Bekijk volle/desktop versie : Cito week (wiens kind, familielid ook?)



07-02-2012, 08:19
Mijn oudste gaat deze week de cito doen. Hij heeft lichte spanning maar ik daar en tegen ben mijn nagels aan het afbijten. Ik heb de afgelopen weken een paar oefeningen gemaakt ik vind het best wel pittig.

Wiens kind, zus, broer nicht of neef gaat deze week op de cito maken?
Hebben jullie nog tips om de week aangenaamd door te komen?
Ik heb zelf lieve kaartjes gemaakt met leuke teksten die hij iedere dag meekrijgt. en een lekkere uitgebreid ontbijtje voor iedere citodag.

07-02-2012, 08:23


Du3a voor hem, en altijd veel oefenen met het kind. Ik had destijds een hele slechte cito gemaakt, maar dat zei overigens niets over mijn kwaltieiten. Het is slechts een momentopname waarbij de Nederlandse taal een grote rol speelt. Daarin schoot ik enorm tekort.

Op veel scholen houden ze niet eens een cito.

07-02-2012, 08:29
Toen ik cito ging maken (100jr geleden :hihi) wisten ze thuis niet eens dat ik cito had volgens mij. Ik was het zelf ook vergeten, laat staan dat we gingen oefenen ofzo. Dat waren nog eens gezonde tijden. Ik vind al die druk op die kindertjes écht niet gezond. En als ouder ga ik daar écht niet aan meewerken. Ik geef mijn kinderen tegen die tijd 1 boodschap mee: doe je best, maar til er niet te zwaar aan: je kwaliteiten kunnen ze onmogelijk toetsen in enkele dagen!! En het heeft amper gevolgen voor de studieloopbaan.

Ik had voor mijn cito overigens genoeg punten voor VWO voordat jullie denken dat ik zo praat omdat ik belabberd had gescoord

07-02-2012, 08:42
Ik ben erg betrokken bij mijn zonen. Ik leg geen druk op ze, ik wil alleen alles er uit halen wat er in zit. Er staat hun al een moeilijke toekomst te wachten. Ik weet dat het slechts momentopnamens zijn we doen regelmatig doeha dat hij zal slagen in deze wereld. Toen ik jong was, wisten mijn ouders ook niet dat ik cito had, laat staan dat ze nog opstond om een ontbijtje voor mij klaar maakte Ik wil het graag anders doen. Ik wil hem steunen maar absoluut niet verwennen. Ik wil weten waar hij mee bezig is zonder er mee te bemoeien (tenzij het verkeerd gaat) Ik wil hem wijzen op zijn verantwoordelijkheden zonder dat hij grote fouten maakt. Het is erg moeilijk je moet steeds een balans vinden, en vraag me regelmatig af of ik het wel goed.

07-02-2012, 08:43



Citaat door dikra1980:
Toen ik cito ging maken (100jr geleden :hihi) wisten ze thuis niet eens dat ik cito had volgens mij. Ik was het zelf ook vergeten, laat staan dat we gingen oefenen ofzo. Dat waren nog eens gezonde tijden. Ik vind al die druk op die kindertjes écht niet gezond. En als ouder ga ik daar écht niet aan meewerken. Ik geef mijn kinderen tegen die tijd 1 boodschap mee: doe je best, maar til er niet te zwaar aan: je kwaliteiten kunnen ze onmogelijk toetsen in enkele dagen!! En het heeft amper gevolgen voor de studieloopbaan.

Ik had voor mijn cito overigens genoeg punten voor VWO voordat jullie denken dat ik zo praat omdat ik belabberd had gescoord.
dat ze het maar even weten!

07-02-2012, 08:45

Citaat door MiXeD:
Ik ben erg betrokken bij mijn zonen. Ik leg geen druk op ze, ik wil alleen alles er uit halen wat er in zit. Er staat hun al een moeilijke toekomst te wachten. Ik weet dat het slechts momentopnamens zijn we doen regelmatig doeha dat hij zal slagen in deze wereld. Toen ik jong was, wisten mijn ouders ook niet dat ik cito had, laat staan dat ze nog opstond om een ontbijtje voor mij klaar maakte Ik wil het graag anders doen. Ik wil hem steunen maar absoluut niet verwennen. Ik wil weten waar hij mee bezig is zonder er mee te bemoeien (tenzij het verkeerd gaat) Ik wil hem wijzen op zijn verantwoordelijkheden zonder dat hij grote fouten maakt. Het is erg moeilijk je moet steeds een balans vinden, en vraag me regelmatig af of ik het wel goed.
Ik vind het geweldig wat je doet Vooral dat gedeelte dat je geen druk zet op hem Inshallah zal hij slagen in dit leven en blijf jij voor altijd de trotse moeder die je bent!

07-02-2012, 08:45
gwn oefenen en dan hopen dat hij het goed doet inchaAllah.

07-02-2012, 08:45

Citaat door xXxwolkjexXx:
dat ze het maar even weten!
Juist ja Ben dus niet verbitterd ofzo