

Ik heb hier zelf veel last van, al zal ik het in het openbaar nooit zeggen omdat ik het zelf zo irritant vind wanneer mensen zeggen dat ze zichzelf lelijk vinden (vaak gewoon valse bescheidenheid).
En ik begrijp hoe zinloos en dom het is je over dit soort dingen zorgen te maken ipv wereldproblematiek enz maar ik hoef maar een foto van mezelf te zien en mijn stemming draait gelijk om en ik voel me kut en vooral lelijk. Ik snap ook wel dat schoonheidsidealen niet reeel zijn en dat verhaal maar ik kan niets 'goeds' in m'n uiterlijk zien, ik voel alsof ik abnormaal ben.


Ik vind het zielig van mezelf dat ik zo denk, ik zou zo niet over anderen willen spreken en uiterlijk is ook maar oppervlakkig, er zijn ergere dingen..Maar: ik lijk gewoon niet anders te KUNNEN denken?

15-02-2012, 13:13


En waarom vindt jij je zelf lelijk? Vond je dat altijd al of hebben mensen gemeen gedaan waardoor jij nu onzeker bent?

15-02-2012, 13:13
Was dat het engerd?

15-02-2012, 13:13
je hebt je uiterlijk eigenlijk niet nodig
het is alleen een voordeel

15-02-2012, 13:13


mischien lijd je aan BDD syndroom.. is het zo dat jij je eigen als een monster ziet? kijk je vaak in de spiegel? draag jij veel make up? vind je foto;s maken afschuwelijk?

15-02-2012, 13:16
Waarom zou je daar zo onzeker over moeten zijn? Ik ben ook niet moeders mooiste, maar dat is het laatste waar ik me druk over zou moeten maken. Als je gezond bent, over een gezond verstand beschikt en een goed karakter dan heb je alles. Bovendien is uiterlijk heel erg subjectief. Zo heb ik vrienden die enorm verliefd zijn op een meid terwijl het gros van de vrienden haar helemaal niet zien zitten.

Het moet geen effect op je leven hebben, en vooral tevreden zijn met soura lmekmoula. Dat wil zeggen dat je kan zien, horen, lopen etc etc.

15-02-2012, 13:19
Jeetje meid, niemand is lelijk. Je bent een schepsel van Allah swt, dat ga je toch niet afkraken.

En het innerlijke is dat wat telt. Liever een wat minder uiterlijk maar een mooi hart waar men zijn rust kan vinden, op je kan bouwen en vertrouwen.

15-02-2012, 13:23
SoubhanAllaah, net alsof ik dit heb getypt. "valse bescheidenheid"
Kop op, ik vind mezelf ook aartslelijk, maar volgens anderen valt dat best mee.

15-02-2012, 13:24
Wees blij en trots op het positieve dat je in je hebt en hou je daar mee bezig.. Uiterlijk is alleen maar de buitenkant, iets wat niet veel toegevoegde waarde heeft in je leven. De binnenkant, de inhoud, moet mooi zijn. Als dat goed zit, hoef je je geen 'zorgen' te maken.. =)

15-02-2012, 13:28

15-02-2012, 13:44
Schoonheid is niet enkel dat geen dat het oog kan zien. Het is belangrijker dat je een goede innerlijk hebt dan een mooi uiterlijk. Dit meen ik. Je kunt super knap zijn maar als je een verrot innerlijk hebt dan doet je schoonheid niet toe.

En wat voor de ene lelijk is, is voor de andere niet altijd lelijk. Focus je niet te veel op het uiterlijk, niemand is lelijk.

15-02-2012, 13:45
Totaal geen last van.

15-02-2012, 13:47


sub7anaALLah lieve schat.... het is gewoon de sheitan die je dat wijsmaakt..... je bent prachtig zoals ALlah jou gemaakt heeft. Er zijn altijd nog mensen die een lichamelijke afwijking hebben... denk daar aan. Je bent gezond en bescheiden, lief. Dus een prachtmens ben je sowieso

15-02-2012, 13:52

Citaat door Aphrodite.-:
SoubhanAllaah, net alsof ik dit heb getypt. "valse bescheidenheid"
Kop op, ik vind mezelf ook aartslelijk, maar volgens anderen valt dat best mee.

15-02-2012, 13:56
Uiterlijk is wel degelijk belangrijk. Ik vind zelfs van doorslaggevende factor.
En als het innerlijk goed is dan heb je een gezegend leven voor je, mits je gelukkig en gezond bent!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6