Bekijk volle/desktop versie : Studeren en trouwen??????



Pagina's : [1] 2 3

12-01-2003, 16:59
Heb een vraagje:

Hoe denken jullie hiervan:



Je heb je droomvrouw gevonden, jullie willen allebei trouwen
Maar je toekomstige is net afgestudeerd en wil verder studeren!!! Wat zou jij hierop zeggen?? Mag ze verderstuderen en haar droom bereiken?? Of zeg je liever: Nee, lieverd ga nou gewoon werken je hebt je diploma toch??!!!

[SIZE=3]Voor de vrouwen:

Je wilt trouwen, maar je bent net afgestudeerd en wilt verder studeren!! Wat ga jij doen?? Ga je toch verder studeren en trouwen?? Of zeg je nee ik stop met studeren en trouw en ga werken. Of zeg je NEE ik ga studeren en trouwen of me man het nu wil of niet???????

IK ben benieuwd wat jullie reacties zijn!!!!


Citaat:
Laat het lot zijn weg vervullen en slaap gerust, slaap de slaap van de onverstoorbare, want op het moment van je benauwdheid, heeft de Almachtige de loop der gebeurtenissen veranderd in dingen die niet zo gebeuren zullen!!


Ma3salaaam..... Jyhane....

12-01-2003, 17:01


Als ze nog 1 of 2 jaar moet, dan is dat absoluut geen probleem. Maar een hele studie? Vier, vijf jaar; dat is wel lang. Daar zou ik met haar over praten.

12-01-2003, 17:09
is beter dat ze werkt als ze nog studeert gaat het denk ik moeilijk

12-01-2003, 17:13

Citaat:
Origineel gepost door Jyhane
Heb een vraagje:

Hoe denken jullie hiervan:

[B]Voor de mannen:

Je heb je droomvrouw gevonden, jullie willen allebei trouwen
Maar je toekomstige is net afgestudeerd en wil verder studeren!!! Wat zou jij hierop zeggen?? Mag ze verderstuderen en haar droom bereiken?? Of zeg je liever: Nee, lieverd ga nou gewoon werken je hebt je diploma toch??!!!

[/B]
Dan gaat ze verder studeren en haar droom bereiken. Wie ben ik om haar droom niet te laten bereiken.
Maar het moet natuurlijk niet te lang duren want we moeten ook aan onze toekomst samen bouwen.

12-01-2003, 17:15


ligt eraan hoe lang

12-01-2003, 17:17
ik zou trouwen en verder studeren.....

wat heb ik te verliezen

je bent nooit te oud om te leren

12-01-2003, 17:25
je kan je vrouwen natuurlijk laten studeren maar kan ze het wel aan?

een man heeft natuurlijk rechten en een vrouw heeft haar rechten.
dus voor de man en de vrouw die verder willen studeren nadat ze gaan trouwen.

kunnen ze dat wel?

je kan natuurlijk niet je hele tijd aan je studie geven en je man/vrouw achterlaten of op de tweede plaats zetten.

dus het is volgens mij meer aan het kunnen en niet aan het mogen.

12-01-2003, 17:29

Citaat:
Origineel gepost door Jyhane
Heb een vraagje:

Hoe denken jullie hiervan:

[B]

Je heb je droomvrouw gevonden, jullie willen allebei trouwen
Maar je toekomstige is net afgestudeerd en wil verder studeren!!! Wat zou jij hierop zeggen?? Mag ze verderstuderen en haar droom bereiken?? Of zeg je liever: Nee, lieverd ga nou gewoon werken je hebt je diploma toch??!!!

[SIZE=3]Voor de vrouwen:

Je wilt trouwen, maar je bent net afgestudeerd en wilt verder studeren!! Wat ga jij doen?? Ga je toch verder studeren en trouwen?? Of zeg je nee ik stop met studeren en trouw en ga werken. Of zeg je NEE ik ga studeren en trouwen of me man het nu wil of niet???????

