Bekijk volle/desktop versie : Studie help! Capabel in 1 jaar je mbo diploma!?



02-02-2012, 13:13
Salam alaykoem allemaal,

Zijn er hier leden die op deze school les gevolged hebben en hoe bevalt het zijn de toetsen moeilijk? en kom je er uit als je iets niet snapt?

Ik ben heel erg slecht in Engels en heb bijna geen Engels gehad is het verstandig omdan deze opleiding wel te gaan doen?
Ik wil inschaAllah binnen 1 jaar mijn mbo diploma van spw 3 maar k twijfel omdat ik niemand in de omgeveing heb die deze opeliding gedaan hebben.

Kan iemand mij aub beetje informatie geven en vertellen wat jullie vooropleidingen zijn geweest?

& wil zo snel mogelijk ermee beginnen

Ik hoor het heel graag!

Wa alaykoem salam waramhtu Allah

03-02-2012, 11:49


Salaam Oualeikom,

Ik ben net klaar met de opleiding Alhamdoelilah.

Het is verschillend per persoon ik ben blij dat ik me diploma heb kunnen behalen na wat ik allemaal met Capabel heb meegemaakt.
De opdrachten zijn echt te doen ik ben ook iemand die graag zelfstandig werkt en vandaar dat ik geen problemen had met het maken van de opdrachten.
De toetsen zijn een eitje, ik heb er nooit voor hoeven leren en allemaal voldoende Alhamdoelilah.
Engels is nieuw dat heb ik niet gehad maar ik denk dat je je daar dan ook niet druk om hoeft te maken, het is wel een opleiding waar je echt al je tijd in moet steken en dat is het nadeel ervan.
Maar misschien moet je even een open dag bezoeken en je informatie er daar vandaan halen en ook echt kijken wat je wilt gaan doen oughti.

Ik hoop dat je er wat aan hebt gehad Insha Allah.

03-02-2012, 16:40

Citaat door MissUnknown:
Salaam Oualeikom,

Ik ben net klaar met de opleiding Alhamdoelilah.

Het is verschillend per persoon ik ben blij dat ik me diploma heb kunnen behalen na wat ik allemaal met Capabel heb meegemaakt.
De opdrachten zijn echt te doen ik ben ook iemand die graag zelfstandig werkt en vandaar dat ik geen problemen had met het maken van de opdrachten.
De toetsen zijn een eitje, ik heb er nooit voor hoeven leren en allemaal voldoende Alhamdoelilah.
Engels is nieuw dat heb ik niet gehad maar ik denk dat je je daar dan ook niet druk om hoeft te maken, het is wel een opleiding waar je echt al je tijd in moet steken en dat is het nadeel ervan.
Maar misschien moet je even een open dag bezoeken en je informatie er daar vandaan halen en ook echt kijken wat je wilt gaan doen oughti.

Ik hoop dat je er wat aan hebt gehad Insha Allah.
shokran voor je reactie lieve meid,
weetje wik wilde het bijna gaan doen maar toen ik die vrouw belde zei ze als je stopt omdat je het moeilijk vindt ofzo moet je alsnog door bijven betalen met die 4000 euro dus die risio durf ik echt niet te nemen

als ik mocht beginnen en stoppen wanneer ik wil dan had ik het gokje gewaagd haha

heb jij deze risico ook genomen? haha

03-02-2012, 19:53
Ja nou ik dacht echt dat het makkelijk was en inderdaad ik was er aan begonnen had al me tijd erin gestoken en ben door gegaan en Alhamdoelilah ik heb het gehaald. Ik raad het niemand eigenlijk aan maar zoals ik al zei je moet het ook zelf kunnen en willen uiteindelijk.

03-02-2012, 20:26


Ik denk er ook over om dat te gaan doen.

03-02-2012, 23:26
Die 3000 euro per jaar betalen voor verlengen geldt toch alleen voor hbo en niet mbo ?

04-02-2012, 13:20
Ik raad het echt niemand aan!!! Ze zeggen wel 1 jaar maar geloof me je bent er veel langer mee bezig.. van de hele klas is meestal eentje die het op tijd haalt.

04-02-2012, 23:26

Citaat door natuurel:
Ik raad het echt niemand aan!!! Ze zeggen wel 1 jaar maar geloof me je bent er veel langer mee bezig.. van de hele klas is meestal eentje die het op tijd haalt.
Hoe komt dat?

06-02-2012, 09:24
Ik heb me toch maar bedacht om het niet te doen.. ik durf de risico echt niet te nemen.
Want stel het is te moeilijk of je haalt het niet dan moet je gewoon die 4000 euro blijven betalen..

terwijl je op het roc ook in 2,5 hem makkelijk kan halen en je alle kanten op door het helejaar.

06-02-2012, 21:39

Citaat door laptoptas:
Ik heb me toch maar bedacht om het niet te doen.. ik durf de risico echt niet te nemen.
Want stel het is te moeilijk of je haalt het niet dan moet je gewoon die 4000 euro blijven betalen..

terwijl je op het roc ook in 2,5 hem makkelijk kan halen en je alle kanten op door het helejaar.
Ah, okee. Veel succes in shaa'Allaah.

Ik heb besloten het wel te gaan doen, ik start in april in shaa'Allaah.
Gewoon alle zeilen bijzetten, het is een risico, maar dat wil ik nemen en dan ga ik er helemaal voor.
Ik trek het niet om nog jaren een MBO opleiding te gaan doen.

06-02-2012, 21:55
Ik heb het ook gedaan, pw4 en diploma gehaald, makkelijk te doen!

06-02-2012, 21:58

Citaat door Miss_Appart:
Ik heb het ook gedaan, pw4 en diploma gehaald, makkelijk te doen!
Dat wil ik dus ook gaan doen, zou je meer ervaringen kunnen delen aub? Eventueel via PM, zou je heel dankbaar zijn!

07-02-2012, 09:06



Citaat door Hope.:
Ah, okee. Veel succes in shaa'Allaah.

Ik heb besloten het wel te gaan doen, ik start in april in shaa'Allaah.
Gewoon alle zeilen bijzetten, het is een risico, maar dat wil ik nemen en dan ga ik er helemaal voor.
Ik trek het niet om nog jaren een MBO opleiding te gaan doen.
jou reactie doet me aan het twijfelen haha!!

Ik wil pw3 doen

07-02-2012, 22:17

Citaat door laptoptas:
jou reactie doet me aan het twijfelen haha!!

Ik wil pw3 doen
Hahah, meskiena! Denk er goed over na! Bezoek anders een voorlichting, ik ga morgen naar een voorlichtingsmiddag in Rotterdam.

Succes met je keuze!