Bekijk volle/desktop versie : Je aanstaande partner heeft een hoge studieschuld.



Pagina's : [1] 2

28-01-2012, 14:55
Zou je overwegen om een huwelijk af te sluiten op basis van gemeenschap van goederen of op basis van huwelijkse voorwaarden.

Gemeenschap van goederen houdt in dat zijn schulden en bezittingen ook jouw schulden en bezittingen worden.
Huwelijkse voorwaarden houdt in dat zijn schulden en bezittingen alleen van hem blijven.
Zou je bijvoorbeeld van hem scheiden, dan hoef je ook niet zijn schulden af te lossen, maar kun je ook niet delen in zijn bezittingen.

28-01-2012, 14:59


Ik huw niemand met schulden.

28-01-2012, 14:59
Studieschuld is zo afgelost met 2 mensen, no big deal. Dus gewoon gemeenschap van goederen.
Maak me meer zorgen om de rente.

28-01-2012, 15:00
ik verkracht haar

28-01-2012, 15:02



Citaat door crazygirl8291:
Studieschuld is zo afgelost met 2 mensen, no big deal. Dus gewoon gemeenschap van goederen.
Maak me meer zorgen om de rente.
Je hebt je nick niet gestolen.

28-01-2012, 15:05

Citaat door marruecos87:
Je hebt je nick niet gestolen.
Tell me.

28-01-2012, 15:06

Citaat door crazygirl8291:
Tell me.
Nog eens? Je hebt je nick niet gestolen.

28-01-2012, 15:06
Dat zou geen probleem moeten zijn. Zolang de schulden maar voortkomen uit iets goeds als studie en niet uit één of andere verslaving. Dus wat dat betreft maakt het mij niet uit of het nou in gemeenschap van goederen of alleen op huwelijkse voorwaarden is. Je staat er samen voor.

28-01-2012, 15:07

Citaat door marruecos87:
Nog eens? Je hebt je nick niet gestolen.
Nog eens? Tell me

28-01-2012, 15:08

Citaat door crazygirl8291:
Nog eens? Tell me
Je hebt je nick niet gestolen.

28-01-2012, 15:12

Citaat door marruecos87:
Je hebt je nick niet gestolen.
Nogmaals, toelichting aub

28-01-2012, 15:18

Citaat door crazygirl8291:
Nogmaals, toelichting aub
Het is de eerste keer dat je om toelichting vraagt.

Maar ik heb nu geen zin om toelichting te geven.

28-01-2012, 15:20



Citaat door marruecos87:
Het is de eerste keer dat je om toelichting vraagt.

Maar ik heb nu geen zin om toelichting te geven.
Dacht dat je wel zo slim was om dat door te hebben

Jammer..

28-01-2012, 15:21

Citaat door crazygirl8291:
Dacht dat je wel zo slim was om dat op te merken.

Jammer..
Duidelijker zijn in het vervolg.

28-01-2012, 15:21
Kwijtschelding schuld

Problemen met aflossen
Hebt u problemen met het terugbetalen van uw studieschuld? Kijk dan eerst of u in aanmerking komt voor verlaging van het maandbedrag. Op basis van uw inkomen berekenen we dan of u minder of zelfs niets hoeft terug te betalen. Op de pagina 'maandbedrag verlagen' vindt u een rekenhulp waarmee u zelf kunt berekenen hoeveel u kunt terugbetalen. Als u eenmaal verlaging van het maandbedrag hebt aangevraagd, berekenen wij elk jaar opnieuw hoeveel u kunt terugbetalen. Door gebruik te maken van de verlaging van het maandbedrag, verbruikt u uw recht op een aflosvrije periode niet. U kunt deze indien gewenst op een later tijdstip alsnog inzetten. In uitzonderlijke situaties kan DUO het restant van een schuld kwijtschelden.


Kwijtschelding schuld
In uitzonderlijke situaties kan DUO het restant van een schuld kwijtschelden na het verstrijken van de aflosfase van vijftien jaar. Dit gebeurt alleen als u tot het einde van de aflosfase aan de volgende voorwaarden voldoet:

■het verlaagde maandbedrag (op grond van het inkomen) is tot het einde van de aflosfase lager dan het maandbedrag dat berekend zou zijn zonder dat met uw inkomen rekening gehouden wordt én
■het inkomen van uw partner telt steeds mee bij de berekening van het verlaagde maandbedrag.
Als u bij de verlaging van het maandbedrag het inkomen van uw partner buiten beschouwing heeft gelaten, geldt de periode van vijftien jaar niet. Dan wordt deze periode (de aflosfase) steeds verlengd met het aantal maanden dat het inkomen van de partner buiten beschouwing is gelaten.

Achterstallige schulden worden nooit kwijtgescholden
Het deel van een schuld dat achterstallig is door te laat of onvolledig betalen, wordt na vijftien jaar niet kwijtgescholden.

Overlijden
Als u zou komen te overlijden, gaat uw schuld bij DUO teniet. Uw schuld wordt niet verhaald op uw partner, kinderen of familie. Dat geldt voor alle soorten schulden die wij invorderen.
Aanvullende beurs
Onder bepaalde voorwaarden is het mogelijk dat de aanvullende beurs geheel of gedeeltelijk kwijtgescholden wordt.

http://www.ib-groep.nl/particulieren/studieschuld/kwijtschelding_schuld.asp

Pagina's : [1] 2