Bekijk volle/desktop versie : AutoImport uit duitsland



Pagina's : [1] 2

04-02-2012, 21:41
Moet je nu 19 % btw betalen

of gaat er juist 19 % btw af

je ziet soms -19 % btw staan

zoals onderstaande link

een bmw 320d van 22 000 euro wat komt er nog bij aan btw ?


http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=mallfsseowkf

05-02-2012, 00:14


Als je als particulier de auto koopt moet je altijd de BTW betalen in het land waar de dienst/product geleverd wordt. Alleen als je een bedrijf bent betaal je de BTW niet, dus mag je die aftrekken.

Importeren heeft niets met BTW te maken, voor de tarieven BPM die je moet betalen kijk hier http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php

Dus, je betaalt in dit geval gewoon de 22980 + BPM + keuringskosten bij de rdw van 125 euro.

05-02-2012, 06:13
Maar kom je altijd goedkoper uit als je de auto uit dtsl haaalt.

05-02-2012, 10:16

Citaat door Carlsson:
Maar kom je altijd goedkoper uit als je de auto uit dtsl haaalt.
Nee dat hoeft niet perse, ligt aan het model en bouwjaar etc.. Bijv diesel auto's zijn vaak in dtsl duurder dan in nl omdat t daar goedkoper is om te rijden dan in nl door de wegenbelasting.

05-02-2012, 11:13



Citaat door CFO:
Als je als particulier de auto koopt moet je altijd de BTW betalen in het land waar de dienst/product geleverd wordt. Alleen als je een bedrijf bent betaal je de BTW niet, dus mag je die aftrekken.

Importeren heeft niets met BTW te maken, voor de tarieven BPM die je moet betalen kijk hier http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php



Dus, je betaalt in dit geval gewoon de 22980 + BPM + keuringskosten bij de rdw van 125 euro.
Ok bedankt voor de info, BPM is alleen voor NL , want ikzelf woon in BE

05-02-2012, 13:58

Citaat door shanfara:
Ok bedankt voor de info, BPM is alleen voor NL , want ikzelf woon in BE
Belgie heeft vast ook wel iets dat met BPM te vergelijken is. Anders verdienen zij er niks aan

05-02-2012, 14:03

Citaat door Quoter:
Belgie heeft vast ook wel iets dat met BPM te vergelijken is. Anders verdienen zij er niks aan
Een symbolische BPM van 1 euro, dat is wat ze hebben. Heel wat anders dan die graaiers van een Hollanders.

05-02-2012, 14:05

Citaat door Quoter:
Belgie heeft vast ook wel iets dat met BPM te vergelijken is. Anders verdienen zij er niks aan
Nee dat is het bizarre , in belgie word er niks voor gerekend , althans nog niet

05-02-2012, 14:06

Citaat door tweetiee:
Een symbolische BPM van 1 euro, dat is wat ze hebben. Heel wat anders dan die graaiers van een Hollanders.
dus als ik een mooie bmw 320 van 20 k zie dan is het 1 euro bijleggen plus wat keurings kosten en klaar ?

05-02-2012, 14:06

Citaat door tweetiee:
Een symbolische BPM van 1 euro, dat is wat ze hebben. Heel wat anders dan die graaiers van een Hollanders.
Echt waar? Denk namelijk dat de auto's in Duitsland goedkoper zijn dan in Belgie. Dus als iedereen uit Duitsland koopt, verdient de overheid er sowieso niks aan, maar ook de autohandelaren niet?

In Nederland maken ze het importeren uit het buiteland onaantrekkelijk met die BPM.

05-02-2012, 14:07

Citaat door shanfara:
dus als ik een mooie bmw 320 van 20 k zie dan is het 1 euro bijleggen plus wat keurings kosten en klaar ?
1 euro plus een paar tientjes aan kenteken kosten.

05-02-2012, 14:08

Citaat door Quoter:
Echt waar? Denk namelijk dat de auto's in Duitsland goedkoper zijn dan in Belgie. Dus als iedereen uit Duitsland koopt, verdient de overheid er sowieso niks aan, maar ook de autohandelaren niet?

In Nederland maken ze het importeren uit het buiteland onaantrekkelijk met die BPM.
Zo goedkoop zijn de auto's in Duitsland niet.

Alleen jonge diesel auto's hebben een aanzienlijk prijsverschil met Nederland. Wat geheel door de BPM te verklaren is.

Daarnaast is er in Duitsland een grootschalige zwendel met omgekatte en teruggedraaide auto's. Kijk dus goed uit voor je in die 'te mooi om waar te zijn' advertentie trapt.

05-02-2012, 14:09



Citaat door tweetiee:
1 euro plus een paar tientjes aan kenteken kosten.
Ok bedankt voor de info dit is wat ik bevestigd wou hebben

05-02-2012, 14:10

Citaat door tweetiee:
Zo goedkoop zijn de auto's in Duitsland niet.

Alleen jonge diesel auto's hebben een aanzienlijk prijsverschil met Nederland. Wat geheel door de BPM te verklaren is.

Daarnaast is er in Duitsland een grootschalige zwendel met omgekatte en teruggedraaide auto's. Kijk dus goed uit voor je in die 'te mooi om waar te zijn' advertentie trapt.
ja dat vermoeden had ik ook wel een beetje , die prijzen en km's zijn vaak te mooi om waar te zijn , alsof het niks kost

05-02-2012, 14:11

Citaat door tweetiee:
Zo goedkoop zijn de auto's in Duitsland niet.

Alleen jonge diesel auto's hebben een aanzienlijk prijsverschil met Nederland. Wat geheel door de BPM te verklaren is.

Daarnaast is er in Duitsland een grootschalige zwendel met omgekatte en teruggedraaide auto's. Kijk dus goed uit voor je in die 'te mooi om waar te zijn' advertentie trapt.
In verhouding met NL vind ik ze wel wat goedkoper.

Dat omkatten gebeurd nu ook in NL

Anyway, ik heb een lease bak, voorlopig hoef ik niet naar een auto te zoeken.

Pagina's : [1] 2