Bekijk volle/desktop versie : Toneel/acteren als moslim TOEGESTAAN OF NIET ?? effe Serieus nu



05-02-2012, 00:06
Salam morleikoem

ik wil jullie allen vragen of acteren nu toegestaan is in de islam of niet ?? want ik hoor zelfs dat in saudi arabie acteerlessen gegeven worden voor zowel mannen als vrouwen, en jah er zijn veel "islamitische" acteurs? overal in europa marokko etc.. Mijn droom is inscha'allah en grootte acteur worden..

Kan iemand mij duidelijk vertellen met bron of het nu toegestaan is ??

mara salama

05-02-2012, 02:46


Ik denk dat het ligt aan wat je als rol hebt. Probeer je een boodschap/kennis over te brengen aan de volkeren via acteren/toneel. Dan zou het denk ik niet verkeerd zijn. Neem een voorbeeld van Risala. Maar allahoea3lam. Up

05-02-2012, 08:37
Hangt ervan af welk rol je moet spelen. Als je bijvoorbeeld geweld verheerlijkt dan lijkt me dat niet toegestaan.

05-02-2012, 13:14
Het acteren is verboden omdat men iets voorliegt. men toont iets aan wat niet echt is of wat je niet echt bent.
en als vrouw is het al helemaal verboden om je tentoon te stellen voor iedereen.

Ik weet het klinkt hard en je zou het liever niet willen horen maar dat is de waarheid en iedereen doet ermee wat die wil.
en moge Allah swt onze harten mt kennis en imaan vervullen.

05-02-2012, 13:41



Citaat door dounia2:
Het acteren is verboden omdat men iets voorliegt. men toont iets aan wat niet echt is of wat je niet echt bent.
en als vrouw is het al helemaal verboden om je tentoon te stellen voor iedereen.

Ik weet het klinkt hard en je zou het liever niet willen horen maar dat is de waarheid en iedereen doet ermee wat die wil.
en moge Allah swt onze harten mt kennis en imaan vervullen.
Heb je dalil?
Bvd

05-02-2012, 23:51

Citaat door dounia2:
Het acteren is verboden omdat men iets voorliegt. men toont iets aan wat niet echt is of wat je niet echt bent.
en als vrouw is het al helemaal verboden om je tentoon te stellen voor iedereen.

Ik weet het klinkt hard en je zou het liever niet willen horen maar dat is de waarheid en iedereen doet ermee wat die wil.
en moge Allah swt onze harten mt kennis en imaan vervullen.
maar waarom zijn er dan zoveel acteur arabische en islamitische acteurs dan? geen een bron als bewijs dat het niet toegestaan is?

mara salama

07-02-2012, 14:21
Mag wel volgens mij de film resallah is ook islamitsch..

07-02-2012, 22:28

Citaat door Al-Maroc:
ik zou het zekere voor het onzekere nemen en een nuttig beroep kiezen, het beste is handel zodat je voor jezelf wekt en je eigen tijd kan indelen...En vergeet niet, er zijn miljoenen acteurs en actrices en slechts een handjevol maakt het echt en kan zijn brood ermee verdienen.
d
je hebt gelijk, maar met de wil van Allah (soubhana wa taralaa) lukt alles. De HEER Der WERELDEN!