Bekijk volle/desktop versie : serieuze vraag aan Moslim Jongens..



Pagina's : [1] 2

19-11-2004, 20:10
Hebben jullie het nou echt veel moeilijker in dit land ivt je Moslim zusters... wat vind je zelf?

19-11-2004, 20:11


Huh hoe bedoel je dat precies?

19-11-2004, 20:15

Citaat door HalimElBerkani:
Huh hoe bedoel je dat precies?
nou gewoon.. met bv een baan krijgen, op straat.. Ik bedoel als er probleem jongeren zijn dan zijn dat in 99% ? van de gevallen de jongens.. Ik zie ook wel eens oudere vrouwtjes aandachtig de "allochtone jongen" in gaten (en hun tas vastklemmen) houden en niet de meisjes... Mijn vraag is heb jij als jongen het idee dat je kansen minder zijn of dat er meer op je wordt gelet, er meer vooroordelen over jou zijn ivt een moslim meisje (je zus).

19-11-2004, 20:25
ja Ghizou, ik breng al regelmatig een bezoekje aan de spichiater bij mij in de buurt......

19-11-2004, 20:26


Nee dan denk ik niet dat we het moeilijk hebben eigenlijk, het lijkt me een zwaardere positie in Nederland voor de meisjes om met hoofddoek op straat te lopen.

19-11-2004, 20:27

Citaat door zakieo:
ja Ghizou, ik breng al regelmatig een bezoekje aan de spichiater bij mij in de buurt......
je hoeft geen grapjes te maken over je leed hoor... stoer doen hoeft niet bij mamma Ghiezzoe

Verder heb ik me het gewoon wel eens afgevraagd... Ik bedoel meisjes veeorzaken nou eenmaal minder onrust en problemen dan jongens (kijk maar naar de gevangenissen etc... dus ik vroeg me af of er moslim jongens zijn die lijden onder dit beeld in deze maatschappij...

19-11-2004, 20:44
Sorry Mamma Ghizou een grapje in deze tijd kan geen kwaad, was de bedoeling om erom te lachen...... a3ibadAllah maar oke
serieus he nee ben sterk genoeg om daar dwars doorheen te kijken,voor de rest is het hun probleem.

19-11-2004, 22:18
he alzawahiri je kan het ook overdrijven jongen

19-11-2004, 22:28
meid dat kan geen jongen beoordelen en ook geen meisje, je kunt tenslotte nooit allebei ervaren dus Allah Oe3lem!

20-11-2004, 10:21

Citaat door nadiak:
meid dat kan geen jongen beoordelen en ook geen meisje, je kunt tenslotte nooit allebei ervaren dus Allah Oe3lem!
goed punt..... je kunt tenslotte nooit allebei ervaren (behalve onder een Burqa )...

@ zakieo, dat van mamma Ghiezzoe was (een poging tot) een grapje... en wel goed van je dat je zo sterk bent... zou je dat ook nog zijn als je geen uitzicht op baan/werk zou hebben, niet op een vrouw, genegeerd wordt door je omgeving, je je elke keer moet verantwoorden over je religie, thuis een pa en ma hebt die geen idee hebben van hoe de Nederlandse maatschappij in elkaar zit en dus je nooit hebben kunnen helpen met keuzes/met school etc etc...

@ AlZawahiri, als ik het goed begrijp zit trots je je in de weg om een volwaardig lid van deze samenleving te kunnen zijn want ik snap niet zo goed met Hollanders kunnen beter slijmen... Ik kan me wel voorstellen dat we als Moslims op de eerste plaats veelal voor onze religie als eerste kiezen en daarna pas het aardse bestaan en dat dat je kansen om "hogerop" te komen in de weg kan staan...

Salaam a'laikoem

20-11-2004, 12:11
Hey ghiezzoe,
Volgens de natuurwetten is men geneigd om de vrouwen en meisjes
te sparen .Inderdaad moslimjongens hebben meer problemen dan meiskes.
Dit komt door deze natuurwet.Mannelijke hormonen uiten vrij hun mening,
dit is meestal voor alle mannen geldig gelijk welke afkomst.Maar Moslims
kunnen dank zij de Islaam veel beter omgaan met hun hormonen dan ongelovigen.
uitgeverij:ALI BABA

20-11-2004, 12:12
Als je kijkt op de Universiteiten, dan zie je een heleboel moslima's. Meer vrouwen dan mannen. Hoe zou dat kunnen?? Weten de Marokkaanse meiden wel alle kansen die onze maatschappij te bieden heeft te waarderen?? Doen de meiden wel lekker mee, zonder lui achterover te hangen en huilen om je slachtoffercomplex??

Meiden, ga zo door!! Jullie zijn een lichtend voorbeeld voor de "kut-Marokkanen" (je begrijpt wat ik bedoel).
En trouwens ook voor een flink aantal Hollanders, maar daar ging dit topic niet oever...

20-11-2004, 15:43


Ik ben ooit gaan studeren o.a. omdat ik dan niet (jong) zou hoeven te trouwen, en omdat een leven van een (niet getrouwde) huissloof me absoluut niet trok!! daarnaast mocht ik als meisje zijnde zowieso erg weinig (van mijn vader) dus dan wil je die zeeen van tijd wel goed benutten eh.. Daarnaast was ik altijd erg nieuwsgierig en ambitieus (je weet wel altijd bij de eerste 3 van de klas willen zitten in Marokko...). Mijn ouders hebben me eigenlijk ook wel altijd aangemoedigd om te studeren (en later veel geld te gaan verdienen. .)..

maar goed, ik heb het idee dat dit voor vele Moslim/Marokkaanse jongens anders ligt... Zij mogen immers wel uitgaan etc etc... waardoor ze meer worden afgeleid... Er wordt ook minder op ze gelet waardoor ze sneller kunnen ontsporen.. Wat ik wel eens zie is dat als de jongens hun wilde haren eindelijk kwijt zijn geraakt dat ze dan niet meer naar school kunnen en zich ook niet meer ertoe kunnen aanzetten om hun diploma's te gaan halen... Erg jammer vind ik zelf.. Het zou beter zijn als de ouders ook wat beter op hun zonen zouden letten zodat OOK ZIJ goed gaan op school, diploma's halen etc etc... Maar goed ik heb het nu over een paar jongens die ik gezien heb in mijn omgeving.. VANDAAR DAT IK DEZE TOPIC HEB GEOPEND. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar wat de jongens ZELF vinden.. Misschien zijn jullie hier op het forum wel allemaal zeer geslaagd in de maatschappij...

20-11-2004, 16:32

Citaat door RECHTUIT:
Maar Moslims
kunnen dank zij de Islaam veel beter omgaan met hun hormonen dan ongelovigen.
En daar heb je ook een paar concrete voorbeelden c.q. vergelijkingen voor? Zeker Arafat's begrafenis niet gezien?

20-11-2004, 20:51

Citaat door Rafael:
En daar heb je ook een paar concrete voorbeelden c.q. vergelijkingen voor? Zeker Arafat's begrafenis niet gezien?
Hormonen... Arafat

Pagina's : [1] 2