Bekijk volle/desktop versie : Marokkanen en therapie.



Pagina's : [1] 2

05-02-2012, 23:17
Ik lees hier op het forum zoveel met depressie. Maar echt weinig die ook de stap nemen om naar een psycholoog te gaan of in therapie gaan.. Waarom is dit zo'n taboe onder de Marokkanen..?

Soms denk ik echt dat wij Marokkanen voor ons omgeving leven en niet voor onszelf. Steeds bang zijn wat Samira of Achmed van je zullen vinden.. Terwijl je gekwelt door het leven gaat.




05-02-2012, 23:23


helemaal waar.

In de Marokkaanse Cultuur is het belangrijk dat je zo normaal mogelijk overkomt. mocht je last hebben van depressie en of andere geestelijke dingen, durven die mensen nooit hulp te zoeken. Ze geven meer om wat andere van hun denken, dan hun gezondheid.

goeie topic!

05-02-2012, 23:26

Citaat door Sadiq:
helemaal waar.

In de Marokkaanse Cultuur is het belangrijk dat je zo normaal mogelijk overkomt. mocht je last hebben van depressie en of andere geestelijke dingen, durven die mensen nooit hulp te zoeken. Ze geven meer om wat andere van hun denken, dan hun gezondheid.

goeie topic!



Ja. Weet je wat ik geleerd hebt, dat Marokkanen die veel lichamelijke klachten hebben (dit is echt waar, als je bij Marokkaanse vrouwen gaat zitten hebben ze echt alle soort kwaaltjes, van hoofdpijn tot rugpijn) eigenlijk niet echt pijn hebben. Maar het is geen rust hebben in het hoofd en ziel omdat ze bang zijn om alles naar buiten te gooien. Dus wordt het omgezet tot lichamelijke kwaaltjes.

05-02-2012, 23:27
Bang voor de stempel, die je zult krijgen..

Men kijkt niet naar het eigen welzijn, maar naar wat anderen denken/vinden. Muggenzifterij, als je 't mij vraagt.

05-02-2012, 23:29



Citaat door Euphrosyne:
Bang voor de stempel, die je zult krijgen..

Men kijkt niet naar het eigen welzijn, maar naar wat anderen denken/vinden. Muggenzifterij, als je 't mij vraagt.


Ik vind dat we ons los moeten maken van dit. Echt zonde, om andere je leven te laten bepalen.

05-02-2012, 23:30
Welkom in het leven, het leven der ontkenning, het leven van de doorsnee Marokkaan.

05-02-2012, 23:31

Citaat door Krakeling:
Ik vind dat we ons los moeten maken van dit. Echt zonde, om andere je leven te laten bepalen.
Ach ja. De meesten lopen rond met een identiteitscrisis. Ik zou zeggen pak dat eerst aan.

05-02-2012, 23:31
Ja, helaas leeft dit erg onder de Marokkanen. Ze moeten niet voor hun omgeving leven maar denken aan hun eigen leven (gezondheid). Gelukkig zijn er ook islamitische psychologen die je kunnen helpen en die je begrijpen.

05-02-2012, 23:33

Citaat door Krakeling:
Ja. Weet je wat ik geleerd hebt, dat Marokkanen die veel lichamelijke klachten hebben (dit is echt waar, als je bij Marokkaanse vrouwen gaat zitten hebben ze echt alle soort kwaaltjes, van hoofdpijn tot rugpijn) eigenlijk niet echt pijn hebben. Maar het is geen rust hebben in het hoofd en ziel omdat ze bang zijn om alles naar buiten te gooien. Dus wordt het omgezet tot lichamelijke kwaaltjes.
Dingen voor je zelf houden is niet gezond, het beste wat je kan doen delen met andere. en je hebt gelijk dat is juist het probleem, blijkbaar vertrouwen ze niemand of willen ze geen gezichtsverlies lijden.

05-02-2012, 23:34

Citaat door Sp0ttedDick:
Welkom in het leven, het leven der ontkenning, het leven van de doorsnee Marokkaan.
ja he zo is het.

zolang je iets ontkent bestaat het ook niet. het zijn niet alleen marokkanen.

05-02-2012, 23:38
Ik heb geen depressies, maar praten met iemand die verstand heeft van bepaalde zaken is heerlijk.

05-02-2012, 23:41

Citaat door Sadiq:
Dingen voor je zelf houden is niet gezond, het beste wat je kan doen delen met andere. en je hebt gelijk dat is juist het probleem, blijkbaar vertrouwen ze niemand of willen ze geen gezichtsverlies lijden.


Ik denk dat t alle twee zo'n beetje is. Ik kan het begrijpen dat oudere generatie zo denkt, want die heeft vaak geen educatie gekent en die hebben ook hun oude ideen. Maar dat de jongeren van tegenwoordig ook zo denken en niet durven deze taboe te breken is zonde.. En sommige zoeken dan andere wegen om over hun depressie heen te komen (Lees: vergeten) Criminaliteit, drugs etc etc.



Citaat door goudsteentje:
Ja, helaas leeft dit erg onder de Marokkanen. Ze moeten niet voor hun omgeving leven maar denken aan hun eigen leven (gezondheid). Gelukkig zijn er ook islamitische psychologen die je kunnen helpen en die je begrijpen.


Hamdoelilah, daarom is het onze taak Insha Allah om onze kinderen anders te leren.


Citaat door Euphrosyne:
Ach ja. De meesten lopen rond met een identiteitscrisis. Ik zou zeggen pak dat eerst aan.


Die moeten ook naar een psycholoog


Citaat door Sp0ttedDick:
Welkom in het leven, het leven der ontkenning, het leven van de doorsnee Marokkaan.


Triest.. maar waar

05-02-2012, 23:49


Vaak zijn het meisjes die hier op m.nl plaatsen dat ze depressief zijn.

ik denk zelf dat het komt omdat ze gedumpt zijn. ze weten niet eens wat depressief zijn inhoudt. Vaak is het ook zo dat degene die deppri is ook iets te verbergen heeft waardoor hij/zij zich slecht voelt. Vaak willen ze dit ook met niemand delen. ze vergeten dat artsen geheimhoudingsplicht hebben en dat niemand erachter komt, wat je aan de arts vertelt.

05-02-2012, 23:54
Ik heb ook in therapie gezeten moest van mijn ouders. Ben na 2 afspraken gestopt met gaan, vond het de grootste bullshit ever.

05-02-2012, 23:56

Citaat door Soumia_105:
Ik heb ook in therapie gezeten moest van mijn ouders. Ben na 2 afspraken gestopt met gaan, vond het de grootste bullshit ever.


Waarom moest je? Was je depressief.


Citaat door Al-Maroc:
Therapie is onzin, onze opa's en oma's hebben het nooit nodig gehad en onze ouders evenmin...Zou dan niet inzien waarom wij of onze kinderen moeten beginnen er aan.


Onze ouders hebben de kansen niet gehad die wij nu hebben. Oude generatie moest alles opkropen in zich stoppen en daardoor hebben ze vele lichamelijke klachten tegenwoordig.

Pagina's : [1] 2