Bekijk volle/desktop versie : Mannen horen aan stem vrouw of ze ongesteld is



30-01-2012, 13:46
Bijna alle mannen zeggen dat ze uit het humeurige gedrag van hun vrouw kunnen afleiden dat het weer 'de tijd van de maand' is. Maar volgens nieuw onderzoek kan hij zelfs alleen uit haar stem al afleiden of ze menstrueert.

Dat blijkt uit een reeks experimenten, waarin mannen de stem van tien vrouwen moesten beoordelen. Het ging om vier opnames op vier verschillende momenten in hun menstruele cyclus. Daarover bericht de Daily Mail, op basis van een artikel dat in het blad Ethology verscheen.

Indicatoren

De stemopnames werden in willekeurige volgorde afgespeeld voor de mannen, die moesten raden bij welke opname de vrouw menstrueerde. 'In 35 procent van de gevallen zaten de mannen juist. Dat is een significant resultaat', vertellen de betrokken wetenschappers Nathan Pipitone (Adams State College) en Gordon Gallup (SUNY-Albany).

Volgens de mannen waren er vier indicatoren die verklapten dat een vrouw menstrueerde: stemming (goed of slecht), kwaliteit (ruw of zacht), toonhoogte (laag of hoog) en snelheid (traag of snel). Het bleek dat stemmen tijdens de menstruatie minder goed geluimd, ruwer en lager in toonhoogte waren.

Aantrekkelijker

In een ander experiment werd aan een andere groep mannen gevraagd om de minst aantrekkelijke stem te kiezen. In 34 procent van de gevallen kozen ze de stemopname tijdens de menstruatie.

In evolutionaire termen is die afkeer van de menstruatie logisch, want mannen zijn, onbewust of bewust, op zoek naar ovulerende vrouwen. 'En de hormonen van vrouwen verklappen dat, want die zijn verantwoordelijk voor de vocale verandering,' stelt Pipitone.

Hij legt verder uit: 'De vocale productie is sterk gelinkt aan de voortplanting. Zo zijn de cellen van het strottenhoofd en de vagina erg gelijkaardig en hebben ze dezelfde hormonenreceptoren. De stem is dus een goede manier om af te leiden of iemand vruchtbaar is.'


http://www.ad.nl/ad/nl/1003/You/article/detail/3144260/2012/01/30/Mannen-horen-aan-stem-vrouw-of-ze-ongesteld-is.dhtml

Dat is niet waar, deze zeeman vaart zelfs door de rode zee

30-01-2012, 13:53



Citaat:
Dat is niet waar, deze zeeman vaart zelfs door de rode zee
Viespeuk.

30-01-2012, 14:17

Citaat door Rebel_1963:
Viespeuk.
hey jack!! alles goed

30-01-2012, 14:18
Alleen echte mannen kunnen dat

30-01-2012, 14:18



Citaat door Pomona:
Bullshit
teringgg jantje zeg!! kan jij lopen op zulke hoge hakken. daar gaat je rug!!

30-01-2012, 14:18
Dan wil het volume van de stem nog weleens omhoog schieten ja.

30-01-2012, 14:22
moonboi . waar was je al die tijd

30-01-2012, 14:23

Citaat door kiwie:
moonboi . waar was je al die tijd
Pardon?

30-01-2012, 14:23
pff horen zover hoef ik niet eens te gaan ik ruik het gewoon , of doe een oliepeil check met me vinger na elke 26 dagen op de levensteller

kutonderzoekers hadden ze het geld aan mij gegeven had ik ze een perfecte onvervalste proefschrift gegeven

30-01-2012, 14:23

Citaat door Moonboi:
Pardon?
lang niet gesproken .

30-01-2012, 14:26

Citaat door kiwie:
lang niet gesproken .
Ow.

30-01-2012, 14:47
wat in het weekend gedaan ?
Citaat door Moonboi:
Ow.