Bekijk volle/desktop versie : ik wil terug

Pagina's : [1] 2

11-02-2012, 19:51

Citaat:
ik wil terug naar nederland. maar weet niet hoe en waar ik moet beginnen. ik wil graag in rotterdam wonen, omdat dit mij een thuiskomen-gevoel geeft. wie heeft er ervaring ls alleenstaande moeder met het terugverhuizen naar nederland. denk aan werk, huis, creche. wie kan me helpen aan info hoe te geraken aan een betaalbaar huisje, en hoe zit het daar met de creches/scholen. zijn er lange wachttijden? en werk?
..

11-02-2012, 20:00

shokran my dear. en mabrouk met je zwangerschap

11-02-2012, 20:32
je hebt hier gewoont toch ?? waar kom je vandaan ..en waar zit je nu??? waarom ben je gegaan ??
iwa zoek het zelf uit , ik kan geen advies geven want ik weet niet waar je zit .., straks als je hier komt en wordt het zwaar voor je en kom je me de schuld geven dat ik de gene was die je geholpen heeft ....
googlen is ook een optie

succes meid

11-02-2012, 20:36

Citaat door lantir:
je hebt hier gewoont toch ?? waar kom je vandaan ..en waar zit je nu??? waarom ben je gegaan ??
iwa zoek het zelf uit , ik kan geen advies geven want ik weet niet waar je zit .., straks als je hier komt en wordt het zwaar voor je en kom je me de schuld geven dat ik de gene was die je geholpen heeft ....
googlen is ook een optie

succes meid
wejew. haha, ik heb jou toch niet persoonlijk gevraagd. Ik vraag het aan degenen die me wel willen helpen. en ik doe niet aan stank voor dank. Als iemand mij helpt dan ben ik de laatste die diegene zal gaan verwijten voor mijn beproevingen.

maar dank je wel meid, ik zal eens op die site kijken.

11-02-2012, 20:39

Ik heb in Nederland gewoond totdat ik trouwde met iemand in brussel en toen ik scheidde ben ik naar antwerpen gegaan en nu wil ik terug naar nederland. Ik heb de nederlandse nationaliteit

11-02-2012, 20:54

Citaat door stoel:
Ik heb in Nederland gewoond totdat ik trouwde met iemand in brussel en toen ik scheidde ben ik naar antwerpen gegaan en nu wil ik terug naar nederland. Ik heb de nederlandse nationaliteit
oohh op die manier dus.... je moet je laten inscheijven bij een woningbouw en als opgeroepen word dan mag je pas komen wonen hier. en gelijk je laten inschrijven bij de gemeente als je dat gehad hebt dan ben je helemaal klaar en de rest komt van zelf ..maar nu eerst een huis vinden ..

succes nogmaals

11-02-2012, 20:58
Kun je niet tijdelijk bij je ouders in Nederland wonen? En vandaar uit misschien urgentie aanvragen voor een eigen huisje. Je moet dan niet je huisje in Belgie meteen opzeggen.

11-02-2012, 21:00
thanx lantir.

Hoe vind ik zo`n woningbouw in rotterdam? zijn er ook sites?

En moet je niet eerst werk en creche hebben in nederland alvorens een huis te zoeken? anders kun je in nederland wonen maar heb je geen inkomen.

11-02-2012, 21:01

Citaat door MiXeD:
Kun je niet tijdelijk bij je ouders in Nederland wonen? En vandaar uit misschien urgentie aanvragen voor een eigen huisje. Je moet dan niet je huisje in Belgie meteen opzeggen.
dat kan ik doen. maar mijn ouders wonen in gelderland en dat is niet de plek waar ik wil wonen. Die plek is niet gunstig voor mijn kinderen laten kwa school.

11-02-2012, 21:02
flink sparen dat je hier een tijd kunt overbruggen zonder werk. Want misschien heb je snel werk, maar misschien ook niet.

Qua huisje, in alle grote steden is het moeilijk om snel een huisje te vinden. Het is wat makkelijker in de kleinere gemeentes, wellicht een optie voor jou.

