Bekijk volle/desktop versie : Motor in marokko invoeren



12-02-2012, 21:23
Salaam, ik zou graag een scooter of moto naar marokko nemen,nu mijn vraag is wat zijn de kosten eenmaal mijn scooter of moto in nador staat bij mij thuis, met de (belgische papieren) . ik heb eens een site bezocht waarop je de invoerkosten kan bekijken dat waren onrealistische prijzen :s ZEER HOOG , is er een andere manier? zoja welke alle info is welkom

12-02-2012, 21:38


De kosten voor een 50 cc scooter zijn maar een paar honderd euro.

Voor een motor gaan die richting de kosten van een auto.
Maar daarnaast heb je in marokko niks te zoeken met een motor, tenzij je zeer veel rij ervaring hebt met een zware motor.

Ik heb als je interesse hebt een honda africa twin 750 cc van 1997 te koop in marokko. watergekoeld de dakar versie. volledig in gevoerd legaal met alle papieren. pm me maar voor meer info.

12-02-2012, 21:45
Een 50cc intereseert me niet, minstens 125cc, ik heb geen ervaring met zware motoren 750 is te zwaar toch bedankt, ik heb mijn neef uit marokko eens gesproken en hij zegt dat het geen probleem is om aan papieren te komen voor een goede prijs daarmee dat ik met een paar vraagtekens zit.

12-02-2012, 22:00

Citaat door momo75:
Een 50cc intereseert me niet, minstens 125cc, ik heb geen ervaring met zware motoren 750 is te zwaar toch bedankt, ik heb mijn neef uit marokko eens gesproken en hij zegt dat het geen probleem is om aan papieren te komen voor een goede prijs daarmee dat ik met een paar vraagtekens zit.
Papieren voor een 125 kan je makkelijk krijgen. Maar het onzichtbaar omkatten van een scooter is moeilijker dan een auto. Vanwege het kleine frame. In de grote steden wordt hier streng op gecontroleerd.
De straffen op dit soort dingen zijn heel erg hoog geworden vorig jaar.

Ik zou dat risico nooit nemen voor dat beetje geld.
Gewoon netjes invoeren en betalen. Dan rij je ook zonder hoofdpijn.

12-02-2012, 22:05


ik ben niet van een grote stad van azlaf (tussen nador en al hoceima ergens) ik wil gewoon iets waarmee ik zonder problemen kan rijden tot al hoceima das n dike 50km dacht ik daarmee een 50cc gaat ewa krap zijn, nu ik dit allemaal hoor begin ik te twijfelen of ik er wel 1 zou nemen pfff

13-02-2012, 13:55
salam tgaat ne 250cc merkloze dirtbike worden ik weet dat die onbetrouwbaar zijn enzo maar het is een goedkooop alternatief ik kan hem zelf meenemen in de auto.

13-02-2012, 14:02

Citaat door momo75:
salam tgaat ne 250cc merkloze dirtbike worden ik weet dat die onbetrouwbaar zijn enzo maar het is een goedkooop alternatief ik kan hem zelf meenemen in de auto.
Gaat je toch tussen de 1250,- en 2000,- aan invoerrechten kosten, als je het geheel legaal wilt doen.

Jammer want die Chinese troep die is na 1 jaar zo goed als onbruikbaar. Roest, en bij warmte loopt de cilinder zeer snel vast.
Daarnaast kan je hem ieder na een paar maanden stil te hebben laten staan. Geheel demonteren, en voorzien van nieuwe vloeistoffen. Want, anders zal die niet meer starten.

Beter had je een oude 250cc enduro motor gekocht van kawasaki of Honda. Die zijn overwoestbaar, en komen qua invoerrechten op dezelfde prijs.

13-02-2012, 14:07
ik ga die invoerkosten echt niet betalen, ik ken genoeg mensen die het anders hebben gedaan, demonteren wiel hier motor daar, mijn oom had een mercedes vito die nam ook vanalles mee (dirtbike, koelkast,) aircomachien) hij gad die wat geld en had geen probleem ik ga er wel niet mee naar grote steden gwn daar denk niet dat ze er een probleem gaan van maken genoeg mensen met pocketbikes dirtbike daar

13-02-2012, 14:10

Citaat door momo75:
ik ga die invoerkosten echt niet betalen, ik ken genoeg mensen die het anders hebben gedaan, demonteren wiel hier motor daar, mijn oom had een mercedes vito die nam ook vanalles mee (dirtbike, koelkast,) aircomachien) hij gad die wat geld en had geen probleem ik ga er wel niet mee naar grote steden gwn daar denk niet dat ze er een probleem gaan van maken genoeg mensen met pocketbikes dirtbike daar
En je zegt hiervoor dat je er mee naar Al-Hoceima wilt.

Als ze je daar aanhouden, ben je en de motor kwijt en je vrijheid voor de rest van de zomervakantie kwijt.

Marokko is niet meer, wat het een paar jaar geleden was.

13-02-2012, 14:13
ja ik weet ma zoals je zegt als je ni in orde bent.... daarmee wil ik da risico ni nemen om naar de grote stad te gaan en om het helemaal legaal te doen en met deftig materiaal kan ik momenteel niet betalen ben nog student, tword dus rijde met cross in azlaf en de modderwegen alhoceima word het met de auto

13-02-2012, 17:22
anders denk ik er ook aan om een mbk (50cc) een beetje getuned 70cc polini en dan legaal invoeren wat kost dat denk je?