Bekijk volle/desktop versie : Identificatieplicht Januari 2005



Pagina's : [1] 2

20-11-2004, 12:40
Wat vinden jullie van deze nieuwe identificatieplicht?Graag normale antwoorden en argumenten en geen onzinnige antwoorden zoals "dood dit en dood dat".
Ps ik dacht dat het al verplicht was om je te kunnen identificeren bijv bij een bekeuring ofzo.

Hier kunnen jullie meer lezen:

http://www.justitie.nl/organisatie/verdonk_nl/publicaties_verdonk_minister/interview_gpd240404.asp?ComponentID=50515&SourcePa geID=47980


Als je je niet kunt identificeren is de bekeuring trouwens 2250 euro.

20-11-2004, 12:43


Het stuk gaat meer over illegalen en dan zou ik zeggen...oppakken die handel en het land uit!

20-11-2004, 12:58
Inderdaad! Ik heb niets te verbergen, dus van mij mogen ze me eens per week om legitimatie vragen!

20-11-2004, 13:03
prima zaak
laat gewoon zien wie je bent

20-11-2004, 15:06


Ik heb niks te verbergen, maar dat betekent nog niet dat ik vind 'men' maar zomaar mij kan vragen me te identificeren. Ik vind het maar niks die plicht, maar zal me er wel aan houden. Zo erg vind ik het nu ook weer niet en een boete van 2250 euro (is dat niet belachelijk hoog?) heb ik er ook niet voor over.

Ze gaan in ieder geval niet in het wilde weg iedereen maar vragen zich te identificeren, maar alleen als er aanleiding is. Misschien dat ik dan in zo'n geval de redelijkheid er best van zal inzien, maar ik vind het nogal ver gaan. Ik bepaal liever zelf aan wie ik vertel wie ik ben.

20-11-2004, 15:07
Ik zou trouwens niet weten waar mijn paspoort op dit moment is.
Waarschijnlijk ergens onderin de tas die ik meestal bij me heb. Hoop ik.

20-11-2004, 15:07
Waarom zouden ze niet mogen weten wie ik ben etc. Als ze ff willen kijken, gaan hun goddelijke gang maar; heb toch niets te verbergen.

En als je je naam hebt te verbergen zit er vast en zeker nog wel meer in de beerput.

20-11-2004, 15:22
Als ze me maar niet overgaan op 'preventief fouilleren'......ik vertrouw die kaaskop-agenten niet zo.....

Orgo

20-11-2004, 15:28

Citaat door 0rgoglio:
Als ze me maar niet overgaan op 'preventief fouilleren'......ik vertrouw die kaaskop-agenten niet zo.....

Orgo
Dan loop ik een straatje om.

20-11-2004, 16:25

Citaat door tonk:
Dan loop ik een straatje om.
En als het een agente is dan loop je op haar af alsof je haar al jaren niet meer gezien hebt, toch?

Orgo

20-11-2004, 16:33

Citaat door Dutchman:
Wat vinden jullie van deze nieuwe identificatieplicht?Graag normale antwoorden en argumenten en geen onzinnige antwoorden zoals "dood dit en dood dat".
Ps ik dacht dat het al verplicht was om je te kunnen identificeren bijv bij een bekeuring ofzo.

Hier kunnen jullie meer lezen:

http://www.justitie.nl/organisatie/verdonk_nl/publicaties_verdonk_minister/interview_gpd240404.asp?ComponentID=50515&SourcePa geID=47980


Als je je niet kunt identificeren is de bekeuring trouwens 2250 euro.
Volgens mij is dat al een tijdje aan de gang hoor. Maar een bekeuring van 2250 euro vind ik wel heel erg overdreven. Zo'n boete krijg je niet eens als je hennepkwekerij wordt opgedoekt.

20-11-2004, 16:36

Citaat door 0rgoglio:
Als ze me maar niet overgaan op 'preventief fouilleren'......ik vertrouw die kaaskop-agenten niet zo.....

Orgo
Mmmm... wel een goed idee, wij hebben in mijn dorp een bijzondere aantrekkelijke agente rondlopen misschien moet ik maar eens vragen of ze mij 'preventief' wilt fouilleren

20-11-2004, 16:38



Citaat door Dutchman:
Wat vinden jullie van deze nieuwe identificatieplicht?Graag normale antwoorden en argumenten en geen onzinnige antwoorden zoals "dood dit en dood dat".
Ps ik dacht dat het al verplicht was om je te kunnen identificeren bijv bij een bekeuring ofzo.

Hier kunnen jullie meer lezen:

http://www.justitie.nl/organisatie/verdonk_nl/publicaties_verdonk_minister/interview_gpd240404.asp?ComponentID=50515&SourcePa geID=47980


Als je je niet kunt identificeren is de bekeuring trouwens 2250 euro.
Ik dacht altijd dat dit al lang verplicht was, maakt niet uit ik heb toch altijd paspoort en rijbewijs op zak.

20-11-2004, 16:40

Citaat door miss_tetouan425:
Volgens mij is dat al een tijdje aan de gang hoor. Maar een bekeuring van 2250 euro vind ik wel heel erg overdreven. Zo'n boete krijg je niet eens als je hennepkwekerij wordt opgedoekt.
waarschijnlijk willen ze met die boete mensen 'bang' maken. Wie gaat nou zo'n hoog bedrag neertellen omdat ie geen papiertje kan tonen waarop staat wie diegene is Ik heb nog nooit legitimatie bij me gehad...Nooit problemen mee gehad. Ik geloof er niet zo in dat dit land er veiliger van zal worden, het is meer een maatregel van de overheid om de burger het gevoel te geven dat er iets aan de toenemende onveilgheid in Nederland wordt gedaan...De echte boeven zullen de politie toch te slim af zijn. Dat is al heel lang zo en zal ook nog heel lang zo blijven

20-11-2004, 16:40

Citaat door knorrepotje:
Ik dacht altijd dat dit al lang verplicht was, maakt niet uit ik heb toch altijd paspoort en rijbewijs op zak.
k ook..

heb altijd wel mijn rijbewijs op zak...

heb niks te verbergen en t is voor mijn part prima..

Pagina's : [1] 2