Bekijk volle/desktop versie : “Kind slaan is nergens goed voor”



Pagina's : [1] 2

08-02-2012, 22:15
TORONTO (RTR)

Kinderen die fysiek worden gestraft, ontwikkelen zich minder goed. Ook kan het IQ, een maat voor de intelligentie, van een kind lager uitvallen door mishandeling.
Dat schrijven wetenschappers in een dinsdag gepubliceerd Canadees wetenschappelijk tijdschrift. Ze bekeken al het onderzoek dat de afgelopen twintig jaar is gedaan naar het slaan van kinderen. Professor Joan Durant van de universiteit van Manitoba stelt dat er inmiddels een berg wetenschappelijk bewijs is dat fysiek straffen schadelijke gevolgen kan hebben.
Zo worden mishandelde kinderen agressief en asociaal en hebben ze ontwikkelingsproblemen. Verder zijn mensen die vroeger van hun ouders wel eens een pak slaag kregen, vaker depressief of verslaafd. Uit recent onderzoek komt ook naar voren dat geslagen kinderen het minder goed doen bij IQ-tests.
„Er zijn geen studies die aantonen dat er op lange termijn positieve effecten van fysieke straffen zijn”, aldus Durant. Ze vindt het dan ook onbegrijpelijk dat overheden niet handelen naar de uitkomsten van de onderzoeken. „We hebben meer dan honderd onderzoeken die hetzelfde laten zien voor lijfstraffen, en toch blijven we het min of meer aanvaardbaar noemen.” Lijfstraffen voor kinderen zijn in 32 landen officieel verboden.

08-02-2012, 22:20


Mishandeling is niet de bedoeling, maar paar goeie tikken als het kind wat fout heeft gedaan is niet verkeerd. Lijkt me overigens onzin, genoeg (marokkaanse) gezinnen die hun kindjes meppen waarvan de kinderen nu pienter zijn, goed gestudeerd etc. Sterker nog, het respect voor de ouders is groter.

Kijk bv naar de opvoeding die NL'se geven aan hun kinderen. Op 3 jarige leeftijd, wanneer ze eindelijk zinnen kunnen maken hoor je ze zeggen ''mama ik haat je''

Moet een Marokkaans kind niet flikken

08-02-2012, 22:27
Alhoewel mentale "martelingen" gelittekend blijven, is het fysieke straffen in de ogen van weterschappers erger. Meestal hoef je niet eens fysiek mishandelt te worden om agressief etc te zijn, mentaal gebeurd er veel meer bij de mens dat fysiek.

08-02-2012, 22:28
Zo af en toe billenkoek uitdelen kan geen kwaad.

En verder ben ik ook een grote voorstander van the naughty step.


Citaat:

08-02-2012, 22:29



Citaat door Mevr_Feshkel:
Mishandeling is niet de bedoeling, maar paar goeie tikken als het kind wat fout heeft gedaan is niet verkeerd. Lijkt me overigens onzin, genoeg (marokkaanse) gezinnen die hun kindjes meppen waarvan de kinderen pienter zijn, goed gestudeerd etc. Sterker nog, het respect voor de ouders is groter.

Kijk bv naar de opvoeding die NL'se geven aan hun kinderen. Op 3 jarige leeftijd, wanneer ze eindelijk zinnen kunnen maken hoor je ze zeggen ''mama ik haat je''

Moet een Marokkaans kind niet flikken
Het is zeker stoer hè om een kind te slaan die zich niet kan verweren. In dat klein teer lichaam stompen.
Begrijp nu waarom sommige mannen hetzelfde doen met hun vrouw?

08-02-2012, 22:30
Ik heb high kicks, low kicks, shettaba op m'n hoofd gehad, alles & i turned out juuuuust fine.

08-02-2012, 22:32

Citaat door Verrijking:
Het is zeker stoer hè om een kind te slaan die zich niet kan verweren. In dat klein teer lichaam stompen.
Begrijp nu waarom sommige mannen hetzelfde doen met hun vrouw?
Stoer? Je hebt slaan en je hebt slaan. Als ik het heb over een paar goede meppen, is het op het hand of op de billen. Ik ga geen kind op het hoofd slaan of op plekken die niet door de beugel kunnen.

Beter opvoeden in hun jongere jaren, want als ze ouder zijn valt er niks meer op te voeden.

Ik vind dat je opvoeding en vrouwen slaan niet met elkaar kunt vergelijken.

