Bekijk volle/desktop versie : Wie wil mij helpen met een brief..................



Pagina's : [1] 2

14-02-2012, 23:25
aan mijn verhuurder. Ik heb last van heel veel schimmel in huis en nu begin ik me echt zorgen te maken om de gezonheid van de kleine. De kamer ruikt op de een of andere manier er ook naar. Op alle kamer zit wel iets of nou jah wel veel. Een stukje muur van de huiskamer is echt opgevreten. Wie kan mij helpen aan een goede brief. Ik blijf maar elke zomer zelf alles weer opnieuw verven,ben het zat! Daarnaast moet ik echt elke dag schrobben om het weg te krijgen,maar volgende dag is het er al weer.

Alles geprobeerd. Ramen opendoen,kachel juist harder.. weet ik het:confused

Wie o wie kan mij helpen? Een goede,sterke brief zodat ze echt ook gaan handelen!

14-02-2012, 23:30


ik heb het zelfde probleem upp

14-02-2012, 23:32

Citaat door Iwzan18:
ik heb het zelfde probleem upp
Heb jij er ook zoveel last van? En heb je er al wat aan gedaan?

14-02-2012, 23:35

Citaat:
Betreft: Vocht en schimmeloverlast.

Geachte heer ,

Wij wonen nu al geruime tijd in één van uw huurwoningen, wat ons doorgaans prima bevalt. Totdat het winter wordt, en het buiten weer vochtig en koud wordt. Op dat moment verandert onze slaapkamer in één vochtige, klamme en vooral ongezonde leefruimte. Alles voelt koud en
kil aan.

Een paar weken geleden haalde ik een leren winterjas onder uit mijn kast, samen met een paar leren schoenen. Beiden wit van de schimmel. Ook begon het wat zuur te ruiken. Wat bleek? Een houten rolgordijn was compleet gaan rotten. Al onze kleding voelt klam aan, en ruikt snel muf. Een goede mogelijkheid tot ventileren is er niet, aangezien er alleen maar kleine roostertjes in de slaapkamer open kunnen. Ook de slaapkamer droogstoken is niet mogelijk, bij gebrek aan verwarming.

Verder zit onze slaapkamer vol zwarte & witte schimmels. In randjes, naadjes en roostertjes. Dit is erg schadelijk voor onze gezondheid. Natuurlijk bent u van harte welkom om uzelf te overtuigen van de ongezonde omstandigheden.

Verder is het in de woonkamer natuurlijk net zo vochtig, onder andere vanwege het feit dat de afzuiginstallatie regelrecht de lege ruimte boven de keukenkastjes inblaast, in plaats van naar buiten.

U bent ongetwijfeld op de hoogte van de laatste inspectie van de gemeente, in ons huis. Daar bleek uit dat er veel achterstallig onderhoud is, onder andere aan de kruipruimte. Deze is dichtgemetseld, waardoor het vocht in de kruipruimte niet weg kan, en alles aantast. En een vochtige kruipruimte zorgt voor een vochtige woonruimte.

U hebt elk jaar keurig de huur verhoogd met enkele procenten. Toch zien wij niets van die verhoging terug in het onderhoud van ons huis, ondanks dat wij hier recht op hebben. Mede hierdoor leven wij in een zeer ongezonde, vochtige en prijzige woonomgeving. Prijzig omdat wij een dure elektrische kachel moet stoken in de slaapkamer, spullen moet vervangen en dure vochtvreters moet aanschaffen. Dit alles was niet nodig geweest als het huis beter onderhouden was. Natuurlijk kan dit alles ook via de huurcommissie of gemeente op grond van de Woningwet gespeeld worden, dit wil ik echter voorkomen.

Ons voorstel:
U schaft voor ons een luchtontvochtiger aan, verrijdbaar en geschikt voor woonruimtes. De Wehkamp biedt er al één aan voor €199,00 van het merk Zibro. Verder ook een huurverlaging van €25,- voor de extra stroom en stookkosten die wij maandelijks zullen hebben. Natuurlijk blijft de luchtontvochtiger in uw bezit, en zal de huurverlaging ongedaan gemaakt worden op het moment dat het achterstallige onderhoud opgelost is.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben ingelicht, en hoop op een spoedig antwoord.

