Bekijk volle/desktop versie : Wat als je niet mag trouwen



19-11-2004, 23:17
Asalaam aleicom,
Wat als je niet mag trouwen van je ouders ?
Als je beiden Moslim bent en zo goed en zo kwaad mogelijk probeert te leven zoals onze Profeet ( vzmh ) het ons heeft geleerd ... en nog ben je niet goed genoeg voor zijn of haar familie ?
Klopt het dat een "stiekem" huwelijk niet kan binnen de Islam omdat een huwelijk moet bekend gemaakt worden en gevierd ? Wie weet hier het fijne over of iets meer ?

19-11-2004, 23:34



Citaat door Mounake:
Asalaam aleicom,
Wat als je niet mag trouwen van je ouders ?
Als je beiden Moslim bent en zo goed en zo kwaad mogelijk probeert te leven zoals onze Profeet ( vzmh ) het ons heeft geleerd ... en nog ben je niet goed genoeg voor zijn of haar familie ?
Klopt het dat een "stiekem" huwelijk niet kan binnen de Islam omdat een huwelijk moet bekend gemaakt worden en gevierd ? Wie weet hier het fijne over of iets meer ?
Een ''stiekem'' huwelijk bestaat niet in de Islam.
Ik heb geen dalil (bewijs), sorry.

salaam

20-11-2004, 00:05

Citaat door Mounake:
Asalaam aleicom,
Wat als je niet mag trouwen van je ouders ?
Als je beiden Moslim bent en zo goed en zo kwaad mogelijk probeert te leven zoals onze Profeet ( vzmh ) het ons heeft geleerd ... en nog ben je niet goed genoeg voor zijn of haar familie ?
Klopt het dat een "stiekem" huwelijk niet kan binnen de Islam omdat een huwelijk moet bekend gemaakt worden en gevierd ? Wie weet hier het fijne over of iets meer ?


As-Salaamû 'Aleykoem..

Iedere vrouw die gaat trouwen zonder de toestemming van haar wali (voogd), haar huwelijk is ongeldig, haar huwelijk is ongeldig, haar huwelijk is ongeldig.Als haar man het huwelijk al voltrokken heeft, dan behoort de mahr (bruidsschat) aan haar toe als compensatie hiervoor. Als ze geen wali heeft, dan is de (Moslim)heerser de wali van iedereen die er geen heeft. (Tirmidhi, Aboe Daawoed; Ibn Maadjah)"

20-11-2004, 12:18
Je moet de toestemming van de ouders hebben!!! dat is heel erg belangrijk, maar dat geeft ook niet de recht aan het ouders om je te weigeren, moslim is moslim kent geen nationalisme!!! Moge Allah mensen die van elkaar houden inchaallah bij elkaar brengen!!!!

21-11-2004, 00:26


Salam alejkoem
Ik hoop voor iedereen dat hij of zij de ware vindt.
Je ouders spelen een belangrijke rol in je leven en ik vindt dat je mag trouwen met wie je wilt ( wel moslim ) .
Mijn ouders zouden mijn man echt wel accepteren hij moet dan wel moslim zijn.
Anders zouden mijn ouders het niet goed vinden .
Ik weet niet of ze het zouden accepteren.
Maar ik wil zelf ook met een moslim trouwen het liefst een Marokkaanse jongen.
Maar het komt allemaal wel goed in chAllah.
ik bid voor jullie....

21-11-2004, 14:29
zoals je zegt, je hebt gelijk, moslim is moslim het liefst natuurlijk van eigen nationaliteit, maar de Islam kent geen nationalisme!!! De Islam kent maar 1 cultuur en dat is de weg van de Islam de weg van Allah!!! moge Allah mensen die vanelkaar houden inchaallah bijelkaar brengen....

21-11-2004, 17:19
Juist.. jij hebt ook gelijk
ewa komt allemaal wel goed inchAllah.
Als je de rechte pad volgt kom je er wel.
beslama
ghiz...

23-11-2004, 11:17
Salaam

Je moet je ouders gehoorzamen, zij weten wat het beste voor je is.
Misschien vinden ze dat je de leeftijd er nog niet voor hebt, of er is geen geschikte huwelijkskandidaat.
Sabr, er komt een tijd insha'Allah dat je kan trouwen.
Trouwen zonder toestemming van je ouders kan niet, dan is het huwelijk zelfs niet geldig.

24-11-2004, 15:50
betse zuster,
het mag idd niet trouwen dus zonder toestemming, maar dat is dus wanneer zij jou niet weigeren.
als ze weigeren dan kan je hier in marokko bijvoorbeeld naar een rechter stappen en dan is hij jou wallie, dus dan is de imam jou wallie en dan kan je wel trouwen.
wallahoe a3lam

25-11-2004, 18:45
Wat ik zeg is Ga je hart achterna!!!!!! echte liefde vind je maar 1 keer, wel natuurlijk door er met je ouders over te praten dat ze het accepteren, en geduld blijven houden, moge Allah onze broeders en zusters die hun hart met elkaar hebben verenigd bij elkaar brengen inchaallah!!! Geef het niet op!