Bekijk volle/desktop versie : Geweld en agressie hulpverleners.



09-02-2012, 13:09
Hulpverleners worden regelmatig geslagen, bespuugd, uitgescholden en dat is natuurlijk absurd.
Het kan ook andersom , hulpverlener, werknemer slaat de klant.

Denk aan leerkrachten, creche en kleuterleidsters, jeugdozrg, ambulance personeel enz.

Wie van jullie heeft zoiets meegemaakt?.

Ik ben in mijn jeugd hard in mijn gezicht geslagen door een medewerkster tijdens het bloedprikken.
Ze sloeg mij zo hard dat ik achterover viel.

09-02-2012, 13:10


Woow, geen aangifte gedaan?

09-02-2012, 13:13
heftig, had die medewerkster bloedangst?

09-02-2012, 13:14
Ik lag in het ziekenhuis en was doodsbang voor haar.
Ze kwam dagelijks prikken en ik durfde er niks van te zeggen als zevenjarige.

09-02-2012, 13:15


Ik denk dat ze een hekel had aan kinderen die bang zijn voor naalden.

09-02-2012, 13:21
Nou vorige week was ik doodsziek dat ik midden in de nacht naar de spoedeisende hulp werd gebracht, dus ik kwam daaraan , kon niet staan niet praten, niet liggen! en dan kwam ik aan bij de receptie van het spoedeisende hulp,(mijn man was ondertussen de auto aan het parkeren nadat ie me naar binnen bracht) die vrouw keek mee alleen maar aan zonder te vragen wat er was! na een lange stilte vroeg ze aan me wat er was, dus ik probeerde zo mijn verhaal te doen, en zij kapte me af door te zeggen dat ik eerst maar de huisartsenpost moest bellen (ik heb vaak van die aanvallen en moet dan ook gelijk naar het ziekenhuis) ik kon daar geen antwoord opgeven. zegt ze opeens als je wil kan je vanaf hier bellen naar de huisartsenpost en ernaatoe gaan en echt niet op een vriendelijke toon ofzo, want ze snauwde me echt af. Ik kon me toen niet inhouden en heb even wat geschreeuwd tegen haar, en toen viel er een stilte en vroeg ze naar mijn gegevens. toen ik daarna thuis was en zag ik die reclame van blijf af van onze hulpverleners dacht ik soms vind ik het echt niet gek dat ze aangevallen worden.

09-02-2012, 13:45
Achterover gevallen? Wtf?

Ik heb op een turks islamitisch jongens internaat lesgegeven aan groep 8 leerlingen.
Die jongens kregen geregeld klappen van andere docenten en groepsleiders. Bijv met slippers op handen slaan. Dat soort dingen heb ik met mijn eigen ogen gezien.
Daarna ben ik bij de de jongens gaan navragen en dit bleek dagelijks kost te zijn. Ergste was dat ze vertelde dat ze op kamp met en houten stok waar spijkers uitstaken lijfstraffen kregen. Dit laatste betwijfel ik.