Vriendelijke groeten,

Citaat:
Aanzegging onderhoudsgebreken

Gegevens verhuurder
Naam:
Adres:
Postcode en plaats:

Gegevens huurder
Naam:
Telefoon:

Gegevens woonruimte
Adres:
Postcode en plaats:

Datum: ____ -____ - _____

Onderwerp: melding gebreken aan de woning

Geachte heer/ mevrouw ____________________,

Met deze brief laat ik u weten dat er gebreken zijn aan de woning die ik van u huur. Het gaat om de volgende gebreken:

Lijst A: Zeer ernstige gebreken en tekortkomingen
1.1. -Er is geen ventilatiemogelijkheid in de toiletruimte
1.2. -Er is geen ventilatiemogelijkheid in de keuken (deze is kapot, zie ook Lijst C).
Lijst B: Ernstige gebreken en tekortkomingen
2.1 -In de keuken is ernstige overlast door condensvorming, doorslaand of optrekkend vocht, waardoor ernstige schimmelvorming of houtrot in balken of vloerdelen optreedt die de bruikbaarheid van die vertrekken ernstig aantast.

Ik verzoek u deze gebreken te verhelpen binnen zes weken na datum van deze brief. Als u dit niet doet en ik niets van u hoor, dan zal ik de Huurcommissie vragen een lagere huurprijs vast te stellen op grond van de gebreken aan de woning.

Hoogachtend,
Bij deze twee brieven die je kan gebruiken. Wil je toch dat iemand naar de uiteindelijke brief wilt kijken, dan mag je mij gerust pmen.

14-02-2012, 23:36


Geachte heer/mevrouw, (datum)
(locatie)

Bij deze wil ik u berichten dat ik al geruime tijd last heb van schimmel in huis.
Dit is in alle kamers te zien. Ook heb ik een kleine (dochter/zoon) en het is dan ook onverantwoord om in zo'n omgeving te moeten leven. Ik hoop dat u de ernst van de zaak inziet en iemand langs stuurt om een kijkje te nemen zodat u begrijpt wat ik bedoel.

In afwachting van uw reactie verblijf ik,

Hoogachtend,

(naam)



Mijn opa en oma hadden last van schimmel in de douche.
Me opa bleef maar vragen aan me tante en oom om het te laten fixen maar er gebeurde weinig...

Totdat Marouane zich even mee ging bemoeien. Gelijk dezelfde week nieuwe betegeling van de hele douche.
Alles erop en eraan. Me oma heeft zelfs aangepaste douche gekregen.

Ik vergeet nooit meer hoe blij me opa ermee was.

Zo doe je dat zei ik tegen hem geen grap

14-02-2012, 23:50

Citaat door Tayibah:
Heb jij er ook zoveel last van? En heb je er al wat aan gedaan?
ja ik heb er veel last van in mijn slaapkamer en die van me dochter de muren wat ik doe is elke keer opnieuw verven maar ik word er ook gek van. Wat zouden ze er aan kunnen doen denkje ??

14-02-2012, 23:51
Dank jullie wel!

@Mnyrtarella Hier heb ik zeker wat aan,bedankt meid,als ik ern iet uitkom zal ik je zeker pmen! Shokran

@Marouan BEdankt voor de moeite. Kort maar krachtig. Schimmel in huis is echt vreselijk,dus ik ben blij dat je het voor je opa en oma hebt kunnen oplossen. Shokran


Ik hoop dat ik nog groen kan geven haha check jullie hoekje.

14-02-2012, 23:57

Citaat door Tayibah:
Dank jullie wel!

@Mnyrtarella Hier heb ik zeker wat aan,bedankt meid,als ik ern iet uitkom zal ik je zeker pmen! Shokran

@Marouan BEdankt voor de moeite. Kort maar krachtig. Schimmel in huis is echt vreselijk,dus ik ben blij dat je het voor je opa en oma hebt kunnen oplossen. Shokran


Ik hoop dat ik nog groen kan geven haha check jullie hoekje.
Denia henia kheer inchaALLAH

succes

14-02-2012, 23:58

Citaat door Iwzan18:
ja ik heb er veel last van in mijn slaapkamer en die van me dochter de muren wat ik doe is elke keer opnieuw verven maar ik word er ook gek van. Wat zouden ze er aan kunnen doen denkje ??
Vervelend meid,ik begrijp hoe je je voelt. Opnieuw verven vind ik nu echt vervelend worden,het is gewoon zoveel werk. En je moet ook nog wachten toch het zomer is weet je wel. Ik wil gewoon een schoon huis. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ze zouden kunnen doen,ik las in 1 van de brieven hierboven een optie.