11-02-2012, 21:07
geld sparen en je moet je laten inschrijven voor een woning in rotterdam ..laat je informeren door de gemeente ..door te bellen naar de gemeente ..als ik jou was zou het gewoon doen ?? het gaat wel wat kosten ..dan ben je tenminste wijz

11-02-2012, 21:07
mijn theorie is de volgende.

ik ben nu druk bezig om te oefenen met rijden om snel mijn rijbewijs te halen. en in april mag ik beginnen te werken hier in antwerpen.
als ik eenmaal mijn rijbewijs heb, dan ga ik kijken voor een huisje in rotterdam of omgeving en gelijk ook een creche/school in de buurt. als ik dat gevonden heb dan daarheen verhuizen en blijf ik hier in antwerpen nog werken en kan ik heen en terug reizen met de auto. totdat ik werk in rotterdam gevonden heb.

wat vinden jullie van deze theorie? alleen zit ik met het probleem die opvang voor mijn kinderen. zijn daar lange wachtlijsten in nederland net zoals belgie of valt dat wel mee? en tot hoe laat zijn de meeste creches open? want ik moet hier van 8:00 tot 16:00 werken... er moet wel tijd zijn om heen en weer te kunnen reizen in het begin.

11-02-2012, 21:10

Citaat door stoel:

ik ben nu druk bezig om te oefenen met rijden om snel mijn rijbewijs te halen. en in april mag ik beginnen te werken hier in antwerpen.
als ik eenmaal mijn rijbewijs heb, dan ga ik kijken voor een huisje in rotterdam of omgeving en gelijk ook een creche/school in de buurt. als ik dat gevonden heb dan daarheen verhuizen en blijf ik hier in antwerpen nog werken en kan ik heen en terug reizen met de auto. totdat ik werk in rotterdam gevonden heb.

wat vinden jullie van deze theorie? alleen zit ik met het probleem die opvang voor mijn kinderen. zijn daar lange wachtlijsten in nederland net zoals belgie of valt dat wel mee? en tot hoe laat zijn de meeste creches open? want ik moet hier van 8:00 tot 16:00 werken... er moet wel tijd zijn om heen en weer te kunnen reizen in het begin.
je ouders wonen in gelderland maar jij wilt wonen in rdam ewa fhem en als reden voer je op dat qua school niet gunstig is om vervolgens 1 van je kinderen op de creche te doen

waarom ga je niet wonen bij je ouders in de buurt niet perse in dezelfde wijk maar in zelfde stad of stad/dorp in omgeving dan heb je in ieder geval betrouwbare zorg voor je kindjes wanneer je zelf bezig bent..

11-02-2012, 21:13

Citaat door stoel:

jaahhh ..., doe wat je kan meid .
nee ik denk niet dat er een lage wacht lijst is voor de creches...rotterdam is wel een groot stad . overal creches ..
en over werk: ik zou gewoon blijven werken tot je alles in orde hebt ...probeer werk te zoeken / vinden dichtbij station antwerpen( als je toch je rijbewijz niet op tijd haalt dan kan je ook met de trein reizen ...ik weet niet ik zeg maar wat

en sparen spaen nog eens sparen

11-02-2012, 21:13

Citaat door nisrineke2:
je ouders wonen in gelderland maar jij wilt wonen in rdam ewa fhem en als reden voer je op dat qua school niet gunstig is om vervolgens 1 van je kinderen op de creche te doen

waarom ga je niet wonen bij je ouders in de buurt niet perse in dezelfde wijk maar in zelfde stad of stad/dorp in omgeving dan heb je in ieder geval betrouwbare zorg voor je kindjes wanneer je zelf bezig bent..
Daar heb ik aan gedacht, maar de scholen daar waar zij wonen zijn niet gunstig. Ik wil mijn kinderen naar een islamitische school sturen en die hebben ze daar niet helaas.
Maar ik heb er wel over nagedacht en zit de optie te overwegen om er in het begin te gaan wonen totdat de kinderen naar school gaan om dan te verhuizen.

Pagina's : [1] 2