Bekijk volle/desktop versie : Vrijheid van Menigsuiting?



19-11-2004, 15:33
Hoe ver gaat dat eigenlijk? Mogen we nu echt alles zeggen wat we denken en willen zeggen of niet? Je mag bijvoorbeeld geen joden uitschelden voor dieven of wat dan ook want dan ben je antisemitisch en dat pikken we in dit land niet, voornamelijk komt dat natuurlijk door de 2de wereld oorlog..maar dat wisten we al. Je mag een neger geen kanke neger noemen want doe je dat dan ben je een racist. Je mag wel neger zeggen wat in zichzelf ook een scheld woord is...erg raar. Je kan over moslims in dit land tegenwoordig echt alles zeggen wat je wilt..zo lijkt het dan en de kans dat je er voor gestarft wordt is minimaal.

De vraag die ik mezelf steeds stel is...willen we wel echt alles zeggen of is het de optie die we zo graag willen hebben? En zo ja...moeten we dan niet de wet veranderen zodat we ECHT ALLES kunnen zeggen zonder dat we er vervolgt op kunnen worden. Willen we in een land wonen waar het volk total verdoofd is voor andermans woorden?

19-11-2004, 15:36


Het lijkt er idd op dat alles wat over en tegen de moslims gezegd word wel moet kunnen maar zodra er iets over de Joden,Homo's of Nederlanders gezegd word er opeens andere regels zijn.......heel dubbel hoor.

19-11-2004, 15:41

Citaat door Rachid_Breda:
Het lijkt er idd op dat alles wat over en tegen de moslims gezegd word wel moet kunnen maar zodra er iets over de Joden,Homo's of Nederlanders gezegd word er opeens andere regels zijn.......heel dubbel hoor.
Ja...inderdaad. Je mag Mohamed..uitmaken voor pedofiel. Je mag Jesus uitschelden voor wat dan ook..ik bedoel het is bijna een art in dit land langszamerhand. Niemand die daar in de media zich druk over maakt..maar zodra er iets negatiefs wordt gezegd over homo's of joden dan gaan we ineens met ze alle gek doen. En niemand die dan effe zegt...ja maar vrijheid van menigsuiting???

19-11-2004, 16:09
Het is zo ingewikkeld dat ze er zelf geen bal meer van snappen...maar toch blijven door hammeren op het recht om te zeggen wat je denkt......het zou eigenlijk heel simpel kunnen zijn....alles wat je zegt waarmee je een hele volk of groep zwaar me kwetst strafbaar stellen...of alles gewoon toestaan....maar dan ook geen gelul van ja maar hoe kan je dat nou zeggen...of waar zijn je normen en waarden.....nee bullshit....zeggen wat je denkt hoort dan in ALLE gevallen aanvaard te worden.

19-11-2004, 16:12



Citaat door Rachid_Breda:
Het is zo ingewikkeld dat ze er zelf geen bal meer van snappen...maar toch blijven door hammeren op het recht om te zeggen wat je denkt......het zou eigenlijk heel simpel kunnen zijn....alles wat je zegt waarmee je een hele volk of groep zwaar me kwetst strafbaar stellen...of alles gewoon toestaan....maar dan ook geen gelul van ja maar hoe kan je dat nou zeggen...of waar zijn je normen en waarden.....nee bullshit....zeggen wat je denkt hoort dan in ALLE gevallen aanvaard te worden.
Wij zijn echt te wijs voor dit klein kikkerlandje..hahahahahaa.
Het is inderdaad het ene of het andere...ik wordt zo moe van dat schijnheilge gedoe in dit land. We proberen altijd maar politiek correct te zijn..FU€K THAT.

19-11-2004, 16:16
ik snap er ook helemaal niks meer van. ik denk dat mensen elkaar gewoon proberen te overtreffen met het zogenaamde vrijheid van meningsuiting..

19-11-2004, 16:37

Citaat door XxIlHeMXx:
ik snap er ook helemaal niks meer van. ik denk dat mensen elkaar gewoon proberen te overtreffen met het zogenaamde vrijheid van meningsuiting..
Er heerst nu gewoon meer een....'zolang ik me maar niet aangesproken voel dan mag alles gezegd worden' gevoel....wat natuurlijk gewoon heel verkeerd en ook nog eens dubbel is.

19-11-2004, 17:02
Ik vind dat een MO)SLIM gewoon zijn tegen stander verbaal moet vernietigen.
Iemand die je relegie aanvalt moet verbaal gekraakt worden.
En moslim moet in geen geval zich verantwoorden voor zijn mooie relegie.
Ik ga jullie een voorbeeld geven :Theo was een door een kameel"geneukte"
scheeflopende aan drank verslaafde "sex"maniak,en daarbovenop een "hoerezoon"
Hij was en is nog steeds een schande voor de mensheid.
Hij wou een kunstenaar zijn zoals de echte kunstenaar Vincent Van Gogh,maar Theo wou
op zijn manier een schilder zijn dus gebruikte hij ipv verf "stront".Dus om het op zijn Amerikaans te zeggen :all he's work stinks.
Dus broeders en zusters doe gelijk Theo,geen genade voor andersdenkende.
ALI BABA

20-11-2004, 17:03
I snap echt niet wat nou je standpunt is in dit onderwerp.

