Bekijk volle/desktop versie : na 3 weken nu bonjer op de basisschool



Pagina's : [1] 2 3 4

04-02-2012, 10:09
salaam dames,

misschien dat iemand dit ook meegemaakt heeft .. .

elmohiem in het kort .. mn zoontje gaat sinds drie weken naar de basiscchoool .. nu heeft de juf een soort van diagnose opgesteld .. dit in drie weken tijd!!! ongelofelijk.

maargoed zij vindt dat mn zoontje onrustig is .. term onrustig is een hele andere term dan af en toe afgeleid. Op de peuterspeel hebben ze hier nooit wat overgezegd. In het verslagoverdracht .. staat dit ook niet in. In het vervolg geef de juf aan dat het in het verslag stond .. ik pardon ??? Heb het verslag samen gemaakt met de peuterspeel dus dit klopt niet...

Ze gooit meteen de term ADHD in het gesprek ... waar ik zeer zeker van schrok.. om het verhaal kort te maken.. het is een oude juf en ze kan mn kindje niet aan omdat hij overenthousiast is .. . en nu daarvan de schuld geeft aan mn moeder.

mn moeder draagt islamitische kledij .. . school waar mn zoontje zit ... vinden dat vreemd ... en de juf geeft aan dat mn moeder een genante gedragsvertoning heeft vertoond ?? ik wat heeft ze dan gedaan ??? volgens haar roepen en schreeuwen naar mn kindje( wat dus echt niet waar is ) ..mn kindje is echt rustig in zijn aard .. duszzz mevr, probeert overal een leugentje voor te verzinnen.


binnenkort komt er een vriendje van mn zoontjein de klas en aan mij vroeg ze (waar ze geen recht op heeft) hoe het kindje in zijn gedrag is .. dit alles heeft mij een beeld gegeven . De juf is rasitisch van aard en trek hollanders voor en wil alleen maar makkelijke kindjes in de klas hebben ... ben je als kindzijnde ondernemed of te enthousiast dan ben je not done in haar ogen.


Ik heb goed nagedacht .. na drie weken daar op die rotschool heb ik besloten hem eraf te halen. Ik zet hem op school naast mn werk.

mIJN GEVOEL GEEFT AAN ALS IK DIT NIET DOE ... DAT TOEKOMST VAN MN ZOONTJE VERKEKEN IS.


WIE HEEFT DIT OOK MEEGEMAAKT MET HAAR KINDJE ?? PFFFFF HET IS ERUIT

04-02-2012, 10:16


Ik zou mijn zoontje zo snel mogelijk uitschrijven en haar een dikke rochel in haar gezicht geven! Wat denkt zij, uit jouw verhaal, komt zij echt over als een racist en veel te oud om nog met kinderen te werken. Zehma zij heeft het geduld nog, dacht het even niet!
Ook zou ik meteen naar de directeur gaan met jouw verhaal

04-02-2012, 10:18
Goede keus! Jij weet als moeder beter, en gelukkig maar dat je daar op tijd reageert. Zoals ik het lees is het een juf die ook niet zou willen hebben voor mijn kids later. Maar misschien dat je ook in zo een situatie kritisch naar jezelf kan kijken (als je dat niet deed), wordt jouw zoontje ook door anderen als druk ervaren (buiten peutersp) en moet jij hem miss meer begeleiding geven.

P.s. Ik haaaat als mensen kinderen gaan labelen met ADHD, nooit in mee gaan (oke bijna nooit)

04-02-2012, 10:43
bedankt voor de reacties.

wollah ik ken mijn kind door en door .. ben zelf een moeder dat als ik mn kind iets zie doen dat niet door de beugel kan .. krijgt hij meteen straf.

mijn kind trek ik never nooit voor ... ik geef hem een eerlijke opvoeding .. en leer hem ook wat goed is wat fout is.

Mijn kind is een vrolijk kindje ... en hij doet geen enkele kind kwaaad.. miskien hij is overenthousiast en dat kunnen zij ervaren als druk .. . hij heeft niets kwaads in zich .. enige wat hij doet is veel spelen met andere kindjes .. . en als hij iets ziet dan onderneemt hij meteen .. . dus alles zelf willen doen .. kijk dat ervaren ze dus als onrustig .. terwijl ik wel beter weet .. thuis speelt hij altijd met zijn autos .. en nu is hij aan het computeren .. ik heb nooit last van hem .. alleen als hij iets wil ... en ik het antwoord Nee geef kan hij zeuren ... maar dan kap ik het meteen af door te zeggen ga je door .. dan ga je naar je kamer.


Ik luister inderdaad naar mn gevoel .. ik bedoel maar basischool is de basis en kan zijn toekomst bepalen .. wat ik denk is dat die juf geen drukte aankan .. en nu probeert ze mn kind als negatief te zetten .. zodat ze hem naar de lompschool kan sturen .. maar daar steek ik een hak voor.

Ik heb inderdaad alles op papier gezet .. het gesprek en wat ze allemaal zei. Dit stuur ik zeker door naar de directrice op het moment dat hij daar weg is.

hamdoulilah .. allah swt ia alwetende .. ..

