Bekijk volle/desktop versie : TRied???



20-11-2004, 14:13
salaamoe alaikoem

ik wil heeeeeeeeeeel graag weten hoe je tried maakt??

wie kan me aub helpen??

baraka allahoe fiekoem

20-11-2004, 14:35


wat is tried?

20-11-2004, 14:44
tried is soort msaman maar dan heeeeeeeeeeeeel dun

20-11-2004, 16:16
Salaam alakoum bedoel je erfisia zo noemen wij het dunne msemene in stukjes met kip en saus.
Dit weet ik wel ,

Ik hoor het wel als je het recept van mij wil zoals ik het van mijn ma heb geleerd.

Wa alakoum assalam

20-11-2004, 17:29



Citaat door OumYAssine:
Salaam alakoum bedoel je erfisia zo noemen wij het dunne msemene in stukjes met kip en saus.
Dit weet ik wel ,

Ik hoor het wel als je het recept van mij wil zoals ik het van mijn ma heb geleerd.

Wa alakoum assalam
asalaam aleikoum
lijkt me leuk als je het recept hier neer zet!
lijkt me erg lekker
salaam

20-11-2004, 18:24
Salama Alakoum,

Rfissia uit de streek casablanca,

maak deeg klaar zoals je msmemen maakt (zonder smid en gist)
Dan maak je er kleine bolletjes van.
Doe 1 bolletje beetje platdrukken en doe er wat olie op. maak daarna een ander bolletje een beetje plat en leg het op het andere platgedrukte bollteje.
Maak deze 2 bolletje plat je krijgt dus een grote ronde dunne msemmen . Deze moet je bakken tot ze gaar zijn ( lichtgeel moeten ze zijn
Bak zo al de bolletjes af. Dan moet je de ronde msememen van elkaar scheiden de 2 velletjes en deze in kleine stukjes plukken.

Dan maak je de saus met de kip.

Olie in de pan doen daar de stukken kip in doen en veel uien ( ongeveer 4) maar het licht aan de hoeveelheid die je gaat maken.
Linzen erbij ik doe meestal 1 mok ongeveer maar het licht ook aan de hoeveelheid die je gaat maken.
Zout, peper, saffraan, kerrie (als je de hele kerriekorreltjes hebt die er ook bij doen een stuk of 10 korreltjes)
Een lepeltje smen.

Laat alles goed bakken en doe er water bij.
Ik doe de kruiden op gevoel dus ik kan niet aangeven hoeveel maar ik denk ongeveer een paplepel van alles. Naar gelang de hoeveelheid msemmen meer saus maken ( door er meer water bij te doen en kruiden )
Dit alles goed laten koken. Je kunt eventeel de kip even bakken zodat ie een ooi korstje krijgt.


Dan de kleine stukjes msemmen even laten stomen met zo,n couscouspan.

leg dan de stukjes msemmen op een mooi groot bord pak dan de saus en schenk die eroverheen leg dan de kip eroverheen.

smakelijk eten.

Ik hoor het wel als het niet duidelijk is of als jullie nog vragen hebben

Wa alakoum assalam wa rahmatallah wa barakatuh

20-11-2004, 18:30
ik bedoel tried die ze bij thee en hong zetten???

20-11-2004, 20:20
salaam alaeikoem dit zegt me niks uit welke streek komt het uit marokko.
En wat bedoel je met thee en hong????

20-11-2004, 21:03
ik bedoel thee en honing, ik kom zelf uit oujda en mn tantes uit maroc maken het vaak

21-11-2004, 18:53

Citaat door Amattallah:
tried is soort msaman maar dan heeeeeeeeeeeeel dun
maakte ze vroeger voor bruidjes als ontbijt het is een flinter dunne mesemen zou het recept aan mijn moeder moeten vragen maar die zit nu helaas in marokko dus dat wordt over een paar weken

21-11-2004, 20:08
Is echt mijn lievelingseten!!!! Hmmm heerlijk :jeweetog:

21-11-2004, 21:12
ow jaaaaaaaaaa die hele dunne msaman, jaren terug toen ik in marokko was heb ik het gegeten en nu verlang ik er erg naar.