Bekijk volle/desktop versie : 'Acht op tien jongeren verlaten kerk'



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

14-02-2012, 09:17
'Acht op tien jongeren verlaten kerk'

(bron: kerknieuws.nl)

In Nederland verlaten acht van de tien jongeren de kerk. Dat blijkt uit onderzoek dat zaterdag is gepresenteerd tijdens de conferentie Rondom het kind, georganiseerd door verschillende christelijke jongerenorganisaties zoals Youth for Christ en Opwekking.



Dat meldt het Nederlands Dagblad. Het was vooral dit gegeven dat de organisatoren van de conferentie aan de ongeveer 250 bezoekers over wilden brengen. Het zijn schokkende cijfers en dus moet er wat gebeuren.

Alle bezoekers van de conferentie kregen daarom een manifest mee naar huis dat de plaatselijke gemeente of kerk wakker moet schudden: er moet meer aandacht voor kinderen en jongeren komen. Veel gemeenten of kerken denken dat ze genoeg doen aan jongerenwerk, maar dat is in de meeste gevallen niet het geval.

'Echtheid' is het belangrijkste sleutelwoord bij het jongerenwerk. Dat is al vaker gezegd. De kerken moeten staan waarvoor ze staan. Alleen dan kunnen ze jongeren inspireren en motiveren.

14-02-2012, 09:17


We worden de grootste!

14-02-2012, 09:21
Ik begrijp dat "verlaten de kerk" niet helemaal. Komen niet meer in de kerk? Of schrijven zich uit?

14-02-2012, 09:22

Citaat door Seal97:
We worden de grootste!
Dat waren we al toch?

14-02-2012, 09:24



Citaat door Globi:
Dat waren we al toch?
Geen kans voorbij laten gaan het even te benadrukken.

14-02-2012, 09:25

Citaat door Globi:
Dat waren we al toch?

14-02-2012, 09:25

Citaat door TijdelijkZoek:
Niet gelovig. Moslims zijn niet de grootste groep.....trouwens.

14-02-2012, 09:26

Citaat door Globi:
Ik begrijp dat "verlaten de kerk" niet helemaal. Komen niet meer in de kerk? Of schrijven zich uit?
Gaan voor het zingen de kerk uit?

14-02-2012, 09:26

Citaat door Globi:
Ik begrijp dat "verlaten de kerk" niet helemaal. Komen niet meer in de kerk? Of schrijven zich uit?
Ik denk dat zij hier echter ook willen mee aanduiden dat de binding met het geloof (kerk) en jongeren kleiner wordt....

14-02-2012, 09:28

Citaat door TijdelijkZoek:
Ik denk dat zij hier echter ook willen mee aanduiden dat de binding met het geloof (kerk) en jongeren kleiner wordt....
Dat begrijp ik. Maar ik vraag mij gewoon af of men zich ook daadwerkelijk uitschrijft. Iemand die ik ken heeft dat pas gedaan....niet heel simpel....maar die kwam erachter dat ze sowieso nergens meer officieel ingeschreven stond. Al deed de gemeente wat moeilijk over die info vrijgeven. Ook vreemd.

14-02-2012, 09:44

Citaat door Globi:
Niet gelovig. Moslims zijn niet de grootste groep.....trouwens.
Haha, hoezo zeg je tegen Seal97, dat waren WE toch al? Of is Seal97 ook geen moslim...

14-02-2012, 09:45

Citaat door Globi:
Dat begrijp ik. Maar ik vraag mij gewoon af of men zich ook daadwerkelijk uitschrijft. Iemand die ik ken heeft dat pas gedaan....niet heel simpel....maar die kwam erachter dat ze sowieso nergens meer officieel ingeschreven stond. Al deed de gemeente wat moeilijk over die info vrijgeven. Ook vreemd.
Zijn er risco's verbonden aan het NIET uitschrijven? (ik weet niet veel van het in en uitschrijven af... enkel dat inschrijven wat betreft huwelijk/doping etc nodig is).

14-02-2012, 09:49



Citaat door TijdelijkZoek:
Haha, hoezo zeg je tegen Seal97, dat waren WE toch al? Of is Seal97 ook geen moslim...
Correct.

14-02-2012, 10:03

Citaat door TijdelijkZoek:
Zijn er risco's verbonden aan het NIET uitschrijven? (ik weet niet veel van het in en uitschrijven af... enkel dat inschrijven wat betreft huwelijk/doping etc nodig is).
Nee. Op zich maakt het niets uit. Maar als je officieel RK bent dan wil je tegenwoordig graag nóg meer afstand nemen van die kerk dan je al deed. Mijn moeder wel in elk geval. Maar de gemeente deed er heel raar over gek genoeg. Alsof je niet mocht weten hoe je bij hun in het bestand staat.

14-02-2012, 10:04

Citaat door TijdelijkZoek:
Haha, hoezo zeg je tegen Seal97, dat waren WE toch al? Of is Seal97 ook geen moslim...
Volgens mij niet.......maar hij is volgens mij wel zoekende naar een geloof.......

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9