Bekijk volle/desktop versie : Help mee, baarak Allaahu feekum!



13-02-2012, 13:18
Bismillaahi Rahmaani Raheem,


Assalaamu'alaykum wa rahmatullaah geliefde broeders en zusters


Onze geliefde Leraar, de Boodschapper van Allaah sal Allahu 'alayhi wa sallam leerde ons velen omgangsvormen, waaronder:
"De moslims zijn wat betreft de liefde, genade en mededogen (die zij voor elkaar hebben) als één lichaam. Wanneer een deel ervan lijdt (aan ziekte), dan lijdt het gehele lichaam mee in de vorm van koorts en slapeloosheid..."


De Moslimgemeenschap huilt en mankeert overal op de wereld aan armoede en pijn. Zou het niet zijn dat als we er elke dag, elke minuut mee geconfronteerd worden dat we ze dan minder zouden vergeten?

Graag wil ik in deze mail onze arme broeders en zusters benoemen in Yemen. In deze kou hebben zij geen kleding om zichzelf mee te bedekken noch om zichzelf mee te verwarmen. Ze hebben onze hulp nodig, daarom wil ik jullie vragen om hen bij te staan. Nu met de demonstraties daar is het nog beroerder geworden voor de armen. Er is geen water, geen electriciteit (denk aan verwarming en licht, wat voor ons vanzelfsprekend is geworden), geen fatsoenlijk eten etc. Schoon drinkwater is heel duur geworden, die zouden we hier kunnen inkopen voor de weeskinderen en de behoeftigen.
Hier, in Nederland, zijn veel mensen die kleding hebben, maar weinig tot niet aantrekken. Kasten overvol waar kleding uitpuilt, waarmee we anderen veel geluk mee zouden kunnen doen. Die kleding zouden we voor ze kunnen inzamelen en opsturen. Maar ook hier is weer geld voor nodig.

Ik wil jullie daarom vragen: Ben je in staat om kleding af te staan? Ben je in staat om geld te doneren? Ben je in staat om een olielamp of kaarsen te schenken aan jouw broeders en zusters? Lever dan moge Allah je liefhebben een bijdrage op welke manier jij daar toe in staat bent. Elke kleinigheid helpt! Vergeet jouw broeders en zusters niet. Waar dan ook ter wereld.


Voor geld donaties (sadaqah) kan er geld overgemaakt worden naar rekening nummer:
(Rabobank) 1618.28.590 t.n.v. I. Shahin, onder vermelding van: Hulp Yemen
En voor het doneren van kleding en dergelijke of voor meer informatie kunt u een mail sturen naar: haifaany@hotmail.com

Moge Allaah jullie belonen voor de kleine en goede daden.

Als laatste maar zeker niet het minste vraag ik jullie om du'a te maken voor onze broeders en zusters, de levende en de dode dat Allah ze genadig mag zijn en mag beschermen.


Wassalaamu'alaykum wa rahmatullaahi wa barakatuh.

(STUUR DEZE MAIL AUB ZOVEEL MOGELIJK DOOR)

13-02-2012, 21:36


baraka allahoe feeki voor deze jihad van jou en al die andere