20-11-2004, 17:33
Als je nou gewoon zorgt dat je mensen niet kwetst met je mening, dan zou het al een stuk rustiger zijn in Nederland.
Recht van meningsuiting is goed maar als je mensen gaat kwetsen, ben je niet slim bezig. Dat weet iedereen.
Nogmaals, vliegen kun je beter vangen met stroop dan met azijn.

20-11-2004, 17:38
vrijheid van meningsuiting is een onmisbaar instrument in een democratische samenleving.
Het gevaar schuilt er echter in dat er daardoor ook iets kan bestaan als het misbruik hiervan.

vrijheid van meningsuiting is prima.
het gaat erom om niet onnodig kwetsend tegen elkaar te zijn.

20-11-2004, 17:52

Citaat door Rachid_Breda:
Het lijkt er idd op dat alles wat over en tegen de moslims gezegd word wel moet kunnen maar zodra er iets over de Joden,Homo's of Nederlanders gezegd word er opeens andere regels zijn.......heel dubbel hoor.
Ach, daar kruipt er weer eentje in de aloude slachtofferrol.

Wat een bullshit man!

Waarop baseer je je uitspraken dat alles gezegd zou mogen worden over moslims, maar niet over christenen, homo's en noem maar op? NOEM EENS WAT FEITEN!!!

Mag ik je eraan herinneren dat destijds El Moumny is VRIJGESPROKEN, omdat hij zijn uitspraken over homoseksuelen had gedaan vanuit zijn geloof. Mag ik je eraan herinneren dat de schrijver Reve destijds is VRIJGESPROKEN nadat hij god (van de christenen) had beledigd. Mag ik je eraan herinneren dat Theo van Gogh naar mijn weten nooit is veroordeeld.

Dus waar haal je die onzin vandaan?

De vrijheid van meningsuiting is helemaal niet zo onduidelijk hoor. Ligt netjes vast in de wet. Het is strafbaar om ONNODIG te kwetsen, beledigen, etc. Of dit ook tot een veroordeling leidt, hangt echter af van de rechter. Want of iemand beledigd is of niet, is natuurlijk subjectief. Vandaar dat maar zéér zelden iemand wordt veroordeeld op grond van dat artikel. Daarnaast is echter het oproepen tot haat/aanzetten tot geweld ALTIJD strafbaar.

Oftewel:

"Mohammed is een perverse man" zou je als kwetsend, danwel beledigend kunnen opvatten, maar zal waarschijnlijk niet tot een veroordeling leiden (hoeft bijv. niet als onnodig te worden gezien, misschien wil iemand de discussie aanzwengelen).

"Alle moslims moeten worden afgemaakt" mag niet, want dit is regelrecht oproepen tot geweld, en zal dan ook tot een veroordeling leiden (geloof dat daar iets van een jaar op staat).

20-11-2004, 22:29



Citaat door Lohengrin:
Ach, daar kruipt er weer eentje in de aloude slachtofferrol.

Wat een bullshit man!

Waarop baseer je je uitspraken dat alles gezegd zou mogen worden over moslims, maar niet over christenen, homo's en noem maar op? NOEM EENS WAT FEITEN!!!

Mag ik je eraan herinneren dat destijds El Moumny is VRIJGESPROKEN, omdat hij zijn uitspraken over homoseksuelen had gedaan vanuit zijn geloof. Mag ik je eraan herinneren dat de schrijver Reve destijds is VRIJGESPROKEN nadat hij god (van de christenen) had beledigd. Mag ik je eraan herinneren dat Theo van Gogh naar mijn weten nooit is veroordeeld.

Dus waar haal je die onzin vandaan?

De vrijheid van meningsuiting is helemaal niet zo onduidelijk hoor. Ligt netjes vast in de wet. Het is strafbaar om ONNODIG te kwetsen, beledigen, etc. Of dit ook tot een veroordeling leidt, hangt echter af van de rechter. Want of iemand beledigd is of niet, is natuurlijk subjectief. Vandaar dat maar zéér zelden iemand wordt veroordeeld op grond van dat artikel. Daarnaast is echter het oproepen tot haat/aanzetten tot geweld ALTIJD strafbaar.

Oftewel:

"Mohammed is een perverse man" zou je als kwetsend, danwel beledigend kunnen opvatten, maar zal waarschijnlijk niet tot een veroordeling leiden (hoeft bijv. niet als onnodig te worden gezien, misschien wil iemand de discussie aanzwengelen).

"Alle moslims moeten worden afgemaakt" mag niet, want dit is regelrecht oproepen tot geweld, en zal dan ook tot een veroordeling leiden (geloof dat daar iets van een jaar op staat).
In welke wereld leef jij?........ja ze zijn vrij gesproken maar hoe is er op gereageerd.....heel Nederland stond op zijn kop om wat El Moumi heeft gezegd en zelfs na zijn vrijspraak werd er schande gesproken dat zo 1 niet gestraft werd.....en de politie moest maar veel vaker in de moskees gaan kijken want zo iets kon en mocht niet aanvaard worden in en landen met waarden en normen.....nee man jij praat pure onzin.....je leeft in een ander wereld...je haalt je informatie uit boeken en kranten en probeert hier dan wijs te komen doen dat jij het allemaal wel weet...