Bekijk volle/desktop versie : Al 25 gemeenten steunen kinderpardon



Pagina's : [1] 2 3 4

06-02-2012, 10:38

Citaat door Al-Maroc:

De jonge asielzoeker Mauro Manuel werd eerder teruggestuurd naar zijn geboorteland Angola, ondanks veel protest. © epa

UPDATE Al 25 Nederlandse gemeenten staan achter het zogenaamde kinderpardon, waarbij jonge kinderen met hun wortels in Nederland niet langer worden weggestuurd naar het land van herkomst.

Onder de 25 gemeenten zitten grote steden als Enschede, Eindhoven, Arnhem, Utrecht, Amsterdam en Breda. De burgermeesters van de betreffende gemeenten willen er bij minister Gerd Leers van Immigratie, Integratie en Asiel op aandringen te stoppen met het uitzetten van de jonge asielzoekers.

Nog tientallen gemeenten moeten binnenkort stemmen over het al dan niet steunen van het kinderpardon. Eerder verworpen ook acht gemeenten de regeling.

Petitie
De petitie op internet is inmiddels door 118.000 mensen ondertekend. De oproep is bedoeld als ondersteuning voor een initiatiefwet van de PvdA en de ChristenUnie. Die begon half november op internet. Initiatiefnemers waren GroenLinks en een groep Bekende Nederlanders onder wie Angela Groothuizen, Marco Borsato, Paul de Leeuw en Khalid Boulahrouz.

(Redactie)

06/02/12 07u21

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/3158126/2012/02/06/Al-25-gemeenten-steunen-kinderpardon.dhtml
.

06-02-2012, 10:41


Is een omruilactie geen idee? Ratten genoeg hier.

06-02-2012, 11:43
Toch nog iets positief in dit waardeloze land

06-02-2012, 12:06
Hier een reportage waarin een aantal 'Mauro's' die teruggestuurd zijn naar Angola worden opgezocht:
http://nieuwsuur.nl/onderwerp/337292-teruggestuurd-naar-angola.html

06-02-2012, 15:43



Citaat door Al-Maroc:
Ewa eerst wachten of het wel door gaat...
Inderdaad

Maar ik hoop echt dat het werkelijkheid word.

06-02-2012, 15:51

Citaat door Al-Maroc:
Ewa eerst wachten of het wel door gaat...
Ik denk het niet, minister Kamp dreigt nu een heel gezin naar Bagdad uit te zetten omdat ze vinden dat het daar 'veilig' is, vorige week vielen daar bij aanslagen nog 60 doden in een paar dagen.

06-02-2012, 15:59

Citaat door herreb:
Ik denk het niet, minister Kamp dreigt nu een heel gezin naar Bagdad uit te zetten omdat ze vinden dat het daar 'veilig' is, vorige week vielen daar bij aanslagen nog 60 doden in een paar dagen.
Laat Kamp ze even persoonlijk begeleiden.

06-02-2012, 16:05

Citaat door Simcha:
Laat Kamp ze even persoonlijk begeleiden.
Dat denk ik ook altijd, laat ie daar zelf een maand op vakantie gaan.

06-02-2012, 16:52
SHE Addicted waar om blijf je nog in dit waardeloze land mag ik je beleeft verzoeken op te rotten naar een ander land van je keuze , of steek je domme hoofd in een niqaap.

06-02-2012, 17:11
ik heb me er ook op ingeschreven en mijn gemeente ook!

06-02-2012, 17:15

Citaat door herreb:
Ik denk het niet, minister Kamp dreigt nu een heel gezin naar Bagdad uit te zetten omdat ze vinden dat het daar 'veilig' is, vorige week vielen daar bij aanslagen nog 60 doden in een paar dagen.
Angola toch ook? Voor mauro heb ik wel iets moois in gedachte, voor hem zie ik kansen..

06-02-2012, 17:17

Citaat door glock:
Angola toch ook? Voor mauro heb ik wel iets moois in gedachte, voor hem zie ik kansen..
Heb hierboven een link geplaatst met reportage van Nieuwsuur, ze bezoeken een aantal uitgezette kids in Angola, daar word je niet blij van.

06-02-2012, 17:19



Citaat door herreb:
Heb hierboven een link geplaatst met reportage van Nieuwsuur, ze bezoeken een aantal uitgezette kids in Angola, daar word je niet blij van.
Kinderen voelen zich niet thuis en willen terug. Aan de andere kant is er ook de uitdaging

06-02-2012, 20:36

Citaat door Kajsoolk:
valt heel erg mee
Tuurlijk, geen baan, geen geld en blij zijn dat een willekeurige vrouw je onderdak biedt.

06-02-2012, 21:09

Citaat door SheAddicted.:
Toch nog iets positief in dit waardeloze land
\

Lol waarom woon je hier als je het zo'n waardeloos land vind?

Grappig, heb deze vraag al zeker aan tien mensen hier gesteld en allemaal hebben ze van die laffe antwoordjes waarin zij net doen alsof ze hier nog wonen omdat ze zogenaamd degene zijn die van NL een islamitisch land zullen maken haha, jij zeker ook?

Haha..

Maar serieus, zonder spot, waarom woon je hier als je het hier niet leuk vind? Het hoeft niet ofzo, je kunt makkelijk ergens naar toe verhuizen

Pagina's : [1] 2 3 4