Bekijk volle/desktop versie : eigen kledingzaak beginnen

Pagina's : [1] 2

21-11-2004, 00:03

Citaat door zines:
ik wil graag voor mezelf beginnen ik heb 2 jaar de opleiding mode en commercie gedaan en daarna nog een jaar mode en uiterlijke verzorging ik heb ervaring met patroon tekenen,kleding ontwerpen, kleding vermaken etc, ik zoek graag hierbij mensen die een eigen kledingzaak hebben waar ik veel meer werkervaring op kan doen qua eigen zaak beginnen en meer ervaring opdoen .
.

22-11-2004, 10:16

Hallo zines,

In welke omgeving zoek je iets.

24-11-2004, 11:33
oke,

wat voor kledingszaak wil je beginnen. ik wil namelijk ook graag iets in de kleding doen
iets van kinderkleing of marokkaanse gelegenheidskleding.

omgeving breda

24-11-2004, 12:11
Ik heb daar ook wel interesse in.... alleen geen diploma's is dat een probleem heb er wel het geld voor...

25-11-2004, 10:29

Ik heb ook de opleiding mode en kleding gedaan in combinatie met een ondernemersdiploma en ik kan ook zelf kledingontwerpen dus ik dacht aan een ecxlusieve kinderkledingszaak, met kleding die in marokko onder een merk kan laten maken en dan hier verkopen.maar helaas ik heb volop idieen maar mony nee die heb ik niet.

26-11-2004, 22:11
Esalaam aliekoem

ik heb en vraag je aan de dames die de opleiding hebben gedaan Mode en techien
is het makkelijk om later en baan te vinden?

Ik doe nu Mode en techniek MBO en ik ben bnag dat ik later geen baan zal vinden
ik hoop snel en antwoord te krijgen

groetje layla

28-11-2004, 00:40
Esalaam aliekoem

jah ik zit in die school.
wat voor niveau heb je gedaan?
en wat doe je nu voor opleiding/werk ik ben bang dat ik later geen baan zal vinden en voor niks deze opleiding gedaan.

Groetjes layla

13-04-2005, 23:25
asalaam oe3alaikoem,

Nou dames ik heb ook de Mode en Kleding gedaan. Maatkleding Niveau 4. Ik heb les gehad van Rob en Roy.
Ik heb er echt veel van geleerd. ik moet wel zeggen dat er een groot verschil is tussen niveau 2 en 4. Vooral het laaste jaar was echt knokken maar ik had 'm uiteindelijk wel mijn diploma gehaald.
En of je er een baan mee kan krijgen ..................ja zeker.

Ik geef samen met mijn zus naailessen aan vrouwen en meiden. ik moet wel zeggen dat het geen full-time baan is, maar naast dat maak ik ook maatkleding voor verschillende mensen. en als je het goed doet hou je ook vaste klanten. en dat zijn ook Nedelande klanten die zeker wat geld over hebben voor maatkleding.

Een eigen bedrijf beginnen heb ik ook heel vaak aan gedacht en denk er ook nog steeds serieus over. Alleen er komt gewoon zoveel bij te kijken ik durf die stap gewoon nog niet te maken.
Maar er komt een dag Insh"Allah dat ik mijn eigen zaakje zal hebben. ik heb mijn plannen alleen nog daden.

13-04-2005, 23:41
Zitten Roy en Rob trouwens daar nog steeds? ze waren wel echte viezerikken, maar ze konden je wel altijd goed helpen. behalve als Rob samen met Dik is, want dan gaan ze je hele tijd lopen uitlachen zonder reden...

07-06-2005, 20:37
jah zeker die zitten dar nog steeds meid

09-06-2005, 15:13
hallo dames,

Ik heb ook de mode en kleding gedaan en ook mijn diplomas gehaald l.t.s en m.t.s . Dat is zo'"n 7 jaar geleden. Ik heb daar echt een leuke tijd gehad ,maar goed even terzake komen. Ik (en mijn man) hebben 2 jaar geleden die stap genomen om een eigen kledingzaak te beginnen gedaan. Wij verkopen islamitiche kleding en westerse kleding die ook moslimas kunnen dragen maar ook niet moslims. Daarbij doe ik ook kledingreparaties.
Een eigen kledingzaak hebben is echt heel leuk , je hebt echt het gevoel dat je iets hebt bereikt met je diplomas vooral als moslima. Je krijg complimenten van mensen die de kleding leuk vinden en het knap vinden dat je als moslimvrouw een kledingzaak hebt. En moslimvrouwen vinden het prettig dat ik in de winkel sta (een vrouw).Alleen heel soms komt er wel eens een man met zijn vrouw of dochter.Ik ben zelf ook trots op mijn mooie zaak.
Maar dames er zijn ook nadelen voor mij. Ik ben dus getrouwd, 2 kinderen en ik ben hoogzwanger. Ik moet eerlijk zeggen dat als iemand nu de winkel zou overnemen ,dan zou ik geen nee zeggen .Want ik vind het vooral op dit moment erg zwaar voor mij .Ik kan niet met verlof.Het aller ergste nadeel vindt ik dat ik weinig tijd geef aan mijn kinderen. Ik heb het gevoel dat ik ze verwaarloos en dus een slechte moeder ben . En niet te vergeten het huishouden moet ook nog gedaan worden. Mijn man helpt wel soms met koken en het huishouden,maar toch wil ik liever alles zelf doen omdat als ie gaat koken de hele keuken op zijn kop staat en dat is heeeeeeeeeel errrrrrrrrrg.
Om deze laatste redenen moet ik eigenlijk stoppen en we proberen dus iemand te zoeken die het wil overnemen wat ik echt heel jammer vindt,maar ik ben op de verkeerde timing begonnen.
Dus dames die geen kinderen hebben en het echt willen en het geld ervoor hebben zou ik zeggen go for it. en voor de dames die kleine kinderen hebben zou ik zeggen niet doen want jou kinderen hebben je nu nodig en horen op de eerste plaats te zitten en niet een winkel.

