Bekijk volle/desktop versie : Marokko krijgt eigen fabriek Renault



Pagina's : [1] 2 3 4

09-02-2012, 17:08
Vandaag heeft een immense fabriek van Renault haar deuren geopend in Marokko

De fabriek is nabij de haven van Tanger gebouwd en zal voor duizenden nieuwe banen zorgen. Renault heeft bewust voor Marokko gekozen omdat het aan de rand van Europa ligt en het goedkoper is om auto's te bouwen in Marokko dan in Europa. Franse politici zijn verbolgen omdat men in Frankrijk de banen hard nodig heeft. De fabriek in Marokko moet jaarlijks tussen de 150 en 170 duizend auto's per jaar produceren, zo meldt Hespress. Op de lange termijn zullen er 6000 nieuwe banen komen in Tanger. De voorzitter van Renault denkt zelfs dat de fabriek indirect zelfs voor 30000 nieuwe banen zal zorgen.

Voor Marokko is het van groot belang om autofabrieken aan te trekken omdat er veel banen bijkomen. Marokko moet daarvoor wel het nodige inleveren omdat de fabriek is gebouwd op een vrijehandelszone en geniet zodoende veel belastingvoordelen. Koning Mohammed VI en voorzitter van Renault Carlos Ghosn zullen de speciale ceremonie bijwonen en de fabriek openen.


(Redactie Marokko.nl

09-02-2012, 17:32


nou voor je weet zijn ze china voorbij

09-02-2012, 18:32
De Fransen krijgen lik op stuk omdat ze zelf in de jaren 90 alles overnamen van Renault Vilvoorde en Machelen.
heel veel belgen (en Marokkanen) werden opeens werkeloos.

09-02-2012, 18:34
onze koning is goed bezig.

09-02-2012, 18:47



Citaat door ome-wilders:
ik weet niet of je het weet maar Renault is frans ze gaan gewoon naar lage loon- landen vandaag Marokko morgen Irak
ja,ik weet dat ze Frans zijn maar ze hebben jarenlang in belgie gezeten
daarna hebben ze genadeloos de stekker eruitgetrokken en de mensen op straat gegooid.
niet omdat ze verlies maakten maar omdat ze minder winst draaiden om de aandeelhouders te paaien.
ik ben me ervan bewust dat ze dit eventueel in Marokko ook zouden doen mocht de situatie er zich toe lenen,maar ik wil gewoon zeggen dat de fransen nu ook voelen wat de belgen destijds moesten meemaken

09-02-2012, 19:22
Reageer ontopic stp!

09-02-2012, 20:56

Citaat door Super_Dude:
Vroeger waren racisten nog grappig........nu motte we het doen met dit soort debielen die niet weten dat "als jou" eigenlijk "als jij"moet zijn.....
Ik vind het wel iets komisch hebben maar dat zal vast door mijn korte tenen komen. xD

09-02-2012, 21:12

Citaat door ome-wilders:
En de naam van het eerste nieuwe model heet ? geit=mobiel v2 met kamelen v8
We zouden zo een lijstje kunnen maken met de domste posts van m.nl. Deze krijgt wat mij betreft een plekje op nummer 1

10-02-2012, 19:21
Goed bezig!

11-02-2012, 14:28
UPDATE:

De minivan Lodgy, vierde model geproduceerd door Dacia in het Renault-fabriek van Tangier, is bedoeld voor de Europese markt.

De Lodgy, verkrijgbaar in vijf en zeven zitplaatsen, zal verkocht worden in Europa en de Middellandse Zeegebied.

De binnenruimte van de Dacia Lodgy, 4,50 m lang, is nog niet gekend. Wel weten we al dat de Lodgy over drie zetelrijen beschikt.

Het voertuig zal officieel worden voorgesteld op het Autosalon van Genève op 6 maart en zal tegen april beschikbaar zijn vanaf 12.000 euro.




http://www.xxxxxxxxxx/dacia-lodgy-made-in-marokko,02765.html

11-02-2012, 20:56

Citaat door Redactie:
Vandaag heeft een immense fabriek van Renault haar deuren geopend in Marokko

De fabriek is nabij de haven van Tanger gebouwd en zal voor duizenden nieuwe banen zorgen. Renault heeft bewust voor Marokko gekozen omdat het aan de rand van Europa ligt en het goedkoper is om auto's te bouwen in Marokko dan in Europa. Franse politici zijn verbolgen omdat men in Frankrijk de banen hard nodig heeft. De fabriek in Marokko moet jaarlijks tussen de 150 en 170 duizend auto's per jaar produceren, zo meldt Hespress. Op de lange termijn zullen er 6000 nieuwe banen komen in Tanger. De voorzitter van Renault denkt zelfs dat de fabriek indirect zelfs voor 30000 nieuwe banen zal zorgen.

Voor Marokko is het van groot belang om autofabrieken aan te trekken omdat er veel banen bijkomen. Marokko moet daarvoor wel het nodige inleveren omdat de fabriek is gebouwd op een vrijehandelszone en geniet zodoende veel belastingvoordelen. Koning Mohammed VI en voorzitter van Renault Carlos Ghosn zullen de speciale ceremonie bijwonen en de fabriek openen.


(Redactie Marokko.nl
Ze konden beter in Nador openen..ligt strategischer.

11-02-2012, 20:59

Citaat door Nadores:
Ze konden beter in Nador openen..ligt strategischer.


doe eens uitleggen

11-02-2012, 21:00



Citaat door Tunes27:


doe eens uitleggen
Er is veel meer handel via Melila naar Marokko dan via Seuta naar Marokko.

11-02-2012, 21:03

Citaat door Nadores:
Er is veel meer handel via Melila naar Marokko dan via Seuta naar Marokko.
ah de welbekende handel in huishoudelijke aparatuur

beste Pinda, een auto past niet onder een deken in de achterbak van een andere auto he

11-02-2012, 21:07

Citaat door Tunes27:
ah de welbekende handel in huishoudelijke aparatuur

beste Pinda, een auto past niet onder een deken in de achterbak van een andere auto he
Je loopt een beetje achter..het is allang niet meer alleen huishoudelijke apparatuur..vis en fruit..het zijn nu duizenden verschillende producten die geimporteerd en geexporteerd worden.

Maar goed..er zijn genoeg mensen die rijk zijn geworden van huishoudelijke artikelen..kijk maar naar de directeur van glorix.

Pagina's : [1] 2 3 4