08-02-2012, 22:36

Citaat door Kleine-Ster:
Alhoewel mentale "martelingen" gelittekend blijven, is het fysieke straffen in de ogen van weterschappers erger. Meestal hoef je niet eens fysiek mishandelt te worden om agressief etc te zijn, mentaal gebeurd er veel meer bij de mens dat fysiek.
Zowel fysieke als psychische mishandeling is uit den boze.
Beide kunnen een eelt achterlaten in je geest. Maar iemand geestelijk kwellen, kan maken dat het slachtoffer zichzelf verder vernietigt. Want doordat zijn geest daardoor lijdt, veroorzaakt dat allerlei lichamelijke kwalen, zoals lichaamspijnen en andere ziektes. Zijn immuunsysteem kan daardoor ook een behoorlijke dreun oplopen.

08-02-2012, 22:38

Citaat door Aphrodite.-:
Ik heb high kicks, low kicks, shettaba op m'n hoofd gehad, alles & i turned out juuuuust fine.
Volgens het artikel zou je dus je ouders juist dankbaar moeten zijn. Zonder hun klappen, was je waarschijnlijk hoogbegaafd en zwaar autistisch zijn die door haar extreem hoge intelligentie niet zou kunnen functioneren in deze samenleving.

08-02-2012, 22:43

Citaat door Mevr_Feshkel:
Stoer? Je hebt slaan en je hebt slaan. Als ik het heb over een paar goede meppen, is het op het hand of op de billen. Ik ga geen kind op het hoofd slaan of op plekken die niet door de beugel kunnen.

Beter opvoeden in hun jongere jaren, want als ze ouder zijn valt er niks meer op te voeden.

Ik vind dat je opvoeding en vrouwen slaan niet met elkaar kunt vergelijken.
Je hoeft je kind niet te slaan. Je moet communiceren met je kind. Een kind uitleggen met voorbeelden en geduld waarom hij iets niet mag zeggen of doen. Je moet hem helpen zijn bewustzijn te ontwikkelen. Als je een kind slaat, dan denkt hij dat hij zijn zin kan krijgen door te slaan. Zoals zijn moeder haar zin krijgt door hem te slaan. Maak een kind sterk door hem te helpen zijn woordenschat te vergroten. En leg hem uit wat die woorden betekenen. En als hij de inhoud van die woorden beheerst, dan zal zijn inlevingsvermogen in overeenstemming zijn met die woorden, waardoor zijn bewustzijn beter ontwikkeld wordt.

08-02-2012, 22:47

Citaat door Euphrosyne:
Zo af en toe billenkoek uitdelen kan geen kwaad.

En verder ben ik ook een grote voorstander van the naughty step.
En als ik dat kind was dan zou ik een scheetje laten in je hand.

08-02-2012, 22:48

Citaat door n00B:
Volgens het artikel zou je dus je ouders juist dankbaar moeten zijn. Zonder hun klappen, was je waarschijnlijk hoogbegaafd en zwaar autistisch zijn die door haar extreem hoge intelligentie niet zou kunnen functioneren in deze samenleving.
Zo had 'k het nog niet bekeken.
Pity, extreem hoog IQ betekent cash money yo, WHY DID U BEAT THE CRAP OUTTA ME MOM, WHYYYYYYYY????

08-02-2012, 22:50



Citaat door Verrijking:
Zowel fysieke als psychische mishandeling is uit den boze.
Beide kunnen een eelt achterlaten in je geest. Maar iemand geestelijk kwellen, kan maken dat het slachtoffer zichzelf verder vernietigt. Want doordat zijn geest daardoor lijdt, veroorzaakt dat allerlei lichamelijke kwalen, zoals lichaamspijnen en andere ziektes. Zijn immuunsysteem kan daardoor ook een behoorlijke dreun oplopen.
Ja klopt ook. Ik keur geen beide goed. Ik kan er absoluut niet tegen dat kinderen mishandelt worden in welke vorm dan ook, kids moet je met rust laten en een goede opvoeding doe je met veel geduld, uitleg en communicatie, slaan werkt alleen maar averechts. Vroeger toen ik een tik kreeg vocht ik gewoon terug omdat ik daar gewoon niet tegen kan, niemand moet mij aanraken!! En ik kan zoiezo niet tegen onrecht, je slaat een kind niet punt! Ik weet hoe irritant en onhandelbaar kinderen kunnen zijn, maar dat komt door de opvoeding van ouders zelf!!

08-02-2012, 22:51
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4158841


zie deze topic. en als ik de dames op aanspreek? DAN spreken ze hun gedrag ook goed ook nog! haaha!

08-02-2012, 22:53
pffff ik heb ze wel gevoeld hoor.... en niet zo een beetje ook als ik de badkamer niet had met SLOT hahaha.

Pagina's : [1] 2