wassalaamoe alaikoem

11-06-2005, 19:12
waarom begin je geen kleding zaak voor grote maten met mooie kleiding en niet al te opvalend
is er heel weinig van heel veel mensen hebben er probleemen mee om grote maten te vinden

29-07-2005, 18:49

Hallo allemaal,

Ik heb het ene en andere gelezen. Ik zie dat er veel geschreven wordt over mode en kleding. Met alle respect dat heb ik ook gedaan alleen je komt niet ver.

Het is goed voor de basis en tevens als je geen verwachting hebt is het leuk om af en toe een leuke kledingstuk voor je zelf te maken.

Zoals ik al vertelde heb ik dat ook gedaan totaal 4 jaar maar kwam er achter dat je eigenlijk nergens bent.

Het volgende heb ik daarna gedaan aan de mode academie Montainge gestuurd. Ik ben afgestudeerd als ontwerper/ stylist, maar merkte gauw genoeg al dat je niet ver komt zonder ervaring...tjaaa ervaring net van de academie.

Ik heb geleerd door wilskracht en niet op te geven om toch succesvol te zijn. Na 100 brieven over de hele wereld te hebben gestuurd heb ik gewoon de telefoon gepakt en elke bedrijf die ik kon bedenken gebeld voor een afspraak. Van de ene kwam de andere en zo kreeg ik meer ervaring. Na een paar maanden verdiende ik goed geld en mijn bedrijfje liep goed als freelance studio. Alleen heb je van die rare mafkezen lopen...hoe noem je ze ook alweer...Belastingambtenaren......en wat kunnen die vervelend zijn zeg....Ik had zo een eikel over de vloer...controle...boeken...Ik net begonnen liet natuurlijk alles zien....had ik dus niet moet doen....gelijk lag ik overhoop met de belastingdienst....het heeft precies 5 jaar geduurd....maar een bedrijf nooit meer.....

In de tussen tijd was ik een veel gevraagde ontwerper maar Nederland dat benauwt je....en snel zat ik in Marokko...ik kon alle bedrijven overnemen die ik wilde...heb het niet gedaan.

Momenteel zit ik in Turkije waar ik als ontwerper en als agent werk voor de wel bekende merken in Nederland, Belgie, England, Duitsland en Denemarken....

Al 10 jaar al weer. Merk dat het snel gaat. Mijn eerste klant 10 jaar geleden was zoals vele mensen die wel kennen Gsus Industries...

Al met al...als je wilskracht en ergens in gelooft dan bereik je wat je wil.

Succes voor degene die een zaak willen starten...

Mvgr Ab

18-11-2005, 12:02

Citaat door layla86:
Esalaam aliekoem

ik heb en vraag je aan de dames die de opleiding hebben gedaan Mode en techien
is het makkelijk om later en baan te vinden?

Ik doe nu Mode en techniek MBO en ik ben bnag dat ik later geen baan zal vinden
ik hoop snel en antwoord te krijgen

groetje layla
salaam layla

ik heb de opleiding mode en techniek (niveau4)ook gedaan ben 2005 afgestudeerd, en het is inderdaad moeilijke om een baan te krijgen vooral als je ook eenhoofdoek draagt. Het is wel jammer want et is een leuke opleiding maar een goede baan vinden in die ricgting is moeilijke. Ik wil ook graag ergens werken in een kledingzaak.

groetjes latifa

04-01-2006, 12:05

Citaat door Fatoemma:
asalaam oe3alaikoem,

Nou dames ik heb ook de Mode en Kleding gedaan. Maatkleding Niveau 4. Ik heb les gehad van Rob en Roy.
Ik heb er echt veel van geleerd. ik moet wel zeggen dat er een groot verschil is tussen niveau 2 en 4. Vooral het laaste jaar was echt knokken maar ik had 'm uiteindelijk wel mijn diploma gehaald.
En of je er een baan mee kan krijgen ..................ja zeker.

Ik geef samen met mijn zus naailessen aan vrouwen en meiden. ik moet wel zeggen dat het geen full-time baan is, maar naast dat maak ik ook maatkleding voor verschillende mensen. en als je het goed doet hou je ook vaste klanten. en dat zijn ook Nedelande klanten die zeker wat geld over hebben voor maatkleding.

Een eigen bedrijf beginnen heb ik ook heel vaak aan gedacht en denk er ook nog steeds serieus over. Alleen er komt gewoon zoveel bij te kijken ik durf die stap gewoon nog niet te maken.
Maar er komt een dag Insh"Allah dat ik mijn eigen zaakje zal hebben. ik heb mijn plannen alleen nog daden.
mag ik iets vragen ik heb ook naailessen geven aan leerlingen van een buurthuis en ik vond dat ook heel leuk. maar ik wil graag weten hoe kun je aan zo baan komen loop je gewoon buurthuizen binnen waren vrouwen zijn of ben je via een uitzendbureau.

Pagina's : [1] 2