Bekijk volle/desktop versie : Profiteren



Pagina's : [1] 2

07-02-2012, 17:19
[ Salamo3alaikoem dames,

Ik ben het zo beu geraakt en ik sta op ontploffen. Ik heb een broer die blijft profiteren van mijn moeder haar goedheid. Hij is momenteel werkloos en profiteert erop los. Mijn moeder heeft hem in het verleden 2auto's gekocht, en de boetes die er nog bijkomen is ook allemaal vr haar. En als hij werkt gaat dat geld gwn naar onnutige zaken.. Ik heb hier al zovaaak over gepraat met mama maar ze wil maar niet veranderen. PFFFFF ben het zo kotsbeu geworden , mijn band is sowieso niet goed met hem dus als ik er iets van zeg begint hij tegen mij ik weet echt niettt wat ik moet doen ]

07-02-2012, 17:22


je erbuiten houden. Laat hem lekker, is je moeders probleem en niet die van jou. Zolang hij niet van jou profiteer moet je je er niet mee bemoeien. Anders ben jij de slechterik. Moeders hebben vaak een zwak voor hun zonen!

07-02-2012, 17:24
Niet mee bemoeien?
Het is haar moeder!

Ik zou ook kapot gaan als ik zie hoe iemand van mijn moeder profiteerd al is het mijn broer..

07-02-2012, 17:25
Ja maaar als hij haar niet nodig heeeft, kijkt hij amper naar haar om! Hij geeft mijn moeder ook niets als zij het een keertje moeilijk heeft.

07-02-2012, 17:31


Zijn jouw zaken toch niet? Je moeder is een volwassen vrouw en als zij haar zoon op die manier wil helpen dan is dat haar goed recht. Dat hij ervan profiteert maakt hem natuurlijk een loser, maar het is aan je moeder zelf om dat op een gegeven moment wel in te zien.
Tot die tijd gewoon niet mee bemoeien. Je moeder zal het op een gegeven moment zelf wel zat worden.
Ben het helemaal met volwassenmeid eens moeders hebben nu eenmaal een zwak voor zonen al zijn het de grootste losers!

07-02-2012, 17:33

Citaat door S_1012:
Zijn jouw zaken toch niet? Je moeder is een volwassen vrouw en als zij haar zoon op die manier wil helpen dan is dat haar goed recht. Dat hij ervan profiteert maakt hem natuurlijk een loser, maar het is aan je moeder zelf om dat op een gegeven moment wel in te zien.
Tot die tijd gewoon niet mee bemoeien. Je moeder zal het op een gegeven moment zelf wel zat worden.
Ben het helemaal met volwassenmeid eens moeders hebben nu eenmaal een zwak voor zonen al zijn het de grootste losers!
Ik kan hier niet mee leven echt niet, hij is het niet waard, hij heeft ons zoveeeel aangedaan.

07-02-2012, 17:33
Hoezo zijn het ts haar zaken niet? Het is haar moeder hoor..

07-02-2012, 17:35

Citaat door elhobje:
Hoezo zijn het ts haar zaken niet? Het is haar moeder hoor..
Is haar moeder soms een klein kind ofzo? Ze weet heus wel wat ze doet. Als ts zich ermee gaat bemoeien dan zal je zien dat zij uiteindelijk als de slechterik wordt gezien.

07-02-2012, 17:35
heb je geen andere broers die ouder zijn dan hem of je vader die hem ff een lesje kan leren.

ik snap dat jij jou moeder wilt beschermen. en moeder willen en kunnen vaak niet inzien dat hen zoons gewoonweg profiteurs zijn.

07-02-2012, 17:35

Citaat door elhobje:
hoezo zijn het ts haar zaken niet? Het is haar moeder hoor..
dat dus

07-02-2012, 17:36

Citaat door Noorein:
heb je geen andere broers die ouder zijn dan hem of je vader die hem ff een lesje kan leren.

ik snap dat jij jou moeder wilt beschermen. en moeder willen en kunnen vaak niet inzien dat hen zoons gewoonweg profiteurs zijn.
Nee hij is de oudste en mijn vader is allahie rahmoe overleden

07-02-2012, 17:36
TS klaagt jou moeder, of doet ze dat uit liefde voor haar zoon? Zo ja, dan zou ik mij niet ermee bemoeien!

07-02-2012, 17:36



Citaat door Noorein:
heb je geen andere broers die ouder zijn dan hem of je vader die hem ff een lesje kan leren.

ik snap dat jij jou moeder wilt beschermen. en moeder willen en kunnen vaak niet inzien dat hen zoons gewoonweg profiteurs zijn.


Precies!

07-02-2012, 17:37
is echt frusterend zo'n profiteur, maar moeders hebben ook een mond om te praten. en ze kan ook er wat van zeggen, tenzij ze gewoon niks wilt zeggen. dan is het gewoon haar eigen schuld.

07-02-2012, 17:40
Het is heel simpel. De schuld ligt bij jou moeder die haar zoon zo verwent. Als het een troost mag wezen ze is niet de enige helaas. Heel veel marokkaanse moeders behandelen hun zonen als prinsen. Dan zijn ze verwonderd als het verwende niksnutten zijn.
Zolang jou moeder haar gedrag niet zal veranderen zal jou broer dat ook niet doen.

jammer voor diegene die erbij staat en naar toekijkt. Maar goed ik ben ervan overtuigd kama toedien toedaan! Ooit komt hij er alleen voor te staan en dan zal hij dubbel zo moeilijk hebben omdat hij altijd al afhankelijk is geweest.

Pagina's : [1] 2