Bekijk volle/desktop versie : The Simpsons verboden in Iran



06-02-2012, 10:49
Poppen van personages van de Amerikaanse tekenfilmserie The Simpsons mogen niet meer worden verkocht in Iran.

Dat heeft het Iraanse Instituut voor de Intellectuele Ontwikkeling van Kinderen en Jongvolwassenen besloten, meldde dagblad Shargh maandag. Iran waakt ervoor de westerse cultuur uit te dragen door de poppen aan de man te brengen. Actiefiguren van Superman of Spiderman doorstaan de toets van de censuur daarentegen wel, omdat zij de 'verdrukten' te hulp schieten.

Wat er precies schort aan de Simpson-poppen is niet duidelijk gemaakt. Het instituut liet wel weten dat poppen van volwassenen verboden zijn, evenals poppen waarop geslachtskenmerken duidelijk waarneembaar zijn. Speelgoed met betrekking tot westerse zangers of het drinken van alcohol is helemaal uit den boze. Dat het instituut zijn taken niet lichtzinnig opvat blijkt uit de wijze waarop in 1996 werd afgerekend met Barbies.

De vermaledijde poppen werden aangemerkt als 'paard van Troje' en nietsontziend in de ban gedaan. In januari werden nog tientallen winkels gesloten omdat er Barbies werden verkocht.

(Novum)

09-02-2012, 01:55


Spongebob


09-02-2012, 19:47
Klopt mee eens op dit moment is het enige land dat Alert is Iran, die perzen weten we'll van hoe ze dingen aan moeten pakken, jmmr dat onze arabische broeders in de billen v/d Amerikanen gaan


10-02-2012, 09:14
Tja ik verwacht niets anders van dat hypocriet landje.
Ze weten niet wat ze missen. The Simpsons en South Park zijn satire op z'n best

10-02-2012, 09:18



Citaat door YaSmIn_082:
Tja ik verwacht niets anders van dat hypocriet landje.
Ze weten niet wat ze missen. The Simpsons en South Park zijn satire op z'n best
De Iranezen zullen wel iets vinden om die reeksen te bekijken, Troiwens Family guy is ook wel cool
Die popjes is enkel voor Nerds (die ze dan zelf nog in de oorspronkelijke verpakking laten) en kids.

10-02-2012, 09:41

Citaat door AirbusA380:
De Iranezen zullen wel iets vinden om die reeksen te bekijken, Troiwens Family guy is ook wel cool
Die popjes is enkel voor Nerds (die ze dan zelf nog in de oorspronkelijke verpakking laten) en kids.
Daar zijn de Iranezen slim genoeg voor ja
Ik vind Family Guy niks. Die droge humor is niets voor mij

11-02-2012, 00:21
Het zijn Iraniërs.


11-02-2012, 00:22
De tering, wat een nieuws...
Als ze de ophanging van geer en goor bij sbs gaan uitzenden, zal ik naar die campingzender gaan kijken