Bekijk volle/desktop versie : Lui voor het gebed.



03-02-2012, 22:53
Ik heb echt een probleem wat al een tijdje aan mij knaagt. Ik bid wel Alhamdoulilah, het komt zelfs heel vaak voor dat ik in tranen uitbarst, ik heb super veel vrees voor Allaah, ik lees dagelijks de Qor'aan, doe kennis op, etc etc.
Alleen ben ik zoooo lui voor het gebed. Ik weet niet waardoor het komt.

Verleden keer moest ik Dohr Asr en Maghreb inhalen, dus ik was klaar met /Dohr, toen begon ik met Asr, begon ik zelfs te huilen in het gebed. Toen begon ik aan Maghreb, en eenmaal bij de eerste rak'aat, sloot ik al af, en plofte ik neer op bed. Dán zelfs, maak ik het niet af! StagfiruAllaah.


04-02-2012, 00:26


Wanneer je de gebeden niet op hun vastgestelde tijden verricht, waardoor deze zich gaan opstapelen, dan is het niet zo gek dat je hier op een gegeven moment nalatig in wordt. Zoek daarom naar een oplossing zodat je je gebeden op hun vastgestelde tijden kunt verrichten. Pas desnoods je hele dagprogramma aan de gebedstijden aan, zodat je zeker weet dat hier ook tijd voor ontstaat. Het opstapelen van gebeden behoort overigens niet tot de kleine zonden, dus beschouw dit vooral niet als een onschuldige misstap. Moge Allaah subhana wa taAlla je de kracht, inzicht en doorzettingsvermogen geven om je gebeden naar gelang hun waarde te verrichten. Ameen..

04-02-2012, 00:56

Citaat door Paraa-Casaouiaa:
Ik heb echt een probleem wat al een tijdje aan mij knaagt. Ik bid wel Alhamdoulilah, het komt zelfs heel vaak voor dat ik in tranen uitbarst, ik heb super veel vrees voor Allaah, ik lees dagelijks de Qor'aan, doe kennis op, etc etc.
Alleen ben ik zoooo lui voor het gebed. Ik weet niet waardoor het komt.

Verleden keer moest ik Dohr Asr en Maghreb inhalen, dus ik was klaar met /Dohr, toen begon ik met Asr, begon ik zelfs te huilen in het gebed. Toen begon ik aan Maghreb, en eenmaal bij de eerste rak'aat, sloot ik al af, en plofte ik neer op bed. Dán zelfs, maak ik het niet af! StagfiruAllaah.

Probeer meer kennis op te doen. Dat zal je helpen inchaAllah.