IK ben benieuwd wat jullie reacties zijn!!!!



Ma3salaaam..... Jyhane.... [/B]
Ik geef haar de ruimte om te studeren ongeacht of we nu getrouwd zijn of niet. Je kunt immers je vrouw laten studeren als je getrouwd bent. Ze moet uiteindelijk gelukkig zijn. En ik natuurlijk ook, je weet wel een beetje trots op haar kunnen zijn.

12-01-2003, 17:34
ik ben trots op het feit dat er nog marokaanse jongens (b.v. design boy en founasty) zo'n mooie gedachte hebben en respect hebben voor het feit "stel" dat hun vrouw wil studeren

12-01-2003, 17:36

Citaat:
Origineel gepost door FouNasty
Teneerste zou ik pas trouwen als ik klaar ben met school en een vaste baan heb want als me vrouw door wil studeren dan kan ik haar toch helpen met het betalen van haar studie en hoeft ze zich tijdens haar studie niet bezig te houden met geld zaken.
En me toekomstige vrouw zou ik alle vrijheid geven om zelf te kiezen of ze door wil studeren of wil werken dat zou haar beslissing mogen zijn
U'r reading my mind again

Peace Out

JaY

12-01-2003, 17:44

Citaat:
Origineel gepost door NassiraL
ik ben trots op het feit dat er nog marokaanse jongens (b.v. design boy en founasty) zo'n mooie gedachte hebben en respect hebben voor het feit "stel" dat hun vrouw wil studeren
Dank je wel Nassiral.

12-01-2003, 17:56
ALLES KAN MET DE HULP VAN RABI.....IK STUDEEER OOK NOG 2,5 JAAR NSHA ALLAH TE GAAN...EN ZOU BEST KUNNEN TROUWEN ALLEEN BAKI ME KTEBSHI....NSHA ALLAH..

12-01-2003, 18:24


Ik zal mijn studie nooit opgeven, trouwen en studeren kan best goed gaan....denk ik tenminste, alleen zou mijn toekomstige man daar begrip voor moeten hebben. Wanneer er duidelijke afspraken over gemaakt kunnen worden dan zal dat geen probleem zijn. Het is echter anders wanneer er kinderen op komst zijn, tja dan zit er niks anders op om de studie (tijdelijk) te staken, mits dat mogelijk is natuurlijk. Vaak vervallen er vakken binnen een bepaald termijn en dat zou heel erg zonde zijn voor al die moeite.

12-01-2003, 18:56
Assalamoe ALaikoem
Hmm ligt eraan, ik zou denk ik eerst mn studie afmaken en dan pas trouwen
Wallahoe a3lam
waaslaam

12-01-2003, 19:02

Citaat:
Origineel gepost door Jyhane
Heb een vraagje:

Hoe denken jullie hiervan:

[B]

Je heb je droomvrouw gevonden, jullie willen allebei trouwen
Maar je toekomstige is net afgestudeerd en wil verder studeren!!! Wat zou jij hierop zeggen?? Mag ze verderstuderen en haar droom bereiken?? Of zeg je liever: Nee, lieverd ga nou gewoon werken je hebt je diploma toch??!!!

[SIZE=3]Voor de vrouwen:

Je wilt trouwen, maar je bent net afgestudeerd en wilt verder studeren!! Wat ga jij doen?? Ga je toch verder studeren en trouwen?? Of zeg je nee ik stop met studeren en trouw en ga werken. Of zeg je NEE ik ga studeren en trouwen of me man het nu wil of niet???????

IK ben benieuwd wat jullie reacties zijn!!!!



Ma3salaaam..... Jyhane.... [/B]
Ik heb een nicht die getrouwd was terwijl ze nog moest afstuderen. Het gaat prima samen, ze denkt er zelfs over na om hier na nog 4 jaar universiteit te gaan doen. Ik denk dat als zowel de man als de vrouw zich er volledig voor in zet dat alles dan mogelijk is inshaAllah.

Pagina's : [1] 2 3