Bekijk volle/desktop versie : en nog meer recepten!!!!!!

Pagina's : [1] 2

12-01-2003, 19:44
hallo iedereen ik zag dat er veel mensen geinteresseerd waren in recepten nou hier volgen er alvast een paar van mij ik heb er heel veel
ik zet er gewoon elke keer een paar op

kokos danoon koekjes

benodigheden,

1 kom kokos
geraspte schil van een citroen
1 glas olie
1 glas suiker
griesmeel
1 glas gesmolten boter
1 danoontje die grotere beetje die je bij de marokkaan kunt kopen

alles met elkaar mengen griesmeel als laatste er bij doen tot het een deeg word waar je rondjes van kan maken in mazhar dopen en in de oven bakken als ze klaar zijn in poedersuiker rollen
klaar is kees heel makkelijk
veel succes ermee

12-01-2003, 19:54

dadelkoekjes

benodigheden voor het deeg.

meel
1 pakje bona
4 eetlepels mazhar
2 eieren
1 kleine theeglas gemalen suiker
alles goed mengen en dan meel erbij tot dat je een soepel deeg hebt moet niet hard zijn

voor de vulling.
1 kilo dadels(ontpit)
1 eetlepel mazhar
1 eetlepel kaneel

de dadels stomen totdat ze zacht zijn
in een kom doen mazhar en kaneel erbij en alles goed kneden

dan pak je het deeg dat verdeel je in kleine balletjes die je dan uitrolt met de deegroller met een glas vorm je een rondje deeg moet niet te dun zijn ook niet dik op het rondje doe je wat van het dadelmengsel dan
en dan sluit je het en vorm je er een maan van als je daar klaar mee bent bakken in de oven ze moeten niet bruin worden als ze gebakken zijn in poedersuiker rollen

12-01-2003, 20:00
dadel walnoot cake

benodigheden:

10 eieren
1 theeglas olie
1 theeglas suiker
0,5 theeglas gesmolten boter
1 eetlepel kaneel
1 bakpoeder
1 vanillesuiker
1 kom in kleine stukjes gesneden dadels
1 kom in kleine stukjes gehakte walnoten
beetje bloem

alles mengen behalve de bloem dat doe je er als laatste bij je zult ongeveer 5 a 6 eetlepels bloem nodig hebben
alles in een bakblik zo een marokkaanse en dan bakken

12-01-2003, 20:07
batbotte broodjes

benodigheden.
1 kilo meel
1 theelepel zout
7,5 dl lauw water
boter of olie om in te bakken

doe de bloem in een kom maak in het midde een kuiltje en giet daarin het zout en het water
kneed alles tot een soepel maar stevig deeg wrijf je hande in met olie en rol kleine balletjes leg de balletjes op een met boter ingevette bakplaaten druk ze met de handpalm zo plat als een pizza
verhit de boter in een koekepan en bak de batbotte aan allebei de kanten bruin in ca 3 min. serveer ze warm met honing en gesmolte boter lekker voor bij de thee als er bezoek is

ik stop er even mee als jullie meer willen dan hoor ik het wel

13-01-2003, 01:07

ik ga ze morgen meteen uitproberen,en dan hoor je of ze gelukt zijn.wil je er nog meer op zetten?alvast bedankt.

13-01-2003, 10:33
meid ga door, zet nog meer recepten man.

13-01-2003, 12:20
kokoshoedjes

benodigheden:
2 eieren
100 gram suiker
100 gram zachte boter
200 gram gemalen kokos
frambozen of aarbeienjam

bereiding:
de oven voorverwarmen op 200 graden

eieren en suiker in een kom tot een schuimig beslag roeren de boter en de gemalen kokos erdoor heen roeren even met je handen kneden
het deeg moet niet hard zijn anders valt het uitelkaar je moet er gemakkelijk rondjes van maken je kan beter kokos niet allemaal tegelijk erbij doen
van het deeg met de hand hoge ronde taartjes vormen in ieder taartje een klein kuiltje drukken en hier wat jam in doen en dan bakken midden in de oven 12 min ongeveer goed opletten verbranden snel aan de onderkant
wel bakpapier gebruiken deze koekjes zijn heerlijk

en van dit recepr kan je ook andere soort koekjes maken
je doet alles zoals hierboven alleen maak je er nu kleine ronde balletjes van als ze gebakken zijn chocala au bain marie smelten de rondjes erin dopen en dan weer door de kokos rollen of door hagelslag dat kan ook
en dan in papierenvormpjes en even in de koelkast leggen
veel succes ermee!!!!

13-01-2003, 13:01
harstikke leuk al die recepten
ik ga ze insah allah deze weekend uit proberen!

13-01-2003, 20:51
honingkoek

benodigheden:

1 kg patent bloem
250 gr lichtgeroosterde suiker
6 eieren
half theeglas olie
1 zakje gist
honing

kneed van bloem, suiker, eieren, olie en gist een soepel deeg
en laat het ongeveer 15 min rusten
vorm sigaartjes ongeveer 6 cm dik
en bak ze in de frituurpan krokant en doordrenk ze daarna met de warme honing en laat ze koud worden ze zijn koud het lekkerst

voor de mensen die niet van heel zoet houden :
ik zou wat minder suiker gebruiken want ze komen zo wie zo al zoet uit door de honing

13-01-2003, 21:00
amandelkoekjes

benodigheden:
7 eieren
15 gr gist
half geperste citroen
1 kg gehakte gepelde amandelen
200 gr patent bloem
half theeglas mazhar
250 gr suiker
en wat water

kneed van de eieren, gist, citroensap, amandelen, een soepel deeg
meng een beetje water met de mazhar wrijf hiermee de handen als je telkens een bolletje deeg rolt zo groot als een noot ongeveer haal ze aan een kant door de suiker smeer een bakplaat in en leg daarop de bolletjes met de suikerkant naar boven bak de koekjes in ingeveer 25 min op 150 graden ze moeten niet donker worden oven moet wel eerst voorverwarmd zijn

13-01-2003, 21:04
chocolade pudding

1 liter melk
80 gr maizena
80 gr cacao
150 gr suiker
halfje vanillestokje

meng maizena cacao suiker en een deel van de melk laat in een pan de rest van de melk koken met het vanillestokje en meng het melkmengsel met de maizenapapje laat het roerend nog ca 5 min koken giet de pudding in een vorm en laat het in de koelkast afkoelen ongeveer 2 uur

14-01-2003, 00:19
ga zo door romaisa,ik kijk al uit naar je volgende recepten

15-01-2003, 22:31

romaisa23 wil je er nog meer op zetten?alvast bedankt

16-01-2003, 13:05
hoi halima, ik zal vanavond nog een paar recepten eropzetten ik heb gisteren namelijk gewerkt en was een beetje moe maar vanavond komer er nog een paar

trouwens die recepten van jou heb ik ook uitgeprobeerd ze waren heerlijk en makkelijk om te maken als je er nog een paar weet laat het me dan even weten je kan me ook mailen naar naziha222hotmail.com

16-01-2003, 22:42
oke romaisa ,ik zal ze er straks anders morgen een paar opzetten.

Pagina's : [1] 2