Maar ik wil zoiezo dat ze mijn muur komen fixen en anders komen hun maar elke zomer verven op hun kosten .

15-02-2012, 01:40
Waarom een lange brief schrijven... Kort en krachtig.. aanhef, etc.
Geachte,

Schimmel in diverse ruimste kan er iemand naar komen kijken en een oplossingen zoeken.

In afwachting op positieve reactie.

Met vriendelijke groet,
trouwe verhuurster

15-02-2012, 13:40

Citaat door Asrrar:
Waarom een lange brief schrijven... Kort en krachtig.. aanhef, etc.
Geachte,

Schimmel in diverse ruimste kan er iemand naar komen kijken en een oplossingen zoeken.

In afwachting op positieve reactie.

Met vriendelijke groet,
trouwe verhuurster
Shokran meid!

15-02-2012, 13:42
Niks schrobben meid, maak foto´s.

Hoi loser,

Kom als de sodemieter mijn schimmelproblemen oplossen ) deze bevinden zich in deze kamers aan deze wanden. Anders denkt hij nog dat je een schimmelinfectie hebt ±o

Met vriendelijke groet,

Een boze verhuurster.

15-02-2012, 14:02



Citaat door Tayibah:
aan mijn verhuurder. Ik heb last van heel veel schimmel in huis en nu begin ik me echt zorgen te maken om de gezonheid van de kleine. De kamer ruikt op de een of andere manier er ook naar. Op alle kamer zit wel iets of nou jah wel veel. Een stukje muur van de huiskamer is echt opgevreten. Wie kan mij helpen aan een goede brief. Ik blijf maar elke zomer zelf alles weer opnieuw verven,ben het zat! Daarnaast moet ik echt elke dag schrobben om het weg te krijgen,maar volgende dag is het er al weer.

Alles geprobeerd. Ramen opendoen,kachel juist harder.. weet ik het:confused

Wie o wie kan mij helpen? Een goede,sterke brief zodat ze echt ook gaan handelen!
Als je geen boomerang effect wil hebben, moet je zekerheid hebben dat je zelf geen fouten maakt.

Sowieso zal men jou eerst aansprakelijk proberen te stellen.
Check daarom eerst of je:

- Elke dag min. 15 min. per dag alle kamers verlucht.
- Je was niet binnenshuis te drogen legt.
- Bevochtigingsbakjes aan de verwarmingen hangt. Die verhogen de luchtvochtigheid en dus ook de kans op schimmel.
- Meubilair niet te dicht tegen de muren plakt.
- De luchtvochtigheid hebt gemeten. Tot 70% zal men van aanvaardbaar spreken. Ideaal is tussen 50 en 60. Boven 70 begint bedenkelijk te worden.

Verder:

- Gebruik azijn voor het opkuisen en strooi tijm.

15-02-2012, 15:17

Citaat door BoraSita:
Niks schrobben meid, maak foto´s.

Hoi loser,

Kom als de sodemieter mijn schimmelproblemen oplossen ) deze bevinden zich in deze kamers aan deze wanden. Anders denkt hij nog dat je een schimmelinfectie hebt ±o

Met vriendelijke groet,

Een boze verhuurster.
HAhahahaha denk niet dat ik dan een serieuze reactie krijg,maar toch bedankt.

Dat van foto's maken is ook wel een goed idee. Al heb ik toch liever dat ze gewoon met hun eigen ogen komen kijken.

15-02-2012, 15:22

Citaat door Sharpy:
Als je geen boomerang effect wil hebben, moet je zekerheid hebben dat je zelf geen fouten maakt.

Sowieso zal men jou eerst aansprakelijk proberen te stellen.
Check daarom eerst of je:

- Elke dag min. 15 min. per dag alle kamers verlucht.
- Je was niet binnenshuis te drogen legt.
- Bevochtigingsbakjes aan de verwarmingen hangt. Die verhogen de luchtvochtigheid en dus ook de kans op schimmel.
- Meubilair niet te dicht tegen de muren plakt.
- De luchtvochtigheid hebt gemeten. Tot 70% zal men van aanvaardbaar spreken. Ideaal is tussen 50 en 60. Boven 70 begint bedenkelijk te worden.

Verder:

- Gebruik azijn voor het opkuisen en strooi tijm.
Meen je dit nou??

En hoe bereken ik de luchtvochtigheid??

Heb jij ervaring hiermee? Daarmee bedoel ik ,zelf meegemaakt?

Pagina's : [1] 2