Bekijk volle/desktop versie : Nederlandse Wudu reader met afbeeldingen! Zeer handig om te hebben!



03-02-2012, 00:59
Allah de Verhevene heeft ter rechte leiding van de mensheid Zijn Boodschapper, onze geliefde Profeet (vrede en zegeningen zij met hem), gestuurd met een heel corpus aan voorschriften. Een deel van deze voorschriften heeft betrekking op Tahaarah (reinheid). Het hebben van zowel fysieke als rituele reinheid is een van de voorwaarden voor het gebed.

Rituele reinheid verkrijgt men door de wassing te verrichten. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen de grote en kleine wassing. De grote wassing (de Ghusl) wordt verricht nadat men bijvoorbeeld geslachtsgemeenschap heeft gehad of na afloop van de menstruatieperiode. De kleine wassing (de Wudu) wordt verricht nadat men bijvoorbeeld de behoefte heeft gedaan. Het hebben van de Wudu is een van de voorwaarde voor de geldigheid van het Gebed.

Download een Nederlandstalige Wudu reader met afbeeldingen volgens de Maliki Madhab op: http://www.stion.nl/campagne/de-wudu-volgens-de-maliki-madhab

05-02-2012, 23:37


Salaam wa'laikom,

weet jij toevallig wanneer de andere drie maddahhaab op stion.nl worden gezet? Weet je al of ze uberhaupt er aan zijn begonnen?

05-02-2012, 23:41
Djazaka allah voor het plaatsen

06-02-2012, 00:25

Citaat door Elgair__:
Djazaka allah voor het plaatsen
Wa iyyaak. Help mee met uppen!

06-02-2012, 01:06


Kan je ook op mijn vraag ingaan, ajb?

06-02-2012, 19:17

Citaat door broederrr:
Kan je ook op mijn vraag ingaan, ajb?
Oh sorry, ik had over je reactie heen gelezen. Ik weet het niet, ik had deze readers op het internet gevonden. Ik deel het slechts met jullie. Misschien kan je contact met ze opnemen? Fiqh Maliki literatuur in het Nederlands is erg schaars. Ik ben zeer blij dat er gelukkig wat beschikbaar is.

06-02-2012, 23:17

Citaat door Imam_Malik:
Oh sorry, ik had over je reactie heen gelezen. Ik weet het niet, ik had deze readers op het internet gevonden. Ik deel het slechts met jullie. Misschien kan je contact met ze opnemen? Fiqh Maliki literatuur in het Nederlands is erg schaars. Ik ben zeer blij dat er gelukkig wat beschikbaar is.
Ik ken de website niet. Maar ik zal het één en ander bekijken op die website. Baraka Allah oe fiek.

Ik zal zeker de pdf's doornemen .. insh Allah!

16-02-2012, 00:18
Up

May Allah swt bless you all

06-03-2012, 16:04
Up

08-03-2012, 21:17
up Djazaak Allahoe ghayran voor het plaatsen

05-07-2012, 20:12
Maa shaa allah wat fijn