Bekijk volle/desktop versie : E-mail van 30 miljoen Iraniërs geblokkeerd



Pagina's : [1] 2

12-02-2012, 12:56
Laatste update: 11 februari 2012 11:35

AMSTERDAM - Autoriteiten in Iran hebben naar verluidt de toegang tot populaire websites als Twitter, Facebook en Gmail geblokkeerd.

Ook websites die gebruikmaken van een beveiligde verbinding zouden geblokkeerd zijn. Sinds vrijdag melden verschillende inwoners van Iran dat ze sites met een https-protocol, zoals die van banken, niet kunnen bereiken.

Een Google-woordvoerder bevestigt aan website PCMag dat de diensten van het bedrijf in Iran geblokkeerd zijn. Ze verwijst naar Google’s Transparency Report waarn te zien is dat er sinds vrijdag bijna geen internetverkeer meer naar Google is. Onder meer Gmail, YouTube en Google Video zijn onbereikbaar geworden.

Protesten
Volgens sommigen is de blokkade gerelateerd aan de 33e verjaardag van de islamitische revolutie dat door de overheid gevierd wordt. De afgelopen jaren zijn er tijdens de viering protesten geweest en met de internetblokkade zou de regering dat willen voorkomen. De autoriteiten hebben niets bekendgemaakt over een internetblokkade.

Volgens The Washington Post krijgen internetters in Iran de volgende foutmelding te zien. “In overeenstemming met de computercriminaliteitregelgeving is de toegang tot deze website geweigerd."

Proxyserver
In het land zijn bepaalde sites voor Iraniërs altijd niet te benaderen, maar inwoners wisten de censuur massaal te omzeilen. De internetgebruikers maken gebruik van een proxyserver om contact met de buitenwereld te krijgen. Maar ook dat lijkt sinds vrijdag onmogelijk, zegt journalist Thomas Erdbrink in The Washington Post.

'Nationale internet'
Veel Iraniërs zijn bang dat de blokkade betekent dat Irans ‘nationale internet’ binnenkort live gaat.
Begin dit jaar werd al bekend dat het land steeds dichterbij is met het invoeren van een eigen internet. Op die manier kan de regering internetters in het land nog beter in de gaten houden.

http://www.nu.nl/internet/2738423/iran-blokkeert-beveiligde-websites.html

12-02-2012, 13:01


Internet is een uitvinding van de duivel himself!

12-02-2012, 13:29

Citaat door Pist_Aches:
Internet is een uitvinding van de duivel himself!
En de computer is uitgevonden door een homo: Alan Turing.

On topic: zorgelijke ontwikkeling, zou het iets te maken hebben met de aangekondigde aankondiging over hun nucleaire prestatie?

12-02-2012, 13:43

Citaat door herreb:
En de computer is uitgevonden door een homo: Alan Turing.

On topic: zorgelijke ontwikkeling, zou het iets te maken hebben met de aangekondigde aankondiging over hun nucleaire prestatie?
Welnee !

KPN is heel groot in Iran. Vandaar.

12-02-2012, 13:45



Citaat door herreb:
En de computer is uitgevonden door een homo: Alan Turing.

On topic: zorgelijke ontwikkeling, zou het iets te maken hebben met de aangekondigde aankondiging over hun nucleaire prestatie?
Zou kunnen al denk ik dat moest dat de reden ze gewoon alles (inet en telefoonlijnen etc) zouden platleggen.

Ik vraag me wel af wat ze met een eigen internet (Nationale internet) bedoelen en wat ze daarmee willen bereiken.

12-02-2012, 13:51

Citaat door Pist_Aches:
Zou kunnen al denk ik dat moest dat de reden ze gewoon alles (inet en telefoonlijnen etc) zouden platleggen.

Ik vraag me wel af wat ze met een eigen internet (Nationale internet) bedoelen en wat ze daarmee willen bereiken.
Dat lijkt me simpel: alleen datgene toelaten wat in hun straatje van pas komt.

12-02-2012, 13:56

Citaat door herreb:
Dat lijkt me simpel: alleen datgene toelaten wat in hun straatje van pas komt.
Ja deuh,zover was ik zelf ook al hoor.
Alsof een eigen internet ook maar iets zal uithalen.
Mensen zullen toch altijd gebruik maken van eventuele achterpoortjes en als men het slechte wil bereiken,zal men daar in slagen.
Hoe dan ook.