04-02-2012, 10:45


dikke klachtbrief naar de directeur, kind naar andere school, en juf met vervroegd pensioen

04-02-2012, 10:47
als er al iets zou zijn in zijn gedrag wat op de juf onrustig overkomt, is het toch aan haar om daar mee te dealen, niet alle kinderen zitten doodstil op een stoeltje, daar moet ze gewoon op in kunnen spelen ipv je moeder of adhd er bij te halen

04-02-2012, 10:55
ouled 7ram dit proberen ze altijd met allochtonen te flikken.
Alle marokkanen laten ze in het kleuterklas dubbelen of sturen ze hen naar BSO.
Pakte bij de vorige generatie maar nu niet meer hoor.

04-02-2012, 10:58
klopt .. wat ik ga doen is bij de huisart een test aanvragen .. adhd .. ik weet nu al dat de uitkomst negatief zal zijn... mohiem dan ben ik in iedergeval een stap verder en kan ik dat als bijlage doen klachtbrief cq. afscheidsbrief!

bah bah ben opgelucht als hij daar weg is...

tijdens huisbezoek adviseerde zij om mn zoontje op de overblijf te doen en zegt ze haal hem eraf .. gewoon geen woorden voor .. zelf ben ik alleenstaande .. duss ze manouvreert mij in een moeilijke situatie .. waar zij mee moet dealen en dat niet zomaar af te schuiven op adhd ... of onrustig.. brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr wordt hier zo kwaad om als ik eraan denk!

04-02-2012, 10:59
ze wil gewoon rustig de libelle kunnen lezen in de klas...

04-02-2012, 11:01
Goed gedaan een dikke klachtbriefn schrijven!

04-02-2012, 11:05
diagnose laten bepalen door de huisarts
als je kind 4 jaar is, is hij nog niet leerplichtig, dus je kan hem gewoon van school afhalen en intussen kijken naar een betere school.
vervolgens klachtenbrief schrijven
die vriendje adviseren om weg te blijven uit de school
als ouders de kinderen gaan brengen, haar het nieuws brengen dat je kind niet meer erheen gaat en dat de klacht naar de directeur gaat (misschie zijn er andere ouders die hetzelfde meemaken maar geen stap durven te nemen).

04-02-2012, 11:20
So what, ook al heeft je kind (volgens haar) ADHD, dan is het aan haar alsnog om ermee om te gaan. Tenzij ze dus niet bekwaam genoeg is, dan moet ze het onderwijs uit. Tegenwoordig moet een leerkracht gewoon zulke kinderen in de klas kunnen mee laten draaien en Passend onderwijs aanbieden. Ze moet gewoon contact opnemen met IB-er en een handelingsplan schrijven hoe ze het kind zo optimaal kunnen begeleiden in de klas. Dus HAAR manier van lesgeven aanpassen en het kind.

04-02-2012, 11:31


klopt .!!! ik ga hem eraf halen en afmelden .. . hij gaat vanaf maandag niet meer naar school .. ben echt klaar echt waar.... mn kind een beetje negatief afschilderen .. dames .. ga door met tips .. en advies .. ik neem alles mee in de brieffff


ik zou graag een lerares op deze forum voorbij zien komen en mij vertellen hoe het zit

grtjess

04-02-2012, 12:10

Citaat door Balonie:
Ik zou mijn zoontje zo snel mogelijk uitschrijven en haar een dikke rochel in haar gezicht geven! Wat denkt zij, uit jouw verhaal, komt zij echt over als een racist en veel te oud om nog met kinderen te werken. Zehma zij heeft het geduld nog, dacht het even niet!
Ook zou ik meteen naar de directeur gaan met jouw verhaal
idd!!!

04-02-2012, 12:11
Salaam meid, vervelend dat je zoontje mee maakt in z'n eerste schoolmaand!! Wat deze zuster hierboven zegt klopt! Vanaf nu zijn scholen verplicht om alle kinderen aan te nemen op scholen! Ik zou als ik jou was niet zo snel opgeven, laat zien dat je sterker bent dan deze oma! Want als jij nu je kind weghaalt gaat zij er een melding van maken bij het Abc of GGD , met de mededeling dat ouder niet wil meewerken aan een ADHD onderzoek! En dan krijg je al die instanties die je adviseren om je kind te onderzoeken. Ook als je je kind naar een andere school brengt blijft dit onderzoek je achtervolgen! Scholen hebben onderling contact en bellen om gegevens uit te wisselen ongeacht hoelang het kind op school heeft gezeten!
Dus nogmaals meid,denk erover na.
Tip;Maak een afspraak met de ib-er, laat deze een klassenobservatie doen, kan zij zien hoe je kind zich gedraagt in de klas!
Tip2; maak een afspraak met de directie, zeg dat je niet tevreden bent over manier van omgaan met jou , je kind en je moeder! Laat weten dat je erover zit na te denken om door dit alles je kind van school te halen (=slechte reclame voor de naam vd school) de directie zal je als het goed is adviseren om niet te gaan en je overhalen om te blijven!
Misschien is er nog een andere kleuterklas , eis- sta erop!! Dat je kind in een andere klas wordt geplaatst want je kind en je moeder proeven de nare sfeer van deze juf!
Als dit niet helpt en de directie staat niet achter je , schrijf dan een boze brief naar het schoolbestuur( staat hoger dan directie!) en de inspectie over wat er gebeurt op hun mooie school!!!

Maar inshaallah komt het goed voor jullie!!
Ps. Ik weet waar ik ook over praat , werk op een basisschool, in de administratie dus ben bekend met dit soort gevallen!!!
Ik hoop je zo geholpen te hebben!!

Pagina's : [1] 2 3 4