12-02-2012, 14:06

Citaat door Pist_Aches:
Ja deuh,zover was ik zelf ook al hoor.
Alsof een eigen internet ook maar iets zal uithalen.
Mensen zullen toch altijd gebruik maken van eventuele achterpoortjes en als men het slechte wil bereiken,zal men daar in slagen.
Hoe dan ook.
Wat ik er nu van begrijp is dat achterdeuren ook niet meer werken, maar ik ben geen whizzkid, misschien kan iemand dat hier uitleggen...?

12-02-2012, 14:30
Een manier om aangekondigde demonstraties te verhinderen.

12-02-2012, 17:02
Uhhhhhh als ik zo kijk naar Libie, Syrie, enzo is het niet slim om je eigen volk op te stoken terwijl je zelf er helemaal geen profijt van hebt.

Ik snap dan ook niet waarom mensen niet denken dat Amerikaanse bedrijven zoals Yahoo, Gmail en Hotmail hun verbinding voor inkomende Iran verkeer hebben gesloten?

12-02-2012, 17:15

Citaat door herreb:
Laatste update: 11 februari 2012 11:35

AMSTERDAM - Autoriteiten in Iran hebben naar verluidt de toegang tot populaire websites als Twitter, Facebook en Gmail geblokkeerd.

Ook websites die gebruikmaken van een beveiligde verbinding zouden geblokkeerd zijn. Sinds vrijdag melden verschillende inwoners van Iran dat ze sites met een https-protocol, zoals die van banken, niet kunnen bereiken.

Een Google-woordvoerder bevestigt aan website PCMag dat de diensten van het bedrijf in Iran geblokkeerd zijn. Ze verwijst naar Google’s Transparency Report waarn te zien is dat er sinds vrijdag bijna geen internetverkeer meer naar Google is. Onder meer Gmail, YouTube en Google Video zijn onbereikbaar geworden.

Protesten
Volgens sommigen is de blokkade gerelateerd aan de 33e verjaardag van de islamitische revolutie dat door de overheid gevierd wordt. De afgelopen jaren zijn er tijdens de viering protesten geweest en met de internetblokkade zou de regering dat willen voorkomen. De autoriteiten hebben niets bekendgemaakt over een internetblokkade.

Volgens The Washington Post krijgen internetters in Iran de volgende foutmelding te zien. “In overeenstemming met de computercriminaliteitregelgeving is de toegang tot deze website geweigerd."

Proxyserver
In het land zijn bepaalde sites voor Iraniërs altijd niet te benaderen, maar inwoners wisten de censuur massaal te omzeilen. De internetgebruikers maken gebruik van een proxyserver om contact met de buitenwereld te krijgen. Maar ook dat lijkt sinds vrijdag onmogelijk, zegt journalist Thomas Erdbrink in The Washington Post.

'Nationale internet'
Veel Iraniërs zijn bang dat de blokkade betekent dat Irans ‘nationale internet’ binnenkort live gaat.
Begin dit jaar werd al bekend dat het land steeds dichterbij is met het invoeren van een eigen internet. Op die manier kan de regering internetters in het land nog beter in de gaten houden.

http://www.nu.nl/internet/2738423/iran-blokkeert-beveiligde-websites.html
de NoordKoreanen zijn ook met zoiets bezig, wat zouden ze toch te verbergen hebben? Toch niet de waaheid, hoop ik

12-02-2012, 17:18
KPN abotje ?

12-02-2012, 23:01


Wat schieten ze daar nou weer mee op?!


12-02-2012, 23:23

Citaat door herreb:
Laatste update: 11 februari 2012 11:35

AMSTERDAM - Autoriteiten in Iran hebben naar verluidt de toegang tot populaire websites als Twitter, Facebook en Gmail geblokkeerd.



Terecht ! Wat een ABSURDE gedachte dat mensen zomaar vrijuit informatie, ideeën en inzichten zouden kunnen uitwisselen . Dat heeft men in Iran goed begerepen. Leve de sharia ! Leve Khamenei. Leve Ahmadjinehad !

13-02-2012, 00:34

Citaat door Pist_Aches:
Ja deuh,zover was ik zelf ook al hoor.
Alsof een eigen internet ook maar iets zal uithalen.
Mensen zullen toch altijd gebruik maken van eventuele achterpoortjes en als men het slechte wil bereiken,zal men daar in slagen.
Hoe dan ook.
ik denk het niet. ik denk echt dat het een mini-internet wordt, gesloten van het gewone internet. dus de gewone iranier zal geen toegang hebben tot het internet, maar wel tot een groot netwerk met "goedgekeurd" websites.

Pagina